U klasi kompaktnih karavana, gdje su 70-ih i 80-ih vladali Kadetti Caravan, danas je zakon Octavia Combi. Ne samo jer je omiljen policijski izbor. Kakve šanse ima karavanska verzija Focusa treće generacije, koju smo vozili na prezentaciji u Kölnu?
Stručnjacima u Kölnu goleme dimenzije prtljažnika nisu bile prioritet (Octavia Combi nudi 140 l više) - naglasak je bio na vitkijoj i dinamičnijoj formi te smanjenju otpora zraka. Unaprijeđen je i komfor na stražnjim sjedalima, što je dobrodošla novost, a ni obujam prtljažnika nije za podcijeniti. Novi je Focus karavan skrojen skladno i dinamično, što je zasluga i privlačnog osnovnog modela. Donosi novi stil, kojeg u Kölnu vole nazivati kinetičkim dizajnom, a uskoro će se preliti i na Mondeo četvrte generacije.
Paleta motora osnovnog Focusa ostala je neizmijenjena. Benzinac obujma 1596 ccm nudi se u atmosferskim verzijama snage 105 i 125 KS te turbo s direktnim ubrizgavanjem, sa 150 i 182 KS. Za naše će kupce najzanimljiviji biti dizelaš 1.6 TDCi sa 95 i 116 KS, pristojnih performansi i niske potrošnja. Zahtjevnijima je namijenjen 2.0 TDCi sa 140 i 163 KS. Testirali smo najsnažniju verziju, koja puca od snage već od niskih okretaja i lijepo je usklađena u cjelinu.
Fordovi su stručnjaci dokazani majstori za podvozje, što se posebice osjeća u karavanskom modelu. Gotovo da nema razlike u voznim svojstvima, u usporedbi s osnovnim modelom. Najniži koeficijent otpora zraka među kompaktnim karavanima (0,295), u kombinaciji s moćnim dizelašem, zaslužan je za uvjerljive performanse na autocesti.
Više pročitajte u novom broju Autokluba!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....