PLUG-IN HIBRID

Jeep koji puca na poticaje: Testirali smo Renegade 1.3 PHEV 4xe, prvi koji se puni i na utičnicu

Snažniji od dva plug-in hibridna Renegadea s elektrificiranim 4x4 pogonom uvjerljivo je najsposobniji na terenu u klasi
Jeep Renegade PHEV
 Marko Miščević/CROPIX

Sve je veća ponuda elektrificiranih modela na domaćem tržištu, a početkom godine listu je obogatio i Jeep s dva nova hibrida. U skladu s trendovima Compass i Renegade stigli su, dakle, u plug-in hibridnim varijantama, a mi smo testirali manji, Renegade s oznakom 4xe koja upućuje na to da je riječ o modelu koji osim benzina, ima i utičnicu za struju.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

Podsjetimo, ovaj se model već šestu godinu (sa stalnim updateima) proizvodi u pogonima u talijanskom Melfiju s početnom idejom približavanja Jeep europskim kupcima, kako dimenzijama, tako motorizacijom, ali i rokovima isporuka. Dakle, stari znanac koji je do sada tjerao dizel i benzin izdaleka je prepoznatljiv kao Jeep, s okruglim diodnim svjetlima i karakterističnom maskom hladnjaka.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

No kakav je kao plug-in hibrid? Odmah treba kazati: sjajan! Naime, jako nas je zanimalo kako će dodatak u vidu litij-ionske baterije od priličnih 11,4 kWh i elektromotor od 44 kW pristajati jednom pomalo rustikalnom modelu koji, premda najmanji, puno toga mora pokazati i na terenu od svojih Jeep korijena.

Činjenica je da ovakav Renegade s 240 KS donosi bolje performanse i voznu dinamiku od bilo kojeg modela Renegade do sada. Od ostalih se razlikuje tek po plavim oznakama marke i modela te po poklopcu utičnice straga lijevo.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

Pogled u kabinu također otkriva minimalne razlike: novi je 7 inčni TFT zaslon instrumenta s analognim prikazom rada elektromotora i tri prekidača za odabir načina rada hibridnog pogona ispred ručice mjenjača (Hybrid, Electric i E-Save).

Dostupne su i specifične informacije o vožnji na električni pogon (razina napunjenosti baterije, doseg u električnom načinu rada, s motorom s unutarnjim izgaranjem ili kombinirano, postotak snage i razine punjenja) dok sredinom kokpita dominira 8,4 inčni zaslon u boji sustava Uconnect.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

Kutijasta kabina je prostrana, izrada kvalitetna i robusna, a prtljažnik zbog smještaja baterija nije puno izgubio. Sada raspolaže s 330 prema uobičajenih 351 litru. Više je stradao spremnik goriva, koji prihvati tek 36 litara.

Pogon: kombinacija poznatog živahnog 1,3-litrenim turbo benzinca od 180 KS i elektromotora smještenog između stražnjih kotača kojeg pogoni baterija od 11,4 kWh i koji je osnova novog elektrificiranog pogona na sva četiri kotača 4xe, a tu je i manji elektromotor ugrađen na mjesto alternatora i ujedno služi kao visokonaponski generator.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

Pritom pogon na sve kotače više nije tradicionalan 4x4 jer nema više mehaničke veze između prednjih i stražnjih kotača. Stražnje sad pokreće elektromotor, a prednje benzinac i u praksi su reakcije puno brže nego do sad. Primjerice, benzinca više ne treba forsirati u visoke okretaje kako biste izašli iz gliba jer elektromotor već o 0 okretaja nudi izdašnih 250 Nm.

Električni pogon na sva četiri kotača pritom nudi sve što i klasični - i diferencijal (e-axle) i redukciju i zaključavanje središnjeg diferencijala do 15 km/h, što je itekako bitno u malom SUV-u 20 centimetara odignut od tla.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

No i na asfaltu hibridni Renegade itekako ima što za pokazati, posebno ako je baterija puna. Zahvaljujući elektromotoru gotovo trenutno reagira na gas i do stotke sprinta za brzih 7,5 sekundi i vozi do gotovo 200 km/h.

Pritom se baterija puni tijekom vožnje ili upotrebom vanjske strujne utičnice (baterija od 11,4 kWh podržava punjenje od 7,4 kW pa punjenje traje oko sat i pol) , a do 130 km/h može se voziti samo na struju. Generalno, brz odziv i glatki prijenos snage jamče maksimalan užitak pri vožnji.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

Što se tiče potrošnje goriva u gradu možete računati s prosjekom od 3,5 litre dok na otvorenoj cesti prosjek iznosi gotovo 7 litara, a kad se baterija nakon nekih 20 kilometara potpuno isprazni pokreće vas samo 1,3-litraš pa i potrošnja 2 tone teškog hibridnog Renegadea raste na 8 litara. Na koncu, 6 litara je prosjek s kojim možete računati bez da puno pazite.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

S bogatom opremom "S" poput testnog primjerka Renegade 1.3 PHEV 4xe do registracije stoji 308.000 kuna (slabija varijanta hibrida od 190 KS koja dolazi s opremom Limited je povoljnija), a uz dodatke s popisa ona raste do 336.358 kuna. No, osim po dimenzijama, riječ je i dalje o izvan asfalta sposobnom Jeepu koji sada kao hibrid puca od snage, ali i opreme te koji prema tome u klasi ni nema konkurenciju. S obzirom na poticaje koji kreću u lipnju koji vrijedi i za plug-in hibride cijena ovakvog Renegadea bila bi dosta povoljnija.

image
Jeep Renegade PHEV
Marko Miščević/CROPIX

1.3 PHEV S 4xe

TEHNIČKI PODACI

Motor hibridni (turbobenzinski + električni)

Cilindri/obujam 4/1332 ccm

Snaga 132 kW/180 KS pri 5750 o/min

Okr. moment 270 Nm pri 1850 o/min

Elektromotori 61 KS + 250 Nm

Kapacitet baterije 11,4 kWh

Sistemski 240 KS

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Pogon 4x4

Dimenzije 424 x 181 x 169 cm

Gume 235/45 R19, Semperit SpeedGrip3

Prtljažnik 330 litara

Spremnik goriva 36 litara

Težina/nosivost 1845/470 kg

Najveća brzina 199 km/h

0-100 km/h 7,5 sekundi

Potrošnja 5,3 l/100 km

cijena 308.000 kuna

S doplatama 336.358 kuna

Serijska oprema (S) - aut. dvozonska klima • navigacija • bluetooth • višenamjenski upravljač • alu-naplaci (19 cola) • putno računalo • nadzor mrtvog kuta • aktivni sustav zadržavanja u traci • el. pokretani, grijani i sklopivi retrovizori • pametni ključ • el. podizači prednjih i stražnjih stakala • diodna svjetla • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • pomoć pri silasku na nizbrdicama • aktivni tempomat...

Doplate - hi-fi sa 9 zvučnika (Kenwood) • grijani kožni upravljač • grijana prednja sjedala • kamera za vožnju unatrag • krovni nosači • zatamnjena stakla • pastelna boja - ukupno 38.358 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 11:46