Kada se u Dalmaciji za neku curu kaže da je smišna, obično to znači da i nije neka rasna ljepotica. Isto bi mogli reći i za Husqvarna Vitpilen 401, predstavljenu kao prototip još davne 2014. u Milanu. Dizajnom izvan svih uobičajenih shema Husqvarna je izazvala poseban interes, ali nitko je nije uvrstio među top 10 najljepših motora godine. Za pojavljivanje u prodajnim salonima trebalo je pričekati tri godine, što je u svijetu motocikala enormno dugo, posebice kada je veći dio posla već bio obavljen. Naime, od 2013. Husqvarna je u vlasništvu KTM-a pa su ciklistika i motor posuđeni od modela Duke 390. No, poznavajući pristup i ciljeve koje pred sebe postavljaju sjevernjaci, potrebno je vremena kako bi se stvari odradile na najbolji mogući način.
Foto: Husqvarna
Na konačnom proizvodu to se i vidi jer „crna strelica“ (Svartpilen na hrvatski) je poput modela kojem ne treba šminka da bi se istakla ljepota. U pitanju je motor koji mami poglede svojom jednostavnošću i koji nema svoj ljepši profil. Nema ni komponenti koje mogu zaintrigirati jer motor, okvir i vilice već su dobro poznati, ali složeni na ovaj novi čist i jednostavan način ponovno privlače pažnju. Vrlo brzo otkrili smo koliko je ugodan u vožnji jer težina je odmjerena (150 kg) i 43 konja žive u skladu s ciklistikom koja s lakoćom podnosi i puno veću snagu motora. Sjedalo nije najudobnije, ali je široko i ne traži kompromise. Upravljač je postavljen nisko i gurnut naprijed i od vozača traži aktivnost, a ovjes prilagodbu. Unatoč narezanim gumama i izgledu, Svartpilen nije terenac. Stražnji amortizer povremeno ima grube reakcije, a prednja vilica mekana je samo u prvim centimetrima hoda. No, ovjes djeluje ujednačeno i forsiranje ritma ne dovodi vozača u krizu.
Jednocilindarski motor ima karakter i darežljiv je na nižim okretajima. Na srednjima pruža sve što je potrebno za uživanje i spremno prihvaća podizanje okretaja do crvene zone. Mjenjač je dobro posložen s kratkim hodom između stupnjeva, a spojka mekana što odgovara vožnji u gradu. Hod upravljača je izdašan i najuži prostori ne predstavljaju prepreku. Mjesta na sjedalu ima i za suputnika, ali nije nimalo udobno. Vibracije su primjetne oko 4000 okretaja zbog čega retrovizori postaju beskorisni, ali u vožnji izvan grada kvalitete ciklistike i živahnost motora dolaze najbolje do izražaja. Kočnice spremno podnose maltretiranje, ali djeluju prilično agresivno, osobito prednja. Zauzvrat, ABS je odmjeren i učinkovit.
Ukratko Svartpilen nije velik, ali spremno će prihvatiti vozače višeg stasa zahvaljujući širokom sjedalu koje nije postavljeno prenisko. Nisko težište i živahan motor olakšavaju manevriranje u skučenim prostorima Digitalni instrumenti svedeni su tek na ono osnovno, a pod direktnim svjetlom malo se toga može iščitati. Prekidači su veliki, ali nepraktični. Okvir je načinjen od krom-molibdenih cijevi, ovjes ima dug hod, ali podesiva je samo opruga stražnjeg amortizera Premda grubo narezane gume i širok upravljač zovu na off-road, Svartpilen ga ne voli, kao ni autocestu. Njegovo carstvo su urbane sredine i zavojite ceste Svartpilen 401 TEHNIČKI PODACI Motor 1 cilindar, 4 ventila, hlađen tekućinom Obujam 373 ccm Snaga 43 KS pri 9000/min Moment 37 Nm pri 7000/min Provrt x hod 89 x 60 mm Mjenjač 6 stupnjeva Okvir krom-molibdene cijevi Ovjes sprijeda upside-down vilica; straga aluuminijska vilica, mono amortizer hod 142/150 mm Kočnice sprijeda diska promjera 320 mm, straga disk 230 mm, ABS Gume sprijeda 110/70-17, straga 150/60-17 Međuosovinski razmak 1357 mm Visina sjedala 835 mm Masa 150 kg Spremnik goriva 12 litara Cijena 49.900 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....