DOSTOJAN IMENA

VOZILI SMO: HONDA CIVIC Type R Turbo benzinac sa 310 KS tjera ga ko' sam vrag!

S vremenom 7:50,63 Type R drži rekord Nürburgringa i 2 s brži je od Gallarda LP 560-4

Zaboravite ludo vrištanje atmosferskog motora i okretaje kojima kao da nema kraja, novo izdanje Honde Civic iz dinastije Type R pokreće 2,0-litreni turbo VTEC, prvi koji kombinira Hondin originalni sustav promjenjive faze otvaranja ventila s turbopunjačem. Eksplozivna kombinacija, koja pod prednji poklopac donosi 310 KS i 400 Nm već pri 2500 okretaja!

No, Japanci nisu radili samo na motoru. Aktivni ovjes, vrhunske kočnice, do posljednjeg detalja dotjerana aerodinamika, kruća karoserija i samoblokirajući diferencijal, samo su najzanimljiviji od začina s kojima je četvrta generacija Civica s crvenim zaštitnim znakom zaslužila titulu trenutno najbržeg serijskog auta s prednjim pogonom. Do stotke ubrzava za 5,7 sekundi, može razviti 270 km/h, a s vremenom 7:50,63 novi je vladar Nürburgringa i, primjerice, čak 2 sekunde brži i od Lamborghini Gallarda LP 560-4 (sa 4x4 pogonom i 560 KS).

Veliko stražnje krilo, izbačeni pragovi, četiri široke ispušne cijevi i 19-colni kotači odmah upadaju u oči, a detalji poput difuzora, splitera, povećanih usisnika i dodatnih bočnih otvora, te ispeglana podnica samo potvrđuju da se uistinu radi o cestovnoj verziji trkaćeg auta. Slovakiaring, staza nedaleko Bratislave na kojoj je u debitantskoj sezoni 2013. Honda upisala prvu pobjedu u Svjetskom prvenstvu osobnih automobila WTCC, nema dovoljno duge pravce na kojima se može juriti 270 km/h, ali tehnički zahtjevan i zabavan krug dug gotovo 6 kilometara, sa 14 zavoja i 4 slijepa prijevoja, otkrio je svu moć Hondinog ultimativnog stroja. Školjkasto sjedalo postavljeno je 2 centimetra niže u odnosu na klasični Civic, no s kacigom na glavi poželite još pokoji centimetar spuštanja...

Japanci su se s turbomotorom priklonili trendovima, no u slučaju mjenjača ostali su vjerni klasičnom rješenju. Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa jedina je mogućnost, ali nema mjesta primjedbama. Ručica s kuglom od brušenog aluminija, podsjetnik na dosadašnja R izdanja, ima hod od 40 mm (sa 35 mm bolji je samo S2000), a ubačaji praćeni ugodnim klikom su precizni i brzi. Već od 2500 okretaja motor vuče bestijalno, ali aktiviranjem programa +R postaje prava zvijer i sve postaje brže i zategnutije. Instrumenti se zacrvene, motor postaje agresivniji, upravljač i ovjes krući, a elektronika popustljivija.

Motor se s lakoćom zavrti do 7000 okretaja, a premda nakon 6500 gubi na silini, tih dodatnih 500 okretaja vrlo su korisni na stazi kad treba na trenutak uštedjeti na promjeni brzine između dva zavoja. Stražnja osovina lako otvara pri oduzimanju gasa ili pri kočenju na ulasku u zavoje, što olakšava postavljanje, a u odmjeravanju pomaže elektronika, koja koči unutrašnji stražnji kotač. Prednji kraj je postojan u praćenju putanje, zatvarač diferencijala zahvaljujući inovativnom prednjem ovjesu jedva primjetan i otvaranje punog gasa dozvoljeno je čime se krene u ravnanje upravljača. Na naše tržište R stiže koncem rujna, a premda cijena još nije poznata (očekuje se iznos od oko 380.000 kn), prvih šest primjeraka već je rezervirano...

CIVIC TYPE R

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1996 ccm

Snaga 310 KS pri 6500/min

Moment 400 Nm pri 2500/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 439 x 188 x 147 cm

Osovinski razmak 259 cm

Masa 1382 kg

Brzina 270 km/h

0-100 km/h 5,7 sekundi

Potrošnja 7,3 l/100 km

Ispuh CO2 170 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2024 22:39