Nova Zafira dolazi s dodatkom u imenu - Tourer. Razlog je prilično jednostavan jer će u prodaji još neko vrijeme ostati i aktualno izdanje, a s oznakom Tourer dolazi Zafira koja predstavlja korak naprijed prvenstveno po pitanju tehnologije i komfora. Još jednom su Opelovi inženjeri posebnu pažnju posvetili upravo funkcionalnosti, stoga je na službenom predstavljanju Zafire Tourer u glavnom gradu Bavarske najčešće spominjana riječ bila Flex. Kako bi stvorili dodatni prostor u unutrašnjosti, 'narasle' su vanjske dimenzije.
Više prostora
Zafira je duža za 19 cm (466), šira 13 (193) i viša 5 (169), dok je međuosovinski razmak dobio novih 5 cm (276). No, novu razinu komfora ne donose samo centimetri. Opelovi inženjeri poradili su na već poznatom Flex7 sustavu i znatno ga unaprijedili. To se uglavnom odnosi na drugi red u kojemu se sada svako od tri sjedala zasebno može pomicati, podešavati naslon u četiri stupnja nagiba ili potpuno srušiti. Sjedala u drugom redu mogu se uzdužno pomicati 28 cm, a ležni naslon srednjeg obaranjem se pretvara u vrlo funkcionalan oslonac za ruke.
Istodobno je moguće poprečno pomicanje vanjskih sjedala za 5 cm prema unutrašnjosti za izniman ugođaj i komfor. Kao i dosad, dva sjedala iz trećeg reda skrivena su u podnici prtljažnika. Uz putnički prostor, od većih vanjskih dimenzija profitirao je i prtljažnik. U konfiguraciji s pet sjedala obujam mu je 710 litara (65 više od prethodnika), dok se obaranjem drugog reda sjedala penje na 1860 litara (dodatnih 40). Prostora za odlaganje stvari ima i u putničkom prostoru.
Dizel najtraženiji
Čak 30 utora i pretinaca 'porazbacano' je kroz kabinu kako bi svatko pronaπao svoj kutak za bocu, knjigu ili mobitel. Vizualno Zafira Tourer podsjeća na brze vlakove. Dizajneri su na licu dodali poneku crtu agresivnosti i stilski povezali s Amperom. Pregibima na bočnoj liniji i velikim staklenim površinama izbjegla se monotonija, no u stražnjem dijelu, unatoč ponekom kromiranom detalju, u tome nisu posve uspjeli, dok vozačko okruženje izgledom i ugođajem velike podsjeća na Insigniju.
U prvoj fazi Zafira Tourer na tržište dolazi s pet turbo motora, tri dizelska i dva benzinska. Dizelski 2.0 Cdti ponuđen je u tri razine snage - 110, 130 i 165 konja, dok se moderni 1.4 turbo benzinski nudi sa 120 odnosno 140 konja. U kasnijoj fazi ponuda će biti obogaćena novim 1.8 benzinskim motorom, a na pojedinim europskim tržištima i opcije s plinskim gorivom. Na bavarskim cestama isprobali smo Zafiru sa 130 dizelskih konja i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Verzija koja će po svemu sudeći biti i najtraženija pokazala je odmah svoje dobre strane. Motor je vrlo tih i s lakoćom ubrzava. +
Dobar i u gradu
Prema tvorničkim podacima, do 100 km/h ubrzava za 11,4 sekunde, dok je krajnja brzina 191 km/h. Na zavojitim planinskim cestama svoje vrline pokazali su ovjes i upravljač. Unatoč karoseriji dugoj 466 cm, Tourer se pokazao odličnim i u gradskoj gužvi. Kroz kaos koji vlada Münchenom u večernjim satima probijali smo se s lakoćom. Udobnost i ergonomija koju Tourer pruža na zavidnoj su razini, dok centimetrima prostora za putnike i prtljagu uvelike nadmašuje konkurenciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....