Bio ručni ili automatski, klima uređaj jedan je od onih elemenata auta koji gotovo da ne doživljavamo sve dok - ne otkaže poslušnost. Da se to ne bi dogodilo, posebno ne usred ljeta, potrebno ga je redovito servisirati. Točnije - svake dvije godine. Klima uređaj tad se prvo spaja na stroj koji iz sustava izvlači preostali rashladni plin i ulje. Nakon toga slijedi vakuumiranje, odnosno izvlačenje vlage, a potom vraćanje ulja i plina u sustav i njegova nadopuna novim plinom i uljem.
Uz to se obavlja i dezinfekcija ventilacije, i to posebnim antialergijskim sprejom. Cijeli postupak, uvjerili smo se u jednom zagrebačkom servisu, traje pola sata, a stoji 375 kuna za osobni automobil i do 500 grama plina). No, kako je upravo sad sezona ove vrste radova, većina radionica cijene je srezala popola (Auto Karlo za 61 %), pa se posjet servisu sad i te kako isplati. Uz to često se nudi i besplatan pregled i promjenu filtara kabine ako novi filtar kupite u njihovom servisu (za 100 kn).
No, kako uopće nastaju problemi s klimom, zašto slabo ili nikako ne hladi? Pokvariti se, dakako, može prekidač ili relej, može otkazati osigurač... No, najčešći problem ipak su manjak plina i ulja. Do čega s vremenom dolazi na svakom klima uređaju. Normalni radni pritisak plina u njemu iznosi do 20 bara, pri čemu se plin zagrije do oko 70 stupnjeva, a na istu se temperaturu ugrije i ulje. Ono se s kolanjem kroz sustav dodatno zagrijava i gusne te se počinje lijepiti po stijenkama. Drugim riječima, u sustavu ga ima sve manje, a kompresor klime sa svojim klipovima i lagerima počinje sve više raditi na suho, objašnjava nam vlasnik servisa Karlo Odorijan.
Zgusnuto ulje može zaštopati i ventile i drier-filtar (sušač koji na sebe skuplja vlagu). Taj filtar bi se također trebao mijenjati svakih nekoliko godina, prije nego što se zaštopa, jer kad se to dogodi onda nabija preveliki pritisak. A kako se unutar njega nalaze sitne kuglice koje skupljaju vlagu, u tom slučaju postoji opasnost i da one izbiju iz filtra i zaštopaju sustav. U najgorim slučajevima posljedica može biti otkazivanje kompresora klime, što, ovisno o modelu, može značiti trošak od 5 pa sve do 15 tisuća kuna. A taj si izdatak zasigurno ni jedan vozač ne želi priuštiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....