Abu Dabi, najveći i naftom najbogatiji od sedam Emirata na obalama Perzijskog zaljeva, na prvu se učinio čudnim odabirom za predstavljanje električnog automobila. Raskošno carstvo Šeika u kojem je u temelje svake zgrade, ceste ili džamije ugrađena nafta djeluje kao najtvrđi bastion motora s unutrašnjim izgaranjem, ali Audi je zapravo pronašao vrlo prikladno i atraktivno mjesto. Uz ogromna već pokrenuta ulaganja u solarnu tehnologiju za očekivati je da će u Emiratima električna energija uskoro biti jeftina kao i benzin koji trenutno stoji oko pet puta manje nego u Hrvatskoj. Tehnologija koja bi električne automobile mogla doista učiniti ekološkima u budućnost koja i ne djeluje tako daleka, osobito nakon što smo isprobali e-tron.
Naravno, trebat će vremena i puno međukoraka. Strategija je to koju je i prihvatio Audi barem kada je u pitanju izgled e-trona jer dok Tesla, BMW i Jaguar dizajnom jasno daju do znanja da je u pitanju električni automobil, u Ingolstadtu su krenuli potpuno drugim smjerom. Prvi Audijev električni automobil izgledom se ne razlikuje od normalnog Q5 iako je dužinom (490 cm) i međuosovinskim razmakom (293) bliži Q7. Zadržana je karakteristična velika maska (singl-frame) premda su potrebe za hlađenjem drastično manje pa je veći dio rešetki potpuno zatvoren, a manji dio se otvara i zatvara prema potrebi. Sve s namjerom izbjegavanja šoka kod standardnih kupca što je čini se urodilo plodom jer prije nego je prodaja službeno krenula zaprimljeno je 10.000 narudžbi.
Isto vrijedi i za unutrašnjost koja podsjeća na nove generacije A6 i A7, a pored uobičajene razlike u informacijama na digitalnim instrumentima, novost je i ručica mjenjača kojeg tehnički gledano nema. Postoje tek reduktori između osovina i vratila motora. Ručica povećih dimenzija postala je oslonac, a njen vanjski klizni element služi za odabir smjera kretanja (naprijed ili natrag) odnosno za odabir funkcije parking. Izuzmemo li tišinu koju remeti tek zvuk rolanja guma, ni ugođaj za upravljačem u vožnji ne razlikuje se značajnije od nekog drugog Audijevog SUV-a. No, time završava svaka sličnost jer ogromna količina okretnog momenta (664 Nm) dostupna gotovo odmah i u svakom trenutku pruža osjećaj koji nadmašuju tek prave sportive.
Ni jedan motor s unutarnjim izgaranjem sa ili bez turbo punjača, benzinac ili dizelaš nema potisak i ujednačenost ubrzanja koji pružaju električni motori. E-tron koristi dva koja međusobno nisu povezani i svaki zasebno pokreću prednju, odnosno stražnju osovinu. Za razliku od Jaguara koji je solomunski podijelio snagu, kod Audija stražnji je nešto jači i razvija 140 kW (190 KS), dok prednji proizvodi 125 kW (170 KS). Ukupnih 360 KS dovoljno je za ubrzanje od 6,6 s do 100 km/h, ali kada se do kraja pritisne papučica za ubrzanje, na nekoliko sekundi aktivira se boost program i snaga povećava na 408 KS, a vrijeme ubrzanja na 100 km/h smanjuje na samo 5,7 sekundi.
Tehnička shema e-trona slična je ostalim električnim automobilima nove generacije. Baterije su u podnici (36 modula s 12 litij-ionskih ćelija) ukupnog kapaciteta 95 kWh kakav nude Jaguar i Tesla. Prema tvorničkim podacima jamče oko 400 km autonomije, a spojene na punjač od 150 kW za pola sata dosegnu 80% kapaciteta. U vožnji smo se uvjerili da e-tron bez problema može bez puno pažnje odraditi više od 320 km, ali ugodno nas je iznenadila moć regeneracije, odnosno punjenja pri kočenju ili vožnji nizbrdo.
Uspon na planinu Jebel Hafeet do čijeg vrha vodi jedan od najboljih cesta za vožnju na svijetu bio je ucrtan u itinerer. Ukratko od 11 kWh koje smo potrošili za uspon, čak 6 smo vratili nizbrdo. Budući da nam je između redaka rečeno da na 12 km čistog vozačkog raja možemo malo i prekršiti stroge prometne propise koji vladaju u Emiratima, imali smo prigoda upoznati malo bolje i dinamičke osobine. Kroz zavoje e-tron otkriva svoju poveću masu (2,5 tone, od čega 700 kg baterija), ali uz nisko težište, precizan upravljač, moćan pogon na sva četiri kotača i aktivni ovjes, voznim osobinama u konačnici tek neznatno zaostaje za najboljim predstavnicima klasičnih izvedbi SUV-ova.
UKRATKO
Utičnice su smještene s obje strane iza prednjih kotača, a na punjaču od 150 kW dovoljno je pola sata da se baterije (95 kWh) napune na 80 posto kapaciteta
Unutrašnjost donosi ambijent koji se ne razlikuje od ostalih modela, tek dodatne informacije na instrumentima i ručica „mjenjača“ otkrivaju da je u pitanju električni pogon. Ravna podnica, obilje prostora, kvaliteta izrade, kao i prilagodljivi zračni ovjes razlog su zbog kojeg se i na stražnjim sjedalima uživa u punom komforu i udobnosti. Audi E-tron je i prvi serijski automobil koji nudi kamere umjesto retrovizora. Sustav zahtjeva privikavanje, ali vrhunska rezolucija kamera i displeja, osobito u noćnoj vožnji, otkriva puno više od klasičnih zrcala
Električni pogon omogućuje nove konfiguracije pa uz veliki prtljažnik straga (600/1725 l), e-tron ima dodatnih 60 l korisnog prostora ispod prednjeg poklopca. Tajna dobrog povrata energije u vožnji leži u elektro-hidrauličkom sustavu kočenja (30posto lakši od tradicionalnog) koji za usporavanje do 0,3 g (90% slučajeva) koristi električne motore
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....