Početkom ožujka Stellantis je predstavio svoju agendu "Dare Forward 2030" i rekao kako planira okončati prodaju automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem u Europi do kraja desetljeća. To znači da će sve njegove značke napustiti dobro staro unutarnje izgaranje u sljedećih osam godina, uključujući Abarth, Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel i Vauxhall.
Neki će ukinuti benzinske i dizelske pogonske sklopove prije nego drugi, ali svi će do 2030. biti isključivo električni. To znači da će Stellantis biti spreman za sve vjerojatniju zabranu prodaje novih automobila s pogonom na unutarnje izgaranje u Europskoj uniji pet godina prije najavljenog krajnjeg datuma 2035. godine.
U međuvremenu, regulatori još uvijek žele primijeniti standard Euro 7 kako bi automobili s unutarnjim izgaranjem bili učinkovitiji u EU i posljedično manje štetni za okoliš. Novi standardi su više puta odgođeni i vjerojatno neće stupiti na snagu do 2028.
Postavlja se pitanje: zašto se mučiti s EU7 ako će se primjenjivati samo nekoliko godina?
U razgovoru s medijima na pariškom sajmu automobila koji je u tijeku, gdje je predstavljen potpuno električni Jeep Avenger, izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares rekao je da EU7 treba u potpunosti izbaciti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije trošiti novac negdje drugdje.
Naravno, 64-godišnji portugalski biznismen mislio je na razvoj električnih vozila. Prozor mogućnosti postupno se zatvara za ekološki prihvatljivije motore s unutarnjim izgaranjem, a glavni stručnjak vjeruje da je prekasno za daljnje ugađanje benzinske i dizelske tehnologije.
"Iz perspektive industrije, ne trebamo EU7, jer će crpiti resurse koje bismo trebali potrošiti na elektrifikaciju. Trošiti novac na razvoj još jednog koraka za unutarnje izgaranje za provedbu 2028. godine... to nema smisla. Zašto koristiti oskudne resurse za nešto na kratko vrijeme? Industrija to ne treba i kontraproduktivno je".
Carlos Tavares je dalje rekao da je EU7 već nekoliko puta odgođen – posljednja odgoda bila je prošli tjedan – i da bi ovaj korak trebalo preskočiti jer je automobilska industrija "spremna za elektrifikaciju".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....