Automobilska industrija se mijenja, a zbog toga "padaju i žrtve", odnosno nestaju neki automobili bez kojih do nedavno nismo mogli zamisliti tržište. Najistaknutija ovogodišnja žrtva je Ford Fiesta koja se prestala proizvoditi prošlog mjeseca, a osim nje već nas je napustilo dosta značajnih modela koji neće dobiti izravnog nasljednika. Do kraja godine njihov će se broj još samo povećavati. U nastavku vam donosimo popis najznačajnijih automobila koji neće doživjeti 2024. i vjerojatno zauvijek otići u automobilsku povijest.
Audi R8
"Audijev Lamborghini", uspješni i impresivni superautomobil R8 odlazi nakon 16 godina i dvije generacije s V8 i V10 motorima. Posljednja serija bit će impresivni R8 GT sa stražnjim pogonom.
Audi TT
Kultni sportski model odlazi nakon 25 godina i tri generacije u kojima se proizvodio kao coupe i kabriolet. Posljednji modeli limitirane Final Edition serije prodaju se isključivo u Velikoj Britaniji.
Chrysler 300
Automobil na bazi Mercedesa koji je nekada bio hit među imućnijim Hrvatima, u Europi je svoje posljednje dane vidio još 2014. kao Lancia Thema, a u SAD-u se nastavio prodavati. Preživio je 18 godina uz samo jedan ozbiljni redizajn što ga čini pravim raritetom među modernim autima.
Dodge Challenger, Hellcat i Charger
Amerikanci će imati za čim plakati... Elektrifikacija je "ubila" i trenutno najpopularnije američke muscle car modele Chargera i Challengera. Ovi modeli su se s prekidima proizvodili više od 50 godina, a Dodge ih ukida zbog prelaska na električne modele.
Ferrari F8
Nakon samo četiri godine Ferrari je ukinuo model F8 koji se proizvodio u coupe i kabrio verziji s V8 motorom. I on je žrtva elektrifikacije, a Ferrari ga je ukinuo zato što u ponudi ima sličan noviji i snažniji model 296 koji je V6 plug-in hibrid.
Ferrari Portofino
Za razliku od F8, ovaj automobil ne odlazi zbog struje već zato što je došao na kraj svojeg prirodnog puta nakon šest godina na tržištu. Zamijenit će ga Roma Spider s mekim kabrio krovom koji je osjetno lakši od tvrdog na Portofinu.
Ford Fiesta
Jedan od najprodavanijih automobila u povijesti Europe s više od 22 milijuna proizvedenih primjeraka odlazi nakon 47 godina i sedam generacija. Fordu se više ne isplati, oni se žele koncentrirati na modele koji donose veću zaradu.
Kia Stinger
Kia nas je 2017. oduševila svojim sportskim modelom, no auto realno nikada nije bio neki prodajni uspjeh. Do danas ih je diljem svijeta prodano manje od 120.000 pa se Kia nije odlučila na nasljednika.
McLaren 720S
Ovaj superautomobil odlazi zbog toga što je došao do kraja svog puta. Proizvodio se šest godina, a na tržištu uskoro stiže nasljednik 750S.
Mercedes C-klasa Coupé i Cabriolet
Mercedes je odlučio smanjiti svoju zaista izdašnu ponudu te coupe i kabrio verzije C-klase odlaze u povijest. Zamijenit će ih novi CLE koji će se nuditi u coupe verziji te kao kabriolet s platnenim krovom.
Mercedes E-klasa Coupé i Cabriolet
Za ove modele vrijedi isto kao i za C-klasu Coupé i Cabriolet. Nastradat će zbog smanjenja ponude, a zamjena im je ista, već spomenuti CLE.
Mercedes CLS
Još jedan Mercedes koji se ukida da bi se počistila ponuda Mercedesa i više koncentriralo na popularnije SUV-ove. Mercedes koji se pojavio 2004. i postao instantni hit doživio je tri generacije i vjerojatno neće imati nasljednika.