Kad govorimo o brzim gradskim i kompaktnim jurilicama koje generalno nazivamo i "hot hatchevima", ne možemo zaobići Francuze. Zlatnih 1980-ih, ali i puna dva desetljeća kasnije vladali su ovom popularnom klasom.
Galske marke su tako itekako ostavili traga u to vrijeme kad su pristupačni cestovni modeli još vukli porijeklo direktno iz iskustva iz motorsporta.
Renault 5 GT Turbo, Renault Clio Williams, Peugeot 205 1.9 GTi, Peugeot 306 S16, čitava plejada Renaulta Meganea s oznakom R.S. od 2000-ih pa nadalje - popis popularnih jurilica za uživanje u vožnji je bio poduži.
Pošteno bi se bilo prisjetiti i Citroena ZX 16V ili AX-a GT koji su bile prave jurilice, ali koje su djelomično prošle "ispod radara", a ne bismo smjeli zaobići niti Renault 19 16V.
Premda mlađim generacijama nazivi ovih modela možda ništa neće značiti, nama vozačima koji smo 1990-ih postajali vlasnicima vozačkih dozvola ovaj popis je bio ultimativan što se tiče "francuske škole".
I upravo taj Renaultov kompakt s nemaštovitim brojem 19 u imenu u najjači verziji 16V kojeg je pogonio 1,8-litreni atmosferac sa 16-ventilskom glavom od 137 KS bio je također jedan od hot hatch heroja.
Do danas je već ostao pomalo zaboravljen, međutim čini se da je ostalo dobrih primjeraka po europskim garažama (kod nas su uglavnom odavno nestali s prometnica, a rijetki još žive zahvaljujući trudu entuzijasta), a jedan sjajan u potpuno tvorničkom stanju je upravo u ponudu stavio nizozemski trgovac klasicima Premium Classics iz Vughtu s istaknutom cijenom od 14.950 eura.
Nije, malo, ali nekih 100.000 kuna nije ni prevelik iznos za ovako već rijedak primjerak u fantastičnom stanju. Za te novce danas primjerice možete kupiti tek novu Toyotu Aygo X s osnovnom opremom, ili Suzuki Ignis.
Podsjetimo, Renault 19 je lansiran 1988. i doživio je facelift 1992., te ostao u proizvodnji sve dok ga nije 1996. godine zamijenio model Megane. Proizvodio se kao kompakt s tri i pet vrata, limuzina i kabriolet, a najcjenjenija izvedba bila je upravo 16V.
Primjerak koji se prodaje proizveden je 1993. godine (redizajnirana verzija) i na satu broji samo 56.000 prijeđenih kilometara.
Spomenuti 1,8-litreni 16 ventilac uparen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem koji snagu prenosi na prednju osovinu. Do 100 km/h iz stajanja je u svoje vrijeme stizao za vrlo brzih 8,9 sekundi i vozio do maksimalnih 215 km/h, dok je iznimno agilan i upravljiv nudio nemjerljivu zabavu u vožnji.
Prepoznatljivost su mu dali detalji poput 15 inčnih Speedline alu naplataka, poklopac motora s karakterističnom "grbom", bočni pragovi, spojler na trećim vratima i kromirani završetak ispuha, dok je u kabini vladao sportski ugođaj s izdašnim profiliranim sjedalima, upravljačem s tri kraka i još ponekim posebnim estetskim detaljem.
Naravno, za to vrijeme serijski je obilovao i svim blagodatima dodatne opreme tog doba poput električnog otvaranja prozora, klima uređaja, središnjeg zaključavanja i ABS sustava. Tada 1990-ih R19 16V je predstavljao sportski automobil koji si je mogao priuštiti i širi krug vozača koji su cijenili sportsku vožnju, međutim takve aute danas nitko više ne radi. Današnji mladi vozači tako nikad neće znati...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....