Nakon punih devet godina na tržištu, Jeep je predstavio potpuno novu, petu generaciju kultnog terenca Grand Cherokeeja. Međutim, zasad tek u L produženoj varijanti, dok aktualna generacija i dalje ostaje u prodaji.
Svejedno, prethodnici su ime Grand Cherokee doveli do razine kulta u svijetu off-roada, kako u Sjedinjenim Državama tako i diljem planete, tako da je sada pred petom generacijom nimalo lak zadatak kao bi opravdala veliko stečeno nasljeđe. No, ne sumnjamo da su kod novog modela u Jeepu išta prepustili slučaju.
Kao što smo i mogli očekivati, vanjski dizajn Grand Cherokeeja poprilično se razlikuje od dosadašnjeg modela: po pitanju izgleda tako prednji kraj ima puno sličnost s nedavno pokazanim konceptom Grand Wagoneer, s tankim vodoravnim svjetlima i karakterističnom rešetkom sa sedam otvora za hlađenje, a ovisno o razini opreme, tu su i dnevna LED svjetla smještena nisko u odbojniku.
Bočni profil novog Grand Cherokeeja L jednako je oštar kao i prednji kraj, a prvi put model dolazi serijski na 21-inčnim alu naplacima. S obzirom na to da je riječ o varijanti sa 7 sjedala, Grand Cherokeeju L posebno su važne vanjske dimenzije. Međuosovinski razmak tako iznosi 3,09 m, dok je ukupna dužina 5,20 m. Za usporedbu, aktualni standardni Grand Cherokee ima međuosovinski razmak od 2,92 m i ukupnu duljinu od 4,82 m.
Unutrašnjost Jeep Grand Cherokee L dolazi s nizom svježih rješenja: tu je novi digitalni kokpit te središnji ekran multimedije od 8,4 inča ili uz doplatu od 10,1 inča, a ugrađeno je najnovije izdanje informacijsko-zabavnog sustava UConnect 5, Apple CarPlay i Android Auto povezivošću, kao i 4G LTE Wi-Fi "hot-spot". Sama izvedba kokpita i cijele kabine s puno kože, finom plastikom, dodacima od aluminija i drveta pritom djeluje visokovrijedno.
Nadalje, na skupljim modelima Overland i Summit, prednja sjedala su električno podesiva u 16 položaja, grijana i ventilirana, a nude funkciju masaže s pet prilagodljivih profila. Modeli Overland i Summit također nude opcionalna grijana sjedala u drugom redu, s grijanjem i ventilacijom kao standard kod top modela Summit Reserve.
Dakle u Jeepu su se pobrinuli da ničeg ne nedostaje, no opreme, no komfora ni luksuza. Zahvaljujući velikodušnim dimenzijama Grand Cherokee L ima više prtljažnog prostora nego bilo koji prethodni model: iza trećeg reda ostaje obujam od gotovo 500 litara, a preklapanjem sjedalica trećeg reda do drugog reda, ostaje čak 1328 litara. Dok su oba reda sjedala preklopljena, prtljažni prostor može se pohvaliti rekordnim kapacitetom od 2395 litara.
Ispod poklopca motora novog Grand Cherokee L nema puno novosti kad je u pitanju američko tržište: 3,6-litreni V6 od 290 konjskih snaga i 348 Nm okretnog momenta je slabiji motor, a tu je i 5,7-litreni Hemi V8, dostupan kod verzija Overland i Summit. Snaga i okretni moment su 357 KS i 528 Nm. Oba motora povezana su s istim 8-stupanjskim automatikom. Što se tiče vuče, Grand Cherokee L sa slabiji motorom može povući do 2800 kg, a snažniji do 3265 kg.
Od 4x4 pogona, ovisno o opremi i motoru dostupni su Quadratrac I, Quadratrac II i Quadra-Drive II s elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem na stražnjoj osovini, a tu je i prilagodljivi zračni ovjes Quadra-Lift iz poznatog modela Grand Cherokee s pet postavki tvrdoće.
S postavljenim zračnim ovjesom na normalnu visinu u vožnji, Grand Cherokee L nudi klirens od 21 cm. Postavka Off-Road 1 podiže karoseriju za 4 cm, dovodeći ukupnu visinu vožnje na 25 cm. Ako odaberete Off-Road 2 način rada, ukupnoj visini vožnje se dodaje još 6 cm, podižući Jeep na nevjerojatnih 27,7 cm. S druge strane kada vozite asfaltom razmak od tla se spušta za 4,6 cm u odnosu na standardni, dok način rada Aero smanjuje tu visinu za daljnja 2 cm.
Jeep Grand Cherokee L na tržište će stići s paketom sustava dizajniranih kako bi pružili maksimalnu sigurnost svim putnicima u takvom impozantnom automobilu, poput sustava kočenja s predviđanjem sudara, ili sustava pomoći zadržavanja u voznoj traci. Verzije Overland i Summit imaju na raspolaganju dodatke poput aktivne asistencije u vožnji, za autonomnu vožnju razine 2.
Cijene još nisu poznate kao ni kada kreće komercijalizacija novog Grand Cherokeeja L, a nas u Europi sigurno će više zanimati buduća generacija Grand Cherokeeja u standardnoj veličini koji bi trebao biti komercijaliziran kao plug-in hibrid poput upravo aktualnih modela Renegade i Compass.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....