Podružnica Kie u Velikoj Britaniji osmislila je originalan način za obilježavanje 80. rođendana ove korejske tvrtke koja je osnovana 1944. godine. Naime, preradili su legendarni Pride i pretvorili ga u električno vozilo koje je gotovo dvostruko snažnije od originala.
Kia Pride je početkom 90-ih bio izuzetno popularan mali automobil na cijelom europskom tržištu, pa tako i u Velikoj Britaniji. Uz vrlo nisku cijenu Pride je nudio i poprilično dobru kvalitetu, bio vrlo trajan i izdržljiv, a za ono vrijeme i prilično zabavan za auto te veličine. Kia je proizvodila Pride u Južnoj Koreji prema licenci Mazde 121, a nudila su se dva motora obujma 1,1 i 1,3 litre, ali čak je i veći motor isporučivao samo 60 KS. Jedan takav primjerak u gotovo savršenom stanju sada je pretvoren u električno vozilo.
Novi pogonski sklop s nultom emisijom zamijenio je motor s unutarnjim izgaranjem u ovom Prideu iz 1996., no Kia i tvrtka za električna vozila Electrogenic odlučili su zadržati ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa. On se sada mora nositi sa 109 KS i čak 235 Nm okretnog momenta. Možda to nije neka velika snaga, no valja uzeti u obzir da ovaj električni Pride nakon prerade teži samo 870 kg, odnosno samo je 20 kg teži od originala.
Kao i moderni električni auti, ovaj Pride ima više načina vožnje. Eco ograničava snagu na 61 KS i okretni moment na 118 Nm i pruža ubrzanje slično onome kakvo je nudio originalni automobil. Normali način vožnje na raspolaganje daje 81 KS i 176 Nm, te omogućuje da se auto vozi samo u trećoj brzini bez potrebe za ručno mijenjanje brzina, što je posebno praktično u gradu. Pride je najzanimljiviji u načinu rada Sport koji daje maksimalnu snagu i moment te auto u njemu može ubrzati do 100 km/h za samo osam sekundi.
Izvana auto nema nikakvih vizualnih promjena. Ostali su originalni čelični kotači od 12 inča s plastičnim poklopcima, čak je i utičnica za punjenje skrivena ispod poklopca otvora za punjenje benzinom. Ukratko, izgleda kao savršeno očuvan original, iako postoje neke suptilne nadogradnje. Jedna od njih je boja. Izvorna Kingfisher plava metalik boja ovog automobila zamijenjena je bijelom bisernom bojom koja se trenutno nudi na novim Kiama. Prednja i stražnja svjetla također su unaprijeđena, a unutrašnjost je ponovno presvučena tkaninom koja izgleda kao da je iz tog razdoblja. zadržani su i instrumenti, a razina napunjenosti baterije se prikazuje na pokazivaču količine goriva.
Jednine stvari koje ovaj Pride ne radi savršeno su vezane uz baterije. Ima dva paketa baterija od 10 kWh, jedan ispod poklopca motora, a drugi ispod poda prtljažnika, a ugrađenom punjaču od 3,3 kW potrebno je čak šest sati da ih napuni. Zbog male mase doseg je veći od očekivanog za 20 kWh baterije, ali 193 km je još uvijek vrlo skromno.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....