2.0 TFSI QUATTRO S-TRONIC

VOZILI SMO Audi TT Roadster Sjajna igračka za ljetna uživanja

Roadster nadahnjuje sportskim karakterom, turbomotorom, quattrom, ali i perfektnom izradom.

Na 3500 okretaja zaklopka u ispuhu napravila je potmuli pucanj u trenutku kad je sekvencijski mjenjač prebacio u brzinu više i na lokalnoj autobusnoj postaji svi redom okretali su glave da uhvatili što bolji pogled na brzi TT roadster, koji im je poput razbojnika unio nemir i pomutnju u mirnu dnevnu rutinu. Treća generacija doista plijeni muškim zvukom i sportskom pojavom, pa nije čudno što opisani prizor tijekom višesatne vožnje nije bio jedini takav koji smo doživjeli.

Očekivano, nov model linijama se oslanja na coupe, od kojeg je zbog krovnog mehanizma teži 85 kilograma. Ipak, zadržao je prepoznatljivu formu i proporcije prethodnog modela iz 2006., pa čak i onog prvog iz daleke 1999. Nastup koji se ne odriče prošlosti vidljiv je i u odluci da se zadrže karakteristični štitnici za glave i platneni krov (3 kilograma lakši od starog te električno sklopiv u posebno spremište za samo 10 sekundi).

Sasvim dovoljno za lijepu dozu adrenalina i prije hvatanja malog, podrezanog upravljača i zauzimanja pozicije u vrlo niskim i čvrstim sportskim sjedalima, u kojima se sjedi "na podu". I ovdje su prisutni poznat Audijev izgled koji preferira minimalizam te vrhunska izrada i materijali identični kao u coupeu.

Osnovni turbomotor sa 230 KS (poznat iz Performance verzije VW Golfa GTI) bio je sasvim dovoljan da u hvatanju zavoja uz obalu već u prvom oštrije odvezenom zavoju iznjedri sve kvalitete ovjesa, pogona quattro i izvrsnog 6-stupanjskog sekvencijskog mjenjača. Igra sa zavojima istodobno je vrlo sigurna, ne samo zbog čvrstine karoserije i šasije i integralnog pogona već i vrhunske izbalansiranosti masa i podvozja, s niskim težištem. Posebno kad se program rada motora, mjenjača i ovjesa prebaci u Dynamic, jedan od pet ponuđenih koji nudi serijski Drive Select uređaj.

Svako pretjerivanje kojeg potiče motor pun snage praćen dobrim zvukom umiruje i nadzire elektronika, ali bez pretjerane agresivnosti. Za osjećaj potpune kontrole zaslužan je i odličan upravljač, a godi i saznanje da se lijepo može jurcati i s potrošnjom oko 9 litara. Kao što smo i očekivali, vrtloženja zračnih struja sa spuštenim krovom nisu neugodna sve dok se ne pretjera s brzinom, no doplatna zaštita ( koja se lako postavlja iza zaštitnih lukova) i dobra kapa na glavi rješavaju taj problem.

Roadster naravno, nije jeftin, ali onima koji si ga mogu priuštiti ljetna zabava je zajamčena. Osnovna verzija sa 230 KS, prednjim pogonom i ručnim mjenjačem stoji 367.690 kuna, što uz pogon quattro i S-tronic mjenjač skače na 424.790. Stiže u travnju

TT ROADSTER

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1984 ccm

Snaga 169 kW/230 KS pri 4500-6200/min

Moment 370 Nm pri 1600-4300/min

Mjenjač S-tronic, 6 stupnjeva

Prtljažnik 280 litara

Masa 1395 kg

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 5,6 sekundi

Potrošnja 6,7 l/100 km

Ispuh C02 154 g/km

Cijena 424.790 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 12:19