Audi A8 je i dalje napravljen od aluminija, a nudi se u dvije dužine: 5,14 i 5,25 metara. Pri čemu je zanimljivo da su gotovo svi prodani primjerci u Kini produžene inačice, dok je u EU prosjeku čak 75 % na strani kraće verzije. Uz to, polovica svih isporučenih Osmica pogonjena je 3.0 TDI motorom, a tako će vjerojatno i ostati, s time da svi motori sad zadovoljavaju Euro 6 normu, a 258 KS snažni 3.0 TDI po deklaraciji u prosjeku pije 5,9 litara, što je vrlo malo. U ponudi su još dva TFSI motora, još jači 4.2 TDI te hibridni model. Razlike među motorima manje su kad posegnete za modelima sa osam cilindara.
Najjači, 4.2 TDI, daje 385 KS, vuče kao lokomotiva, ali nema ni traga traktorskoj buci, osim onog šarmantnog klokotavog grgljanja osam cilindara na leru. Jaki benzinci 4.0 TFSI po potrebi mogu isključiti četiri cilindra kad se vozite sporije, pa štede gorivo. Po tvorničkim podacima, svi su ispod 10 litara u prosjeku. U vožnji se A8 prilagođava ukusima, jer kroz MMI sustav možete mijenjati karakteristike ovjesa, upravljača, mjenjača i reakcije na gas. Ipak, najbolje se osjeća u automatskom modu, kad naginje udobnosti, a postanete li žustri za volanom automatski stvrdnjava i izoštrava auto.
Audio sustav od Bang&Olufsena šećer je na kraju i na svakom će putovanju kabinu pretvoriti u finu slušaonicu. Tradicionalno najjači S8 ističe se kromiranim retrovizorima i velikim kotačima (20 cola), a pokreće ga 4.0 TFSI sa 520 KS, zaustavljaju goleme šesteroklipne čeljusti, a do stotke stiže za 4,1 sekundu. Zvukovi neće smetati jer ima i sustav poništenja buke koji djeluje kroz zvučnike. No, osjetno je neudobniji od klasičnog A8. Aktivni upravljač je neprirodan, u vožnji najčešće previše oštar i zapravo je začuđujuće s koliko malim okretom prođete kružni tok, a zatim na dugim otvorenim zavojima kao da kormilarite brodom. S 520 KS i pogonom na sve kotače zabava je zajamčena.
Zavoji Audiju A8 nisu glavni fokus. Vozač će najzadovoljniji biti kad na autocesti pritisne gas, prođe kroz osam stupnjeva Tiptronic mjenjača i pojuri 250 km/h na koliko je blokirana ama baš svaka inačica nove Osmice. Mi smo se ipak najbolje slizali s modelom 3.0 TDI koji je sasvim dobra mjera za novi A8. Velika novost su Matrix svjetla koja se sastoje od niza svjetlećih dioda, od kojih svaki pokriva drugo područje vidnog polja, od kojih se neki isključuju kod nailaska vozila ususret. Zbog toga podešavanje snopa nije nužno, jer ne zasljepljuju.
Svjetla su povezana s navigacijskim sustavom i "znaju" kad prilazite križanjima, pa osvjetljavaju lijevo i desno kako biste bolje vidjeli promet koji dolazi.Stroboskopskim titranjem dijela snopa upozoravaju na pješake ili divlje životinje, jer reagiraju na toplinu. Golemi W12 motor nije jači od onog u S8, ali motor iz S8 ne može se dobiti u produljenoj karoseriji. Motor je sam po sebi zanimljiv jer sadrži četiri niza po tri cilindra, pa je dugačak samo 50 centimetara. Svojim je vrlinama novi A8 blizak BMW-ovoj Sedmici i Mercedesovoj S klasi, pa će vjerojatno tek ukus odlučivati o izboru unutar njemačkog trojstva. Može mu se prigovoriti možda tek preobičan i presličan dizajn manjoj A6-ici. U Hrvatsku stiže ovih dana, a cijene će ostati približno iste.
A8 3.0 TDI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Obujam 2967 ccm
Snaga 258 KS pri 4000 o/min
Moment 580 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 514 x 195 x 146 cm
Prtljažnik 490 litara
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 5,9 sekundi
Potrošnja 5,9 l/100 km
Ispuh C02 155 g/km
Očekivana cijena 710.000 kn
OSTALI MOTORI
Benzinski 3.0 TFSI (310 KS), 4.0 TFSI (435 KS i 520 KS za S8),
2.0 TFSI hybrid (208 KS, s elektromotorom 242 KS)
Dizelski 4.2 TDI (385 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....