Sjećate se Hyperiona XP-1 s pogonom na vodik koji je dospio na naslovnice u kolovozu 2020. sa svojim impresivnim specifikacijama? Pa, prvi model kalifornijskog startupa imao je svoj javni debi na Sajmu automobila u Los Angelesu, i još uvijek izgleda kao da ga je napravila vanzemaljska civilizacija.
Hyperion XP-1 je još uvijek u obliku prototipa i nema stilskih promjena u usporedbi s prikazima koje smo vidjeli prije više od dvije godine. Doduše, sada izgleda još čudnije, s nekonvencionalnim proporcijama, složenim usisnicima i dijelovima koji strše iz karoserije, uključujući podesive oštrice u stilu Bugattija koje su prekrivene solarnim pločama.
Hyperion XP-1 obećava 1635 km dometa kada se napune spremnici vodika od karbonskih vlakana, što je proces koji traje manje od pet minuta. Pogonski sklop uključuje vodikove gorive ćelije, superkondenzatore umjesto baterija, mjenjač s tri brzine i četiri elektromotora s aksijalnim protokom koji snagu šalju na sva četiri kotača.
Kombinirana izlazna snaga premašuje 2000 KS što omogućuje ubrzanje do stotke za 2,2 sekunde i najveću brzinu od 356 km/h. Prema startupu, XP-1 teži tek 1032 kilograma, što je znatno niže od većine električnih hiperautomobila, zahvaljujući monokok strukturi od karbona i titana, ovjesu od aluminijske legure, kompozitnoj karoseriji ojačanoj titanom i naravno nedostatkom masivne baterije.
Kao što je najavljeno još 2020., Hyperion želi napraviti 300 komada XP-1 u SAD-u, a cijena će biti objavljena kasnije. Izvorni cilj bio je da proizvodnja započne 2022., ali pretpostavljamo da je to odgođeno. Prošle godine je u Las Vegasu testiran kamuflirani prototip hiperautomobila. Hyperion već prima rezervacije putem posebnog obrasca na svojim službenim stranicama.
Osim Hyperiona XP-1, tvrtka koja opskrbljuje vodikove propulzivne sustave drugim tvrtkama najavila je "XF-7 Hyper:Fuel" koji koristi NASA-inu tehnologiju za punjenje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....