Ako ste prije nekoliko godina prolazili kroz Italiju, vaša iskustva s tamošnjih autocesta, ali i gradskih prometnica zasigurno su bila izrazito negativna. Kaos u gradu i ludnica na autocestama gdje su vozači priznavali isključivo zakon snažnijeg i bržeg, predstavljali su veliki problem nadležnim organima.
Smanjenje broja poginulih
Kada je Europska Unija dala smjerice svojim zemljama članicama prema kojima se smrtnost na prometnicama mora do 2010. prepoloviti u odnosu na 2000., talijanska Vlada krenula je u akciju. Budući da tristotinjak presretača nije osiguralo tražene rezultate, talijanski stručnjaci na autoceste su postavili sustav tutor koji je u samo godinu dana doslovno prepolovio broj stradalih u prometnim nesrećama. Diljem Apeninskog poluotoka postavljeno je 310 radara koji pod budnim okom drže oko tri milijuna vozila koji dnevno cirkuliraju na talijanskim autocestama.
U praksi, sustav tutor funkcionira vrlo jednostavno. Kada uđete na autocestu sustav registrira vaše vozilo, a nakon nekoliko desetaka prijeđenih kilometara u kojima radari bilježe vašu prosječnu brzinu, ako ne poštujete ograničenja, na kućnu adresu stiže vam čestitka od minimalnih 155 eura. U obzir se uzima prosječna brzina između dva radara, tako da se teoretski na nekoliko stotina kilometara može skupiti i dvoznamenkasti broj kazni. Primjer iz Italije gdje je vozač u jednom danu skupio 19, a na autocesti između Rima i Frosinonea čak 197 prijava, dovoljno govori o striktnom držanju pravila.
Čak 800.000 kazni
Prostora za eskiviranje radara ili plaćanja kazni nema, tako da je jedina alternativa prekršajnoj prijavi poštivanje postavljenih ograničenja. U brojkama, talijanska je policija s novim sustavom smanjila broj poginulih na autocestama u odnosu na 2008. za nevjerovatnih 51 posto. Pokriveno je 2500 kilometara autocesta s 310 radara, što znači da se kontrola brzine provodi u prosjeku svakih osam kilometara. U prošloj je godini kazne dobilo oko 800.000 vozača, a talijanski je proračun u samo 365 dana postao bogatiji za 124 milijuna eura.
Prema talijanskom primjeru, jasno je da vozače najviše boli udarac po džepu, a kada su kazne rigorozne i zakonski vrlo učinkovite, poštivanje ograničenja brzine postaje normalna pojava u društvu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....