PRODAJA U 2024.

Debakl električnih modela: Koje automobile kupuju Nijemci?

Dok su se električna vozila mučila, tradicionalni hibridi, blagi hibridi, plug-in hibridi i benzinci su u Njemačkoj napredovali

Električni auto, punjenje

 Vladimir Gerdo/TASS/Profimedia

Dok su glavna tržišta, uključujući SAD, Kinu i Veliku Britaniju, izvijestila o rastu prodaje električnih vozila tijekom 2024., u Njemačkoj se dogodilo suprotno. Prodaja električnih vozila u Njemačkoj je prošle godine pala za 27,4 posto, što je posljedica smanjenih subvencije i teškoća njemačkog gospodarstva.

Njemačka je najveće i najvažnije europsko tržište automobila, ali brojke se neće svidjeti proizvođačima. Ukupno je prošle godine u državi prodano samo 380.609 novih baterijskih električnih automobila, što je oštar pad u odnosu na brojke iz 2023. i pad koji je smanjio tržišni udio električnih vozila na samo 13,5 posto. Za državu koja se često smatra predvodnikom automobilskih trendova u Europi, ovo je sumorna slika.

image

Punjenje električnih auta Njemačka

Michael Gstettenbauer/imago stock&people/Profimedia

Dok su se električna vozila mučila, tradicionalni hibridi i blagi hibridi su u Njemačkoj napredovali. Njihova prodaja skočila je za 12,7 posto na 947.398 primjeraka, što predstavlja 33,6 udjela. Prodaja plug-in hibrida također je porasla tijekom godine za 9,2 posto na 191.905 primjeraka. Unatoč ovom skoku, još uvijek imaju relativno mali udio od 6,8 posto tržišta.

Automobili s benzinskim pogonom i dalje su najčešći tip pogona u Njemačkoj, te čine 35,2 posto ukupne prodaje. Lani ih je prodano 991.948, što predstavlja rast od 1,4 posto. Prodaja dizelskih automobila pala je 0,7 posto na 483.261 primjeraka što je udio od 17,2 posto.

image

Električni automobil, punjenje

-/Wavebreak/Profimedia

Glavni razlog za pad prodaje električnih vozila u cijeloj zemlji bila je kontroverzna odluka vlade da ukine subvencije krajem prosinca 2023. Njemačkim kupcima prethodno je ponuđeno do 4500 eura pri kupnji električnog vozila, dok bi proizvođači dobili 2250 eura.

Volkswagen je zadržao svoju dominantnu poziciju, prodavši 536.888 automobila (povećanje od 3,4 %) i zauzevši čak 19,1 posto tržišnog udjela. Tesla je, s druge strane, doživjela veliki udarac, s padom prodaje od 41 posto na samo 37.574 primjeraka.

Toyota je zabilježila impresivan skok prodaje od 27 posto, a Peugeot je zabilježio ogroman porast od 44 posto, dok su manji igrači poput Polestara (-49,4 %) i BYD-a (-30,2%) pratili slobodan pad prodaje električnih vozila .

NJEMAČKA PRODAJA 2024 (marka, broj prodanih vozila, rast ili pad u odnosu na 2023., tržišni udio)

VW 536.888 3,4% 19,1%

MERCEDES 257.888 -7,0% 9,2%

BMW 232.886 -0,1% 8,3%

ŠKODA 205,593 22,0% 7,3%

AUDI 202,317 -18,1% 7,2%

SEAT 152,334 14,9% 5,4%

OPEL 147.833 2,0% 5,2%

FORD 99,554 -14,6% 3,5%

HYUNDAI 96,365 -9,4% 3,4%

TOYOTA 95,474 27,0% 3,4%

DACIA 71,424 4,1% 2,5%

KIA 68,656 -8,0% 2,4%

PEUGEOT 67,454 44,0% 2,4%

VOLVO 62,326 39,3% 2,2%

FIAT 57,561 -24,8% 2,0%

RENAULT 54,349 -20,4% 1,9%

CITROEN 53,025 32,9% 1,9%

MAZDA 45,274 -2,5% 1,6%

TESLA 37,574 -41,0% 1,3%

PORSCHE 36,097 9,9% 1,3%

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
08. siječanj 2025 14:38