Nema subvencija - nema prodaje! Ovako ukratko glasi rezime prošlogodišnje prodaje električnih automobila na njemačkom tržištu. Prema jučer objavljenim podacima savezne uprave za promet KBA, u Njemačkoj je lani registrirano 380.609 električnih vozila, što predstavlja pad od ogromnih 27,4 posto u odnosu na godinu ranije.
Nakon godina rasta, potražnja za električnim automobilima je izgubila zamah, prvenstveno zbog ukidanja državnih subvencija.
Pad prodaje električnih vozila predstavlja ‘izgubljenu godinu za elektromobilnost‘, rekao je analitičar EY-a Constantin Gall.
‘Iznenadni završetak programa potpore 2023. usred državne proračunske krize doveo je do ogromne neizvjesnosti među potencijalnim kupcima. Uz to, visoke cijene novih električnih vozila te još uvijek nerazvijena infrastruktura za punjenje i ograničeni domet vožnje na struju odbijaju nove kupce u Njemačkoj‘, rekao je Gall.
Slaba potražnja za novim električnim automobilima na domaćem tržištu pogoršala je izazove s kojima se suočava njemačka automobilska industrija, zajedno s visokim troškovima proizvodnje i rastućom konkurencijom iz Kine, navode mediji.
Najveći europski proizvođač automobila Volkswagen najavio je krajem prošle godine dogovor sa sindikatima o smanjenju proizvodnih kapaciteta u Njemačkoj i ukidanju 35.000 radnih mjesta. Drastični rezovi bili su potrebni kako bi se marka postavila na održive temelje i kako bi se financirala ulaganja u problematičnu električnu strategiju, priopćila je grupa.
No, poteškoće nisu spriječile VW da zadrži prvo mjesto u prodaji s 536.888 novih registracija u Njemačkoj.
Kineski proizvođači tek trebaju napraviti veliki prodor u Njemačkoj. Sveukupno, marke poput BYD, XPeng i MG Roewe prodale su oko 25.000 primjeraka u Njemačkoj.
Teslin tržišni udio također je pao na 1,3 posto s 2,2 posto, jer je američki proizvođač električnih vozila prodao samo 38.000 primjeraka u Njemačkoj.
Sveukupni pad prodaje električnih automobila u Njemačkoj doveo je do gubitka tržišnog udjela vozila na baterije u odnosu na tradicionalne motore s izgaranjem i hibridne automobile.
Električni automobili činili su 13,5 posto prodaje u 2024., što je pad u odnosu na 18,4 posto u prethodnoj godini.
Uz to, pad prodaje električnih vozila doveo je do sveukupnog pada njemačkog tržišta automobila, koje se teško oporavlja još od pandemije koronavirusa. Lani je naime, prodano oko 2,8 milijuna novih automobila što je jedan posto manje nego prethodne godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....