Dizajn nije sam sebi svrha. U slučaju Audija on predstavlja poveznicu između oblika i funkcije. To je posebno izraženo kod modela e-tron GT iz čije sofisticirane aerodinamike i estetike proizlazi i učinkovitost električnog pogona.
Otvori za zrak u donjem dijelu prednjeg kraja i ravna podnica, te aktivna rješenja poput otvora za hlađenje i stražnjeg spojlera omogućuju smanjenje otpora zraka i bolji domet. Rješenja koja utječu jedna na druge, i uskladiti njihovo djelovanje bio je poseban zadatak kako bi se dobile uravnotežene reakcije u svim mogućim situacijama u vožnji.
Idealne proporcije e-tron GT, u prvom redu niska silueta i putnički prostor pomaknut unatrag, bile su dobar temelj, a tijesna suradnja dizajnerskog i aerodinamičkog tima koja je započela tri godine prije početka proizvodnje, rezultirala je nevjerojatno niskim koeficijentom otpora (0,24) kojim je domet e-tron GT povećana za 30-ak km.
Otvori za žestoki ritam vožnje
Utori ispod prednjih farova i u kutovima Singleframe maske, otvaraju se za protok zraka u trenucima kada vozač krene u istraživanje dinamičkih kvaliteta i performansi. Otvaranjem kanala u obliku slova Y koji svježi zrak vodi prema hladnjacima i kočnicama, upravlja elektronika.
Oblikovan vjetrom i kompjuterskim simulacijama
Audi e-tron GT izgleda kao da ga je oblikovao vjetar, što je s obzirom na vrijeme provedeno u zračnim tunelima, sasvim točno. Dizajneri i inženjeri aerodinamike usko su surađivali na vanjskom izgledu i premda frontalno područje mjeri 2,35 četvornih metara, koeficijent otpora zraka iznosi iznimno malih 0,24. Tijekom razvoja obilato su korištene i računalne simulacije u koje je utrošeno više od 9 milijuna radnih sati.
Plastika za ukras i manji otpor
Uz aluminijske naplatke od 20 i 21 inča, kao opcija ponuđeni su pokrovi koje prekrivaju većinu naplatka i dodatno poboljšavaju protok zraka. Izrađeni su od vrlo otporne plastike, a njihova je debljina od samo 2 do 3 milimetra čin ih i vrlo laganim.
Aktivni ovjes i ravna podnica imaju važnu ulogu
Kada prilagodljivi zračni ovjes (standardno u RS modelu) spusti karoseriju za 22 mm, poboljšava se protok zraka i stabilnost. Dijelom je to učinak ravne podnice, te spojlera i zasebnih kanala koji usmjeravaju strujanje zraka ispred kotača. Pritom točke spajanja ploče ispod visokonaponske baterije imaju udubljenja slična onima na lopticama za golf što dodatno olakšava protok zraka čak i lakše nego preko potpuno ravne površine.
Položaj spojlera ovisi o brzini automobila
Stražnji spojler iz svog ležišta izlazi u dva položaja. Pri brzini od 90 km/h nagib spojlera je blag i služi prvenstveno boljem protoku zraka, a pri 170 km/h postaje oštriji i osigurava dodatni potisak na stražnju osovinu i umanjuje efekt podizanja.
Od vožnje u apsolutnoj, zaglušujućoj tišini do nenametljivog sportskog zvuka u pozadini
Performanse i jedinstveni ugođaj koje nudi Audi e-tron GT ne mjere se samo električnom snagom i okretnim momentom. Jedan od ključnih faktora je i zvuk, no, zaboravite tutnjavu V8 motora ili pucanje i zvižduk turbo punjača. Za Audijev GranTurismo stvoren je zvuk koji ne djeluje umjetno. Koji će oduševiti ušne bubnjiće vozača koji su navikli da brzinu prate zvučni efekti.
Stephan Gsell i Rudolf Halmbmeir, Audijevi eksperti za zvuk, umjesto banalne imitacije klasičnog motora, razvili su sportski sofisticirani zvuk koji kombinira poznate uzorke s novim, futurističkim elementima. Za početak su izradili zaseban softver koji snimke 32 pojedinačna zvuka pretvara u kratke zvučne dionice koji se mogu loopirati, a povećavanjem brzine ili pri samom ubrzanju, povećava se i ponavljanje.
U potrazi za temeljnim zvukom isprobali su razne vrste instrumenata, od violine do električne gitare, pa čak i didžeridu, glazbalo australskih Aboridžina. No, na kraju je za željeni poslužio komad plastične cijevi i ventilator spojen na jedan od krajeva koji je stvorio duboko i živo režanje na koji se spajaju ostali zvukovi i ovisno o brzini kretanja, okretajima motora i ostalim parametrima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....