Alu naplaci od 19 cola, sustav kamera za parkiranje Around View Monitor, bi-LED svjetla, stakleni krov, navigacija... Nissan Qashqai u izvedbi Tekna nudi skoro sve osim ptičjega mlijeka, no to i pošteno naplaćuje. Brunda li ispod prednjeg poklopca štedljivi dizelaš 1.5 dCi, kao u konkretnom slučaju, taj luksuz stoji priličnih 227.900 kuna.
A koliki je to novac najbolje se vidi kad se spusti samo stepenicu niže. S istim motorom, ali opremom Acenta, cijena opada na 185.500 kuna. Odnosno za priličnih 42.400 kuna! Dramatično. Isplati li se onda uopće uložiti u opremu Tekna? Pita li se razum, odgovor je ne...
Druga generacija japanskog crossovera, naime, već od starta ne škrtari s opremom, a s opremom Acenta donosi baš sve potrebno za ugodnu vožnju. A želite li imati elektroniku koja čita prometne znakove ili vas upozorava prelazite li u susjednu traku bez žmigavca, ili pak korisne prednje i stražnje parkirne senzore, to možete doplatite li paket Nissan Safety Shield (3800 kn). Osim toga, u paketu Nissan Connect (5320 kn) dobivaju multimedijalni sustav s navigacijom i stražnja kamera. Znači, s uloženih 10.000 kuna dobiva se oprema na tragu one iz Tekne, osim što naplaci i dalje imaju 17, a ne 19 cola, svjetla nisu bi-LED, krov je od lima, a ne stakla...
Vjerujemo da se bez toga da preživjeti, tim više jer usprkos šminkerskoj opremi Tekna i u tom izdanju Qashqai najviše impresionira superštedljivim dizelašem. U prosjeku smo trošili svega 5,4 litre, iako popularni crossover nakrcan opremom na vagi broji solidnih 1320 kg. Također, još jednom smo se uvjerili da nema potrebe ulagati u snažniji 1.6 dCi sa 130 KS, barem ako se ne cilja na izvedbu 4x4, dostupnu isključivo sa snažnijim dizelašem. Sa svojih 110 KS pristojno povuče sve dok ga se ne drži na niskim okretajima. Tad zna biti trom, te otežati život ako treba odlučnije krenuti. No, inače je za pet.
Uz pametno ugođen ovjes, dovoljno čvrst da se s lakoćom prilagodi neravninama i osigura čvrsto prianjanje, a opet udoban i neneporan, s Qashqaijem se lijepo vozi. Zavoji se prolaze bez znatnijeg naginjanja karoserije, a ne treba strahovati niti od prevelikih udara pri susretu s visokim rubnjacima ili viskokim ležećim policajcima. A zahvaljujući podnici od tla udaljenoj solidnih 19 cm može se sigurno voziti i grubljim makadamom, čak i bez pogona 4x4.
Prodajni vjetar u leđa, vrijedi spomenuti, japanskom crossoveru daje i akcijska ponuda, koja u cijeni donosi petogodišnje jamstvo i tri godine održavanja, barem ako se ugovori Nissan financiranje. Ipak, moguća ušteda pada u vodu ako se zaigra i izabere oprema Tekna, s kojom Qashqai cjenovno gazi u teren broj većeg X-Traila.
No, tko voli šminku, uvijek treba dublje posegnuti u džep. Tako je i s Qashqaijem...
1.5 dCi
TEHNIČKI PODACI:
Motor: turbodizelski, 1461
Snaga: 80 kW/110 KS pri 4000/min
Moment: 260 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 438 x 181 x 159 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 430/1570 litara
Gume: 225/45 R19
Težina: 1320 kg
CO2 ispuh: 103 g/km
Brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 11,9 sekundi
Potrošnja: 5,4 l/100 km
Cijena 227.900 kuna
S doplatama 231.900 kn
OPREMA Tekna:
alu naplaci od 19 cola * automatska klima * prednja sjedala u kombinaciji kože i tkanine, grijana * vozačevo sjedalo namjestivo na struju * bi-LED svjetla * radio/CD/mp3 * Bluetooth * navigacija * sustav kamera za parkiranje Around View Monitor * prednji i stražnji parkirni senzori * sustav za prepoznavanje znakova * sustav upozorenja kod nenamjerne promjene trake * sustav za izbjegavanje frontalnog sudara * pomoć pri kretanju na uzbrdici * senzori kiše i svjetla * tempomat * putno računalo * el. stakla * grijani i namjestivi i el preklopivi retrovizori * koža na upravljaču i ručici mjenjača * inteligentni ključ i uključivanje pomoću start/stop prekidača *
Doplata: metalik lak * Ukupno: 4000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....