AUDI SPECIJAL

Audi e-tron GT: Remek djelo Marca Lichtea je dokaz da električni auti ne moraju biti bezlični

Audijev GranTurismo predstavlja novu evolucijsku fazu dizajna i polaznu točku za nove električne modele
Audi e-tron GT quattro
 Audi

U jesen 2018. u Los Angelesu je predstavljen konceptni automobil Audi e-tron GT, a njegov autor Marc Lichte, šef dizajnerskog odjela u Ingolstadtu bez imalo dvoumljenja je izjavio: Ovo je najljepši automobil koji sam ikad nacrtao.

image
Marc Lichte
Audi

Dvije godine kasnije stigla je konačna izvedba prvog električnog Audija nastalog na platformi u startu projektiranoj za vozila na baterije, koja na putu do proizvodnih traka nije izgubila ništa od izgleda koji zaustavlja dah.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

GranTurismo budućnosti, geslo pod kojim je lansirana Audijeva vizija potpuno električnog automobila postavlja nove standarde za udobnost, upravljivost, domet, ali i dizajn. Inovativna sinteza izgleda i funkcionalnosti, sportskih formi i udobnosti, koju donosi e-tron GT predstavlja novu evolucijsku fazu u dizajnu Audija i polaznu točku za buduće električne modele.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Oštrih rubova nasuprot atletski zategnutim površinama, e-tron GT djeluje poput dinamične skulpture isklesane iz jednog komada. Poput Audijevih modela više klase i e-tron GT potvrđuje kako proporcije predstavljaju temelj dobrog dizajna. Sportski karakter sedana s linijom kupea osnažen je formama koje proizlaze iz impozantnih dimenzija kao što je 499 cm ukupne dužine i 141 visine, dok međuosovinski razmak iznosi 290 cm.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

No, to je tek početak jer prava moć izbija iz detalja kao što je dugi i nisko postavljeni prednji poklopac sa zatvorenom Singleframe maskom na licu i snažno izbačenim blatobranima. Posebno privlačna je bočna silueta s krovnom linijom koja je nepuna 2 cm niža u odnosu na A7 Sportback i staklenim površinama koje se poput klina zabijaju u stražnji kraj i mišićava ramena, dok dugo, gotovo ravno položeno stražnje staklo završava pred samim rubom stražnjeg poklopca.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Veliki ispupčeni lukovi blatobrana u kojima se kriju kotači od 19 do 21 cola, stilska su značajka mnogih Audijevih modela, ali nigdje nisu toliko snažno izraženi kao na e-tronu GT. Podsjetnik je to na prve quattro modele, ali i simbol električnog pogona na sve kotače. Za dodatnu oštrinu izgleda zaslužan je stražnji difuzor koji se pruža visoko i zadire u odbojnik. Poseban detalj je svjetlosna traka koja povezuje stražnja svjetla i spojler skriven u rubu stražnjeg poklopca koji zaokružuju sportski izgled.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Uz očekivanu besprijekornu razinu kvalitete, unutrašnjost je obilježena snažnim fokusom na vozača. Središnji zaslon blago je zakrenut lijevo, a trodimenzionalni digitalni instrumenti unatoč dimenzijama izgledaju elegantno. Vozač i suvozač sjede u sportski profiliranim sjedalima s integriranim naslonom za glavu. Položaj je iznimno nizak i odvojen širokom središnjom konzolom, a straga ima dovoljno prostora za dvije odrasle osobe.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Ukratko

Ekološki predznak nije vezan samo uz električni pogon, svaka presvlaka sjedala načinjena je od 119 recikliranih plastičnih boca

Sportski karakter koji izgledom utjelovljuje e-tron GT, nastavlja se istom mjerom i u unutrašnjosti koja uz to pruža neočekivanu razinu udobnosti, prostranosti uz nezaobilaznu dozu luksuza

Šef dizajna u Ingolstadtu Lichte je postao 2014., a e-tron GT je prvi njegov Audi

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 12:33