VOZILI SMO

Peugeot 208: Nebo i zemlja u odnosu na 207

Peugeot je napravio prekretnicu s novim modelom 208, a napredak se ponajviše očituje u novom, atraktivnom stiliziranju, smanjenoj težini i dimenzijama te novoj generaciji trocilindarskih benzinaca.

U gradskoj klasi Peugeot već desetljećima gradi uspješnu karijeru počevši od sad već mitskog modela 205. Potom je Peugeot 206 zabetonirao lavića u srca kupaca, a odlazeći 207 nastavio taj uspješan niz. Od svibnja na europska tržišta, pa tako i na hrvatsko, dolazi potpuno novi Peugeot 208 koji bi trebao zadržati postojeće, ali i doprijeti do novih kupaca. Po pitanju izgleda novog lavića šef dizajna Peugeota Gilles Vidal slobodno može otvoriti šampanjac - 208 je skladan, mišićav i skladnih proporcija, a plijeni i atraktivnim detaljima.

Cilja čak i na Mini

Pritom se neće boriti za kupce samo s Renault Cliom ili Opel Corsom već u skupljim izvedbama puca i na Mini, Audi A1 i Citroën DS3. Manje su dimenzije donijele i manju masu od prosječno 110 kg, što pridonosi i smanjenju potrošnje te emisije štetnih plinova. S dužinom od 396,2 cm 208 je ostao u gradskim gabaritima, a međuosovinski je razmak ostao identičan prethodnikovu, pa je i dalje osiguran solidan prostor u kabini jer se “kraćenje karoserije” odnosilo samo na prevjese.

Putnici straga imaju 5 cm više mjesta za koljena, a prtljažnik je sa 311 litara za 26 litara izdašniji nego u 207-ici. Unutrašnjost, bilo trovratne ili peterovratne izvedbe, otkriva nam također novi Peugeotov svijet. U oči prvo upada upravljač minijaturnih dimenzija koji djeluje sportski, a iza njega uvijek se vidi uzdignuta instrumenta ploča s dva analogna instrumenta. Praktično, prava je uživancija rukovati upravljačem koji je vrlo izravan, a sjedala su pritom udobna, tijelo drže vrlo dobro pa vožnja postaje prava igra kroz zavoje. Straga je ipak tjesnije za visoke putnike, no zato se nitko neće žaliti na oku ugodne šik detalje u kabini i na kvalitetu plastike i izradu.

Po pitanju ergonomije, prekidača je u kokpitu ostalo vrlo malo i svedeni su na najosnovnije jer većinu funkcija preuzima veliki displej s multimedijom osjetljiv na dodir. U motornoj su ponudi najveća novost dva benzinska trocilindraša 1.0 (68 KS) i 1.2 (82 KS) s 5-brzinskim ručnim mjenjačima i deklariranom prosječnom potrošnjom od 4,3 i 4,5 litara koji u vožnji pri ubrzanju djeluju pomalo neotesano i zvuče karakteristično sportski, pa je ipak puno ugodnije krstariti gradom kada do izražaja dolazi ovjes podešen na udobnost koji neravnine upija vrlo suvereno.

U Francuskoj 12.000 eura

Za više užitka u ponudi su još dizelaši 1.4 HDi sa 68 KS i 1.6 e-HDI sa 92 i 115 KS koji ispuštaju manje od 100 g/km te otprije poznati benzinci 1.4 VTi sa 95 KS, 1.6 VTi sa 120 KS i 1.6 THP sa 156 KS. Na kraju, Peugeot je pred novi 208 koji, bez naslaga sala, izgleda vrlo kompaktno, šik i svježe postavio visok cilj, no po svemu ima dobre šanse za uspjeh. Ipak kamen smutnje mogla bi biti cijena, koja za Hrvatsku još nije poznata, a za orijentir može poslužiti cijena od 12.000 eura koliko će u Francuskoj stajati osnovni model.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 09:27