Nedugo nakon raskošnog Mercedesa EQS, na domaće tržište je stigao i nešto manji, ali jednako luksuzan EQE.
Svojevrsni električni pandan klasične E-klase predstavljen još lani na salonu u Munchenu atraktivno je dizajnirana limuzina na struju dugačka 4,94, široka 1,96 i visoka 1,51 metar, te baš poput svojeg većeg brata smještena na modularnu platformu EVA2 razvijenu posebno za elektične modele iz Stuttgarta.
Dizajnerski karoserija prati zacrtano s EQS, s crnom prednjom maskom Black Panel i razvučenim svjetlima oboružanima učinkovitim svjetlećim diodama, a glatke i zaobljene linije karoserije u funkciji su što manjeg otpora zraka čiji je koeficijent 0,20.
Baterijski sklop kapaciteta 89,7 ili 90,6 kWh (nije baš jasno zašto su ponuđene dvije baterije toliko sličnog kapaciteta) ovdje je raspoređen u 10 modula, dva manje nego u slučaju EQS.
Razlog tome je škrtiji prostor u podnici, s obzirom na to da je EQE kraći dvadeset centimetara i ima 9 centimetara kraći razmak među osovinama. Neovisno o tome, i ovdje se nudi izdašan doseg – prema službenim podacima s punom baterijom je moguće prevaliti čak 671 kilometar, čime je zajamčeno da se put poput onoga između Zagreba i Splita može prijeći bez stajanja i nadopune baterija i kad se snažnije pritišće papučica gasa na autocesti.
S druge strane, uz pretvarač od moćnih 22 kW (osnovni 11 kW) osigurana je izdašna brzina punjenja na AC punjačima, baš kao i onima DC gdje se baterije mogu puniti snagom od 170 kW. Uspije li vozač pronaći tako snažan punjač (većina javnih punionica u Hrvatskoj snage je do 50 kW) u praksi bi mu to trebalo biti dovoljno da za 15 minuta dopuni 36 kWh i poveća doseg za 250 kilometara. Spokoj vlasnicima pritom nudi i jamstvo na bateriju od 10 godina ili 250.000 kilometara.
Izgled unutrašnjosti na tragu je onom u EQS. I ovdje je naglasak na luksuzu, naprednoj elektronici i prestižnim materijalima, samo što sve to dolazi u nešto manjem pakiranju. To, međutim, ne vrijedi za zaslone, jednako impresivne kao i u broj većoj električnoj krstarici - serijski se isporučuju digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča i središnji zaslon multimedije od 13 inča, a uz doplatu je i ovdje dostupan MBUX Hyperscreen, s tri velika zaslona na armaturnoj ploči od kojih onaj središnji ima dijagonalu od raskošnih 17,7 inča.
Također, ponuđen je i head-up zaslon s proširenom stvarnošću, 10 programa masaže, strujom pokretana automatska prednja vrata...
Putnicima u drugom redu i ovdje se nudi izdašan prostor, no prtljažnik ipak broji osjetno manjih 430 litara (čak 110 litara manje nego kod EQS), a i pristup mu je nešto zahtjevniji s obzirom na klasičnu limuzinsku izvedbu bez petih vrata.
Vozač uz doplatu može računati na mogućnosti zakretanja stražnjih kotača (do 10 stupnjeva), što krug okretanja smanjuje s inače uobičajenih 12,5 na tek 10,7 metara. Zgodna je to pomoć pri manevrima u garažama i drugim skučenim prostorima, gdje se ova velika krstarica na struju tako može pokazati okretnijom čak i od kudikamo manje A-klase.
Dodatnu udobnost donosi i prilagodljivi zračni ovjes. Naleti na izbočenja poput ležećih policajaca s njim su gotovo nezamjetni, a kako je čitavu karoseriju moguće spustiti za 2 cm, EQE postaje još tiši i stabilniji u vožnji.
Mercedes je ukupno ponudio sedam izvedbi svoje nove poslovne limuzine na struju, a cijene se kreću u rasponu od 570.360 kn (EQE 300) do 919.500 kn (EQE 53 4Matic+).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....