Zbog manjih operativnih troškova, odnosno nedostatka fizičke prodavaonice i prodavača te svih izdataka koje idu uz to, prodavač putem interneta može ponudi bolju cijenu proizvoda, pa tako i automobilskih guma.
Pritom treba računati da su gume glomazan i težak proizvod pa će poštarina odnosno trošak dostave guma biti izdašan, a odmah iza toga se nameće pitanje gdje dostaviti gume? Doma na kućnu adresu ili direktno kod vulkanizera?
I u jednom i drugom slučaju treba napraviti prostora za njih do trenutka ugradnje te ih premještati s jednog mjesta na drugo. No najvažnije je ipak od koga kupujete gume. Dok je to vaš poznati, renomirani vulkanizer koji putem svog webshopa možda nudi povoljnije cijene, nema problema.
No problemi mogu nastati ako je prodavač neprovjeren.
Naime, robu naručenu preko interneta u pravilu plaćate odmah, a onda kada ona stigne može doći do peripetija ako roba ne odgovara narudžbi.
Kupcima se nemalo puta događalo da stignu drukčije gume od onih naručenih, ne samo krivih dimenzija, nego i krivih modela.
I onda kreće čitava zavrzlama oko reklamacije, dokazivanja koje su gume stigle, a koje su naručene, slanja pogrešnih guma natrag prodavaču, a prodavatelj je možda iz Nizozemske, ali skladište iz kojeg gume dolaze je iz Češke, dopisivanja i prepiske, čekanje novih guma ili povrata novca… što sve znatno komplicira i produžuje kupovinu, a može uzrokovati i brojne glavobolje.
Još češće se kupcima znalo dogoditi da dođu gume starije proizvodnje ili reparirana guma, a da to kupcu prilikom plaćanja nije bilo naglašeno. I što onda? Novac je već davno sjeo na račun prodavača, a na kupcu je teret dokazivanja.
Zamki može biti čak i ako stigne točno taj model i dimenzija gume koju je kupac naručio, ali nije svjestan da se isti model gume istog proizvođača prodaje u različitim dijelovima svijeta i da ovisno o klimatskim uvjetima kao i predviđenim uvjetima eksploatacije koristi sasvim drugu mješavinu.
Pa se onda primjerice, guma ubrzano troši jer nije homologirana za europsko tržište, nego za neke azijske zemlje, primjerice. Ukratko, ako sve prođe glatko, sjajno, ali ako bilo što zapne onda ste u problemima jer nema podrške kao kod klasičnih vulkanizera.
A nema ni stručne podrške – morate sami znati točno koja guma je potrebna za vaš automobil, ne samo kojih dimenzija ili koji model pojedinog proizvođača nego i indeksa težine, primjerice na što mali broj ljudi obraća pažnju.
Nadalje se postavlja pitanje reklamacije guma unutar garantnog roka ako se gume pokažu defektne, primjerice vrlo brzo počnu tresti u vožnji, jer kupac mora proći čitavu gore spomenutu proceduru i dokazivati svoju priču preko e-maila što zna biti vrlo naporno.
Reklamacija možda i ne mora biti problematična u slučaju premium proizvođača guma koji drže do svog renomea, no itekako može biti kod nepoznatih proizvođača i jeftinih guma, a upravo takve ljudi kupuju preko interneta jer su tamo i došli u potrazi za što nižom cijenom.
UKRATKO: Kupnja guma preko interneta se u Hrvatskoj malo sporije razvijala nego u zemljama u inozemstvu. Konkretno, u Češkoj gdje se preko interneta kupuje 24 posto guma dok je to kod nas manje od 10% Kupnja preko interneta ima prednosti kada je u pitanju cijena, odabir i jednostavnost, no neprovjeren prodavač može prouzrokovati brojne komplikacije vezane uz naručeno i isporučeno |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....