NOVI MODEL

VOZILI SMO ELEKTRIČNI BMW Idealan, ali samo uz porezne olakšice

BMW i3 predstavlja novi smjer u konstruiranju elektro auta podređenih održivosti

Dočekali smo i famozni mali BMW ‘na struju’. I to potpuno serijski. Imali smo ekskuzivnu priliku sjesti za njegov upravljač u Nizozemskoj. Evo i prvih dojmova… Novi BMW i3 donosi sasvim novi pogled na mobilnost, kažu u BMW-u. Po njihovu prosjeku, auto dnevno napravi oko 60 kilometara pa je najveći deklarirani doseg s punim baterijama 190 km. U realnim uvjetima kažu oko 140 km, što je i više nego dovoljno za svakodnevnu upotrebu. Iskušali smo ga na ruti dugoj 120 km koju je odradio odlično na ulicama Amsterdama. Punionice koje strše na svakom koraku nismo koristili, ali za pola sata mogu ga napuniti do 80 posto. Uskoro dolazi i verzija s malim generatorom na fosilna goriva s kojim možete i na more.

Vožnja je vrlo zanimljivo iskustvo. Selektor pogona odnosno mjenjač je iza volana, kao i tipka za pokretanje. Unutrašnjost uživo izgleda odlično, pogotovo u kombinaciji s drvenim umetcima. Nema zvukova, samo se pred vozačem probude dva ekrana: jedan ispred s informacijama o vožnji, te onaj u sredini povezan sa svim gadgetima i sustavima koje i3 nudi. Kad stisnete gas bešumno krene naprijed i ubrzava odlično. Tih 7,2 sekunde do 100 km/h svakom moraju biti dovoljne. U vožnji je miran, tih, volan je brz i precizan, a gas je ujedno i indukcijska kočnica pa se puštanjem regulira usporavanje i puni baterija.

Kad se uvještite lijevu pedalu gotovo da nećete niti trebati, ali ako se zaigrate dobro zaustavlja i3. Krug okretanja je izrazito malen, a zakrenuti kotač s gumom 155/70 R19 izgleda smiješno. Tišina kao da je sastavni dio kabine, jer izolacija je sjajna. Kad dođete na zavojitu cestu i počnete se voziti žustrije otkriva se BMW-ov srce. Za razliku od svih drugih električnih auta, ovaj je jako zabavan, stabilan i čak pruža i malo užitka. Ne onoliko koliko smo navikli jureći na fosilna goriva, ali dovoljno da vožnja nikad ne frustrira vozača.

Poanta ovog auta nije samo u vožnji, nego i u infrastrukturi koju je BMW razvio posebno za njega. Kućne krovne solarne panele i razvodnu kutiju za brzo punjenje koja smanjuje vrijeme punjenja s osam na šest sati. Jasno je da svoj smisao može imati samo u civilizaciji gdje se potiče kupnja električnih auta posebnim poreznim olakšicama. U Njemačkoj mu je cijena 34.950 eura, našu još ne znamo. S poreznom politikom koju imamo te bez punionica po gradovima teško je da će i3 biti hit. No, ovo je samo dio priče o naprednom tehnološkom dragulju.

Više o konstrukciji i detaljima pročitajte u sljedećem broju Auto kluba od 8. studenoga.

Motor električni

Snaga 170 KS

Moment 250 Nm

Potrošnja 14 kWh/100 km (8 kuna po noćnoj tarifi)

Brzina 150 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 13:54