Britanska kompanija Bernstein Research objavila je listu automobila koji su svojim proizvođačima prouzročili najveće financijske gubitke. Tako se na vrhu crne liste smjestio Smart (1997. – 2006.) koji je kompaniji iz Stuttgarta prouzročio gubitak veći od tri milijarde eura (ukupno 3,4 milijarde eura) što znači da je za firmu svaki primjerak s trake izašao s 4470 eura već u minusu. Slijedi ga Fiat Stilo (2001. – 2009.) kojih je proizvedeno 769.000, a zahvaljujući tom tržišno loše pogođenom modelu, ukupan gubitak za Talijane iznosi 2,1 milijardu eura ili 2730 eura gubitka po vozilu. Nije se proslavio ni VW Phaeton (2001. -2012.), loš pokušaj ulaska Volkswagena u visoku klasu koji je tvrtki donio gubitak od 2 milijarde eura ili čak visokih 28.100 eura gubitka na svakom od 72.000 proizvedenih primjeraka.
Slijedi ga Peugeotova kutijasta kreacija nazvana 1007 (1997. – 2004.) s bočnim kliznim vratima koji su dotukli slab interes kupaca i skupa proizvodnja pa Francuzima prouzročili 1,9 milijardi eura gubitka ili 15.380 eura po vozilu. Crni niz nastavlja Mercedes A-klase s 1,7 milijardi eura gubitka ili 1440 eura po vozilu, a slijedi ga Bugatti Veyron (2005. – 2013.) svaki vrijedan milijun eura, s čak 4,6 milijuna eura gubitka po svakom proizvedenom primjerku ili ukupno 1,7 milijardi eura. Ovdje valja spomenuti da Bugatti Veyron kao ni VW Phaeton možda ne bi trebali biti u top deset gubitaša.
Jer, VW vodstvo je već u startu ukalkuliralo gubitke za Veyron, a za njih je supersportaš vrhunske tehnologije bio namijenjen za pokazivanje mišića koncerna, dok se VW Phaeton našao u proizvodnji na osobno inzistiranje ‘koliko košta da košta’, šefa koncerna Ferdinanda Piecha. Na začelju ove neslavne ljestvice smjestili su se još Jaguar X-Type ( 2001. -2009.) s 1,7 milijardi eura gubitka ili 4690 eura po vozilu, Renault Laguna (2006- 2012.) s 3550 eura gubitka po vozilu (ukupno 1,5 milijardi eura gubitka na 434.000 proizvedenih vozila), neslavni Audi A2 (2000. -2005.) s 1,3 milijardi eura gubitka (7530 eura po vozilu) te glomazna limuzina Renault Vel Satis s 1,2 milijarde eura gubitka (18.710 eura po vozilu).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....