Toyota je uvjerena da je hibridna tehnologija budućnost alternativnih pogona te će kroz idućih 10 godina lansirati hibridne verzije svih modela u ponudi.
Prošloga tjedna predstavljeni Auris HSD prvi je nizu tih ekoloških automobila, a na hrvatsko tržište stiže krajem kolovoza. Japanski kompakt koristi isti Hybrid Synergy Drive sustav dokazan u aktualnom Priusu pa ne čudi da je s prosječnom potrošnjom od 3,8 l/100 km i emisijom CO2 od 89 g/km najzeleniji model u klasi.
Brojne promjene
Dojmljivim brojkama još pridonose i 5 mm snižen ovjes, koji je dorađen kako bi se ‘nadoknadila’ nešto veća masa, aerodinamičke izmjene na karoseriji, aeronaplaci s gumama niskog otpora kotrljanja, drukčiji servoupravljač...
Auris HSD je u voćnji vrlo sličan najprodavanijem svjetskom hibridu. Kombirana snaga benzinca i elektromotora od 136 KS omogućuje sasvim pristojne performanse, no zbog CVT mjenjača kod dinamičnije vožnje motor previše buči pa vozaču, a i putnicima, više odgovara lagodnija vožnja za kakvu je ovaj model i stvoren.
Uz uobičajeni mod vožnje hibridni sustav omogućuje i tri alternative - Eco, Power i EV. Eco papučicu gasa čini manje osjetljivom, a i aktivira štedljiviji rad klima uređaja, a Power osjetno poboljšava reakciju na gas te zbog toga ostavlja dojam boljih ubrzanja. Pritiskom na EV vozi se isključivo na struju, ali samo do 50 km/h, odnosno do 2 km te uz opreznu desnu. Takva vožnja u početku zahtijeva dosta koncentracije jer svaki snažniji pritisak gasa uključuje i benzinski motor.
Hrvatska ne nudi olakšice
Štedljivu vožnju olakšava svojevrstan eko-monitor kojim je zanimijenjen uobičajeni okretomjer, a prikazuje kada Auris najmanje troši, kada se koristi najviše snage i kada se pune baterije.
Za razliku od velikog broja europskih zemalja, koje kupcima nude značajne olakšice prilikom kupnje hibrida, hrvatska Vlada i dalje nema razumijevanja za ekološka vozila. Inače bi početna cijena od 24.000 eura, koliko stoji početni Auris HSD s Luna opremom, bila par tisuća eura niža, što bi svakako pomoglo većoj popularnosti hibrida na našem tržištu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....