NA BAZI CLIJA

VOZILI SMO NOVI RENAULT CAPTUR KOJI U HRVATSKU STIŽE U SIJEČNJU Osim što je bolji u svemu od prethodnika sada nastupa i bitno elitnije

Druga generacija stiže na hrvatsko tržište u siječnju 2020., po cijenama nešto većim od sadašnjih, zbog više razine serijske opreme i tehnologije. Benzinci imaju 100, 130 i 155 KS, dizeli 95 i 115 KS
 Renault

U šest godina prodati 1,5 milijuna primjeraka uvijek je dokaz izvrsno realizirane ideje, kao što je u slučaju Captura, omiljenog i pristupačnog crossovera gradskog formata, skrojenog po formuli povišenog Clija.

I u Hrvatskoj ga se može sresti u gotovo svakoj ulici, jer podjednako ga vole sve dobne i spolne kategorije vozača. Druga generacija osmišljena je stoga na istim principima kao prva, ovaj put u srodstvu s tek nedavno uvedenom, petom generacijom Clija.

Uživo izgleda izvrsno, čak pomalo elitno, barem kad su u pitanju bogato opremljeni i ukrašeni dvobojni primjerci, postavljeni na velike, 17 ili 18-colne aluminijske naplatke (osnovna oprema imat će 16-colne). U kompletu s poznatim dizajnerskim finesama, sprijeda s dnevnim svjetlima u obliku velikih kljova, straga s elegantno razvučenom formom slova C i jače nagnutim vjetrobranom ozbiljniji je i elegantniji.

Dimenzije mu nisu bitno veće, ali pridonose dojmu zrelijeg automobila jače utegnutih linija. Duži je dva te širi i viši za po jedan centimetar (4,23x1,80x1,58 metra), a nova platforma ima dva centimetra veći osovinski razmak (2,64 metra) i širi trag kotača (1,56 i 1,54 metar), uz udaljenost od tla zadržanu na solidnih 17,5 centimetara.

Dizajnerska i digitalna arhitektura vozačkog okruženja gotovo kompletno je preseljena iz najnovije generacije Renaultovog mališana, samo veličinom i pojedinostima prilagođena većem okruženju. Za volanom stoga prevladava dojam uvećanog i napuhanog novog Clija, ali sjedi se naravno, ugodno povišeno, sjedala su udobnija i veća nego prije, a položaj bi bio još kompaktniji da je ugodno zadebljan volan postavljen malo više okomito.

Napredovala je i prostranost. Mjesta ima centimetar-dva više, stražnje sjedalo uzdužno je podesivo (16 centimetara), a prtljažnik je narastao na čudesnih 536 litara obujma. Još veći napredak primjećuje se u izradi. Čvršća je, materijali su mekaniji, nema više onoliko plastičnog dojma, obrada je finija, vrata se mekanije zatvaraju, a zvučna izolacija bolja nego prije.

Ukratko, dojam kvalitete je bitno izraženiji. Simboli napretka su i brojni novi elementi sigurnosne opreme (ostvaruje se druga razine poluautonomne vožnje) te snažna digitalizacija instrumenata i nova, jako dobra info i navigacijska multimedija, s praktično odvojenim klasičnim kontrolama klime, jednako kao u Cliju. Veličina ekrana ovisi o paketu opreme, ali funkcionalni i vizualni doživljaj podržan zgodnim grafikama u svakom slučaju je drugi svijet u odnosu na prvu generaciju, neusporedivo informativniji i zabavniji.

VERSION E3 - ECRAN DE NAVIGATION VERSION ANGLAISE

Sazrijevanje je očigledno i u vožnji. Polukrut ovjes i dalje favorizira udobnost, ali čvršće i tiše guta lošu cestu, za koje preporučujemo 16 i 17-colne naplatke, umjesto šminkerskih 18-colnih, koji udare prenose jačim intenzitetom. I kad se neprimjereno brzo pojuri Captur se čvrsto drži podloge i ostavlja osjećaj sigurnosti. Niža točka težišta reducira naginjanja i u kontroli podupravljivosti nema problematičnih trenutaka. Ponudu dizelskih motora i dalje čini poznati štedljivac 1.5 dCi sa 95 i 115 KS, dok val svježine donosi sve zastupljeniji benzinski program.

VERSION E3 - TABLEAU DE BORD

Osnovni je solidan trocilindarski turbomotor 1.0 TCe (100 KS), nastao rezanjem jednog cilindra četverocilindarskog 1.3 TCe (130 i 155 KS), koji naravno pružaju više žustrine i sigurnosti uz topliji, ozbiljniji zvuk, posebno uključi li se sportski program iz okvira MultiSense sustava. Ručni mjenjači, unatoč ručici čiji oblik nam nije najbolje sjedao u ruku i ponekoj neuglađenosti, pokazali su se ugodnijim od ponekad malo nervozne ili neodlučne sedambrzinske automatike s dvije spojke EDC. Dizelski motor za distribuciju koriste zupčasti remen, a benzinski lanac.

VERSION E3 - PLANCHE DE BORD - VUE DEMI-BAIGNOIRE - ECRAN DE NAVIGATION VERSION ANGLAISE

UKRATKO

Na platformi novog Clija stvorena je druga generacija povišenog gradskog automobila, ostavivši pri prvom sjedanju za volan dojam krupnog iskoraka u kvaliteti izrade, digitalnih tehnologija i ponašanja u vožnji

Dužinom od 4,23 metra nadrasta dosadašnji model za 11 centimetara i ima LED svjetla od prvog paketa opreme

Nova platforma CMF-B (novi Clio, Micra…) osovinskog je razmaka većeg dva centimetra (2,64 metra), a prilagođena je i skorašnjoj hibridnoj verziji, tijekom 2020. godine

Na izbor će biti 11 vanjskih boja karoserije na koje se nadovezuju četiri nove dvobojne kombinacije i dodatna individualizacija detalja, ukupno u 90 kombinacija

Rast u širinu za dva centimetra i jedan u visinu te veći osovinski razmak donose dodatni prostor za koljena i po širini. Klizno stražnje sjedalo (16 cm) otvara razne prostorne opcije, uz prtljažnik od rekordnih 536 litara

Arhitektura i tehnologija digitaliziranog vozačkog okruženja, s ekranima multimedije i instrumenata raznih veličina, prenesena je iz novog Clija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. ožujak 2024 19:26