CRNA LISTA

OVO JE DESET NAJVEĆIH GUBITAŠA koje bi europski proizvođači najradije zaboravili

Najveći gubitak za firmu postigao je Bugatti Veyron, čak 4,6 milijuna eura po proizvedenom primjerku

Britanska kompanija Bernstein Research objavila je listu automobila koji su svojim proizvođačima prouzročili najveće financijske gubitke. Tako se na vrhu crne liste smjestio Smart (1997. – 2006.) koji je kompaniji iz Stuttgarta prouzročio gubitak veći od tri milijarde eura (ukupno 3,4 milijarde eura) što znači da je za firmu svaki primjerak s trake izašao s 4470 eura već u minusu. Slijedi ga Fiat Stilo (2001. – 2009.) kojih je proizvedeno 769.000, a zahvaljujući tom tržišno loše pogođenom modelu, ukupan gubitak za Talijane iznosi 2,1 milijardu eura ili 2730 eura gubitka po vozilu. Nije se proslavio ni VW Phaeton (2001. -2012.), loš pokušaj ulaska Volkswagena u visoku klasu koji je tvrtki donio gubitak od 2 milijarde eura ili čak visokih 28.100 eura gubitka na svakom od 72.000 proizvedenih primjeraka.

Slijedi ga Peugeotova kutijasta kreacija nazvana 1007 (1997. – 2004.) s bočnim kliznim vratima koji su dotukli slab interes kupaca i skupa proizvodnja pa Francuzima prouzročili 1,9 milijardi eura gubitka ili 15.380 eura po vozilu. Crni niz nastavlja Mercedes A-klase s 1,7 milijardi eura gubitka ili 1440 eura po vozilu, a slijedi ga Bugatti Veyron (2005. – 2013.) svaki vrijedan milijun eura, s čak 4,6 milijuna eura gubitka po svakom proizvedenom primjerku ili ukupno 1,7 milijardi eura. Ovdje valja spomenuti da Bugatti Veyron kao ni VW Phaeton možda ne bi trebali biti u top deset gubitaša.

Jer, VW vodstvo je već u startu ukalkuliralo gubitke za Veyron, a za njih je supersportaš vrhunske tehnologije bio namijenjen za pokazivanje mišića koncerna, dok se VW Phaeton našao u proizvodnji na osobno inzistiranje ‘koliko košta da košta’, šefa koncerna Ferdinanda Piecha. Na začelju ove neslavne ljestvice smjestili su se još Jaguar X-Type ( 2001. -2009.) s 1,7 milijardi eura gubitka ili 4690 eura po vozilu, Renault Laguna (2006- 2012.) s 3550 eura gubitka po vozilu (ukupno 1,5 milijardi eura gubitka na 434.000 proizvedenih vozila), neslavni Audi A2 (2000. -2005.) s 1,3 milijardi eura gubitka (7530 eura po vozilu) te glomazna limuzina Renault Vel Satis s 1,2 milijarde eura gubitka (18.710 eura po vozilu).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 02:57