Među četiri europske države u kojima je prošle godine SUV klasa zabilježila rasta prodaje koji premašuje 40 posto našla se i Hrvatska. Naravno da broj prodanih primjeraka koji se iza toga krije teško možemo usporediti, primjerice, sa Španjolskom, koja je imala gotovo identični porast, ali i to je jedan od pozitivnih znakova za hrvatsko tržište. No, pravi bum gradskih terenaca nije vezan samo za kompaktne modele. Raste i potražnja za velikim luksuznim primjercima, što je motiviralo Ford da u Europi lansira i Edge. Model koji je Amerikancima poznat još od 2007., prošle je godine doživio drugo izdanje i u nepunih 12 mjeseci u SAD-u privukao više od 110.000 kupaca.
Foto: Ford
A za izlazak na europsku scenu Ford je svoj veliki SUV temeljito dotjerao. Ovjes je dobio na krutosti, a upravljač na preciznosti i osjetljivosti, sve kako bi Edge dinamičkim osobinama odgovorio prohtjevima Europljana, no Ford je otišao i korak dalje i opremio ga svim modernim sustavima za koje u Americi još uvijek ne mare previše kao što su kamera, radar, tempomat, diodna dnevna svjetla, senzori... Uz bogatu opremu i kvalitetnu izradu, jedan od ključnih aduta Edgea je i količina prostora koju nudi za putnike i prtljagu. Primjerice u osnovnoj postavi prtljažnik mu mjeri 602 litre, što nadmašuje čak i Hondu CR-V.
Nakon 4 metra dugog Ecosporta i Kuge (4,5 m), Ford tako svoju paletu gradskih terenaca popunio sa 4,8 metara dugim Edgeom s kojim kreće u lov na klijente koji dosada uopće nisu pokrivali. Američki korijeni velikog terenca naglašeni su impozantnom prednjom maskom, koja mu daje malo kamionskog štiha. No, masivnost i glomaznost dizajneri su uspješno prikrili pregibima što se provlače prednjim poklopcem i duž cijele bočne linije, a urezana mišićavost naglašena je nakošenim stražnjim staklom i 19-colnim kotačima.
Kao temelj poslužila mu je platforma na kojoj je nastao i novi Mondeo, prigodno prilagođena za tipična obilježja SUV-a (visina, pogon 4x4), dok pod haubom krije 2.0 TDCi. Benzinski V6 motori ostali su u Americi, a Europljanima je ponuđen četverocilindrični dizelaš u dvije verzije, sa 180 i 210 KS (biturbo). Za slabiju verziju predviđen je ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok uz snažniju serijski dolazi automatski mjenjač s dvije spojke. A premda ima tek šest stupnjeva (neki od konkurenata imaju devet), sasvim zadovoljava preciznošću i brzinom koja postaje još izraženija u načinu rada Sport.
Dvolitreni dizelaš sa 180 KS i 400 Nm u Mondeu djeluje moćno, ali u gotovo dvije tone teškom terencu pomalo tromo. U verziji s dodatnih 30 KS i 50 Nm Edge postaje živahniji, osobito na startu, no u oba slučaja performanse su u drugom planu. Sve je podređeno komforu i praktičnosti, kvalitetama i odlikama kojima nimalo ne odstupa od konkurenata kao što su Volkswagen Touareg, Kia Sorento ili Hyundai Santa Fe. Na hrvatsko tržište Edge stiže koncem ljeta i dotad ćemo morati pričekati na službeni cjenik, no u Njemačkoj gdje se već prodaja, ni cijenama ne zaostaje za najboljim suparnicima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....