Svi se još dobro sjećamo prvih tamnoljubičastih folija koje su mladci stavljali na svoje netom " tunirane", plastificirane i spuštene aute iz kojih je na semaforima žestoko tukao bas… Upravo zbog sjećanja na takve scene, spomen folija za stakla kod dosta vozača i sad izaziva gnušanje.
Međutim, današnje folije s tim nemaju nikakve veze, a omogućuje odbijanje i do 66 posto toplinske sunčeve enegije i do 99 posto UV zraka. Mogu biti i posve prozirne, jedva vidljive, uz tek mali efekt metalne refleksije uzrokovane srebrom, bakrom ili niklom - metalima koji su sastojak tog današnjeg žilavog plastičnog UV filma za stakla, koji je vrlo teško čak i ogrebati. Takve folije idealne su za prednja bočna stakla, koja se zbog zakonskih odredbi, jednako kao i vjetrobransko, ne smiju zatamnjivati. Sa stražnjim i stražnjim bočnim staklima je drukčije - njih se smije zatamniti koliko god želite, pa i do te mjere da si od limuzine napravite furgon.
OD ŠKODA DO BENTLEYA
Da se i osobno uvjerimo kako to funkcionira otišli smo u zagrebačku tvrtku Daj Folije i prisustvovali montaži folija britanske tvrtke Solar Screen. I odmah otkrili da je kod prednjeg i bočnih stakala nužno puno toga na autu rastaviti da bi se stakla moglo izvaditi, staviti na stol i na njih zalijepiti folija. Stražnje se staklo, pak, ne skida, nego se samo rastavljaju unutarnje obloge da se olakša pristup do njega. Kad se folije postave, dakako, slijedi montaža stakala te vraćanje obloga vrata i ostalih ranije skinutih dijelova. Sve to kod kompliciranih automobila nije baš lak zadatak i traži iskusne i spretne majstore. Zlatko Beganović iz Daj Folija tim se već dugo bavi, pa se nije uplašio ni Mercedesa CLS.
– Radili smo sve, od Škoda do Bentleya, i nije nam nikakav problem rastaviti bilo koji auto jer imamo veliko iskustva. Auti su nam, uostalom, tek dio posla, jer razne folije već godinama montiramo na kuće, staklene fasade, pa čak i vjetrogeneratore, priča Beganović i dodaje da mu je, vjerovali ili ne, sapunica osnovno i najbitnije sredstvo za rad. Njome se, naime, peru stakla, a služi i za aktivaciju ljepila koje je sastavni dio folije.
DOŽIVOTNA GARANCIJA
Stražnje je staklo obično najzakrivljenije, a folija se na njega postavlja naoko vrlo jednostavno: stavi se izvana, na staklo puno sapunice, potom obilježi, odreže na mjeru i grije fenom dok ne poprimi oblik stakla. Tad se sa folije skida zaštitni film i ona se naslanja iznutra na staklo, prethodno oprano i natopljeno sapunicom. Potom se raznim lopaticama istiskuje sapunica, nakon čega folija ostaje čvrsto zalijepljena za staklo.
Pitamo i za garanciju, i saznajemo da je doživotna.
– Mehanička oštećenja, grebanja i namjerna oštećenja, naravno, ne možemo priznati, ali odljepljivanje, izbljeđivanje ili pucanje zbog topline pokrivamo skroz - od autosalona do autootpada, kaže Beganović, a otkriva nam i da se cijena zatamnjivanja za stražnje i bočna stražnja stakla kod njih kreće oko 2500 kuna za većinu današnjih automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....