TREĆA GENERACIJA

Ford Focus: Novi je model u svakom pogledu puno zreliji...

Novim ćete Focusom i dalje poželjeti putovati otvorenim cestama, no pritom vam neće izmamiti jednako veliki osmijeh poput prethodnih generacija. Na hrvatsko tržište stiže tijekom svibnja, a cijene još nisu definirane

Teško je sumnjati u globalni uspjeh novog Focusa. Poput izvornog modela koji se u istovjetnom obliku prodavao diljem svijeta, treća generacija Fordova kompakta, naime, prodavat će se u čak 120 zemalja i na svim kontinentima. Takav globalan pristup prvom je Focusu, koji je imao i prvoklasne vozne osobine te odvažan dizajn, donio titulu najprodavanijeg automobila na svijetu . U Fordu se istome nadaju za novu generaciju.

“Kinetički” dizajn novog Focusa je zanimljiv, no svakako nije jedan od onih koji vas oduševi na prvi pogled, već vam s vremenom priraste srcu. Tijekom dvodnevnih vožnji privikli smo se na upadljiv prednji dio s neobično velikim usisnicima zraka, no ne i na vizualno “težak” stražnji kraj. Za razliku od prethodnika, kabina novog Focusa odvažno je oblikovana i kvalitativno prvoklasna. Sve vidljive površine, od armature, središnje konzole i obloga vrata, na dodir su meke, a gumbi i ostale komande ugodni za korištenje te ostavljaju premium dojam kojemu u posljednje vrijeme teži sve više modela kompaktne klase.

Zbog spuštajuće linije krova prostora za putnike straga, ponajprije za glave, ima nešto manje nego kod nekih konkurenata, no prtljažnik nudi vrlo korisnih 363 litre. Osim što je u svim smjerovima neznatno veći od prethodnika, novi je Focus uz bolju opremljenost, kruću karoseriju i više sigurnosne opreme ujedno nešto lakši. Na pretežno zavojitim španjolskim cestama imali smo priliku isprobati najsnažniju benzinsku i dizelsku izvedbu.

Vrlo interesantan 1,6-litreni aluminijski četverocilindraš nove EcoBoost obitelji uz pomoć izravnog ubrizgavanja i turbo punjača razvija 182 KS. Korisnih 240 Nm raspoloživo je od samo 1600 o/min, a overboost funkcija tijekom 15 sekundi omogućuje dodatnih 30 Nm za još učinkovitija međuubrzanja. Moderan benzinac je iznimno uglađen, tih i elastičan te pruža vrlo uvjerljive performanse uz razumnu kombiniranu potrošnju od oko 6 l/100 km.

Dvolitreni TDCi sa 163 KS i 340 Nm gotovo je jednako, a u nekim uvjetima vožnje i uvjerljiviji, no ujedno i glasniji te grublji i oko jednu litru štedljiviji. Oba serijski dolaze sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačima, no dizelaša smo isprobali s opcijskim Powershift mjenjačem s dvostrukom spojkom. Izmjene su meke, no ne i DSG-ovski brze, a “ručne” izmjene vrše se neobičnim prekidačem na ručici mjenjača, umjesto konvencionalnijim polugicama na upravljaču ili pomicanjem spomenute ručice. U ponudi će biti i 150 KS snažna verzija EcoBoost motora te dva uobičajena 1,6-litrena benzinca sa 105 i 125 KS. Nudit će se i dvolitreni TDCi sa 115 i 140 KS te 1,6-litreni sa 95 i 115 KS.

Poput prijašnjih generacija, novi Focus ima izvrstan ovjes (prednji MacPherson i stražnji multilink), no kod ovog je modela drukčije (mekše) podešen od onoga na što smo navikli. Fordov kompakt sada je puno udobniji nego prije, a zabavni karakter, kojim je izvorni model postavio dugi niz godina nedostižna mjerila te poticao na brzu vožnju zavojitim cestama, većinom je izgubljen. Novi je model u svakom pogledu puno zreliji, odnosno prilagođeniji širem krugu kupaca, što je neupitno i bio Fordov cilj. Novim ćete Focusom i dalje poželjeti putovati otvorenim cestama, no pritom vam neće izmamiti jednako veliki osmijeh poput prethodnih generacija. Fordov novi kompakt na hrvatsko tržište stiže tijekom svibnja, a cijene još nisu definirane.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2024 10:10