VJETAR U KOSI

Novi Golf Cabrio u toples se skida za rekordnih devet sekundi

Šesta generacija njemačkog kompakta uskrsla je cabriolet izvedbu odbačenu 2002.

Pojavom Eosa činilo se da više nećemo vidjeti Golf Cabrio, koji se više nego uspješno nudio od 1979. do 2002. i kroz prve tri generacije njemačkog kompakta prodao u ozbiljnih 680.000 primjeraka. No, nije nam žao što smo se prevarili, posebno nakon što smo toples model predstavljen ove godine u Ženevi provozali Azurnom obalom...

Razumljivo, prvo smo isprobali glavni adut - ultra brzi elektro-hidraulični mehanizam pomicanja krova, kakav koristi i Audi A3 Cabrio. Sunčano nebo pokazalo se za rekordno kratkih devet sekundi (za podizanje je potrebno 12), a cijelu operaciju mogli smo izvesti i u vožnji, barem dok brzina ne premaši 30 km/h. Još bolje - čitava akcija zahtijevala je tek lagani pritisak na prekidač smješten nadohvat ruke, između prednjih sjedala, nakon čega je mehanizam automatski otpustio spoj platnene konstrukcije, podigao je visoko u zrak i potom je u trenu smjestio u spremište iza stražnjih sjedala. Transformacija je bila munjevita, a pohvalno je što nije utjecala na praktičnost - upotreba platna omogućila je da prtljažnik, neovisno o poziciji krova, uvijek nudi solidnih 250 litara, sasvim dovoljnih za smještaj dva kofera i nekoliko dodatnih sitnica potrebnih za vikend. Osim toga, kada stražnja sjedala nisu zauzeta putnicima, preklapanjem naslona djeljivih u omjeru 50/50, dobiva se dodatan prostor... A takvog poteza se ne treba libiti – iako sjedala straga nisu samo za ukras, ne nude dovoljnu prostranost za ugodnu višesatnu vožnju. S druge strane, više su nego iskoristiva na kraćim rutama i pristup im je jednostavan, posebno jer je uklonjen središnji rollbar, koji se kod prethodnika ugrađivao kako bi se učvrstila karoserija i povećala sigurnost.

Sasvim očekivano, Golf Cabrio najviše nam je zabave ponudio sa spuštenim krovom – u lagodno krstarenje Azurnom obalom idealno se uklopio štedljivi 1.6 TDI BlueMotion sa 105 KS, koji je uglađenim i tihim radom pokazao da ne treba zazirati od turbodizelaša ispod poklopca motora. Spreman prema tvorničkoj deklaraciji trošiti svega 4,4 litre, na niskim okretajima radio je tiho kao da je ugašen – nije bilo ni traga vibracijama ili klasičnom dizelskom brektanju. Doduše, ponovno se vidjelo i da nema sportskih ambicija, no to nije bilo presudno za užitak. Pomalo nam je nedostajala tek DSG automatika, kao svojevrsni šlag. Šteta što uz 1.6 TDI nije dostupna ni uz doplatu...

Nevezano koji motor izabrali (u ponudi prvo neće biti najsnažnijeg benzinca 2.0 TSI i dizelaša 2.0 TDI) osigurana su uvjerljiva vozna svojstva - zahvaljujući krutosti šasije Golf Cabrio nije sklon uvijanju u zavojima, koje zbog čvrstog ovjesa prolazi kao po tračnicama. No, pazilo se i na udobnost, pa ni prelasci preko neravnina nisu muka, a zaštita od vjetra učinkovito sprječava kovitlanje zraka i kod jurnjave.

Za upravljačem je ugodno i zbog bogate opreme, koja u velikoj mjeri uveseljava kvalitetno i robusno izrađeno, ali i pomalo dosadno vozačevo okruženje, lišeno bilo kakvih dizajnerskih eksperimenata. Dobro je stoga što ima prostora za personalizaciju - po uzoru na Eos, Passat CC, Touareg i Phaeton, novi Golf Cabrio ponuđen je s jednim jedinstvenim paketom opreme, koji može biti nadopunjen s nekoliko dodatnih razina (Performance, Design & Style, Comfort ili Tecnology), a pritom se kupcima na izbor nudi čak devet dizajna presvlaka za sjedala, te još pedesetak raznoraznih doplata....

Motor u aluminijskoj kapsuli

Rollbar koji u djeliću sekunde iskače iza stražnjih sjedala, te ojačani nosači vjetrobrana, zaštita su u slučaju prevrtanja. Istodobno, karoserija je ojačana ugradnjom brojnih elemenata kako bi se poboljšala krutost. Jedan od njih je i svojevrsna kapsula od aluminija kojom je obavijen motor. Osim što poboljšava krutost, dodatno zvučno izolira prednju zonu.

TEHNIČKI PODACI

1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 2.0 TSI 1.6 TDI 2.0 TDI

Obujam (ccm) 1197 1390 1390 1984 1598 1968

Snaga (KS) 105 122 160 210 105 140

Moment (Nm) 175 200 240 280 250 320

0-100 km/h (s) 11,7 10,5 8,4 7,3 12,1 9,9

Brzina (km/h) 188 197 216 235 188 207

Potrošnja (l/100 km) 5,9 6,4 6,4 7,5 4,8 4,5

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. studeni 2024 00:28