Audijeva tvornica u Neckarsulmu u Njemačkoj ove godine slavi 150 godina, a kako bi proslavili taj trenutak, proizvođač automobila sa sjedištem u Ingolstadtu odlučio je napraviti nešto posebno, u obliku automobila koji ne nosi čak ni logo s četiri prstena na haubi.
Prije nego što je Audi bio moderni, luksuzni proizvođač automobila kakvog poznajemo danas, bio je poznat kao Auto Union, a tvornica u Neckarsulmu – koja sada proizvodi limuzine A6 i A8 – bila je vlasništvo NSU-a, koji je proizvodio bicikle, motocikle i automobile.
U jednom trenutku u povijesti, brend sa sjedištem u Neckarsulmu bio je najveći proizvođač motocikala na svijetu, a kasnije je počeo prodavati prvi putnički automobil pokretan Wankelovim motorom. Drugim riječima, NSU je tada bio "big deal".
Međutim, u usporedbi s drugim automobilskim markama u Njemačkoj, to je još uvijek bila relativno mala tvrtka, pa ju je 1969. preuzeo Volkswagen, koji je spojio NSU s Auto Unionom i vratio u život kao Audi, čime je stala na kraj marki NSU automobila, koji će se prodavati samo do 1973.
Među tim posljednjim modelima bio je NSU Prinz 4, kompaktna limuzina s dvoja vrata koju je pokretao stražnji dvocilindrični motor od 598 kubika, zrakom hlađen, koji je proizvodio oko 30 KS kada je bio nov.
I upravo je ovaj model – konkretno Prinz 4L proizveden 1971. – Audi odlučio oživjeti i modernizirati za 150. godišnjicu tvornice. A da stvar bude još zanimljivija, njemačka marka dala je zadatak timu od 12 pripravnika koji su obavili nevjerojatan posao.
Na kraju je samo dio originalnog automobila preživio transformaciju: stari dvocilindraš zamijenjen je elektromotorom od 240 KS koji je proizašao iz Audija e-trona iz 2020. Visokonaponska baterija preuzeta je iz plug-in hibridnog Audija Q7 TFSI e quattra.
Modificirana podnica iz Audija A1, uključujući kočnice i osovine, zauzela je mjesto izvornog donjeg dijela automobila, dok je karoserija opsežno modificirana i proširena kako bi dobro pristajala. Tu je i prilično veliki stražnji spojler koji je pričvršćen direktno na sigurnosni kavez, što znači da prolazi kroz stražnje staklo.
Projekt je dobio ime EP4, što je skraćenica za "Electric Prinz 4", i bio je obojen u Suzuka sivu i briljantno i Brilliant crnu, dok je golemo stražnje krilo dobilo signalno žutu nijansu. Iznutra, radikalni električni restomod je najjednostavniji: računalo s jednom pločom i odgovarajući zaslon poslužuju instrumente i zaslone, tu su dva Recaro Podium sjedala u obliku žlice i zaštitni kavez Signal Yellow.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....