AUDI SPECIJAL

Tehnika: Kad funkcionalnost i estetika proizlazi iz učinkovitosti - aerodinamika Audija e-tron GT

Izvanredno nizak otpor zraka kojem pridonose i aktivni sustavi aerodinamike, rezultiraju većim dometom
Audi RS e-tron GT
 Audi

Dizajn nije sam sebi svrha. U slučaju Audija on predstavlja poveznicu između oblika i funkcije. To je posebno izraženo kod modela e-tron GT iz čije sofisticirane aerodinamike i estetike proizlazi i učinkovitost električnog pogona.

Otvori za zrak u donjem dijelu prednjeg kraja i ravna podnica, te aktivna rješenja poput otvora za hlađenje i stražnjeg spojlera omogućuju smanjenje otpora zraka i bolji domet. Rješenja koja utječu jedna na druge, i uskladiti njihovo djelovanje bio je poseban zadatak kako bi se dobile uravnotežene reakcije u svim mogućim situacijama u vožnji.

Idealne proporcije e-tron GT, u prvom redu niska silueta i putnički prostor pomaknut unatrag, bile su dobar temelj, a tijesna suradnja dizajnerskog i aerodinamičkog tima koja je započela tri godine prije početka proizvodnje, rezultirala je nevjerojatno niskim koeficijentom otpora (0,24) kojim je domet e-tron GT povećana za 30-ak km.

image
Audi RS e-tron GT
Audi

Otvori za žestoki ritam vožnje

Utori ispod prednjih farova i u kutovima Singleframe maske, otvaraju se za protok zraka u trenucima kada vozač krene u istraživanje dinamičkih kvaliteta i performansi. Otvaranjem kanala u obliku slova Y koji svježi zrak vodi prema hladnjacima i kočnicama, upravlja elektronika.

Oblikovan vjetrom i kompjuterskim simulacijama

Audi e-tron GT izgleda kao da ga je oblikovao vjetar, što je s obzirom na vrijeme provedeno u zračnim tunelima, sasvim točno. Dizajneri i inženjeri aerodinamike usko su surađivali na vanjskom izgledu i premda frontalno područje mjeri 2,35 četvornih metara, koeficijent otpora zraka iznosi iznimno malih 0,24. Tijekom razvoja obilato su korištene i računalne simulacije u koje je utrošeno više od 9 milijuna radnih sati.

image
Audi RS e-tron GT
Audi

Plastika za ukras i manji otpor

Uz aluminijske naplatke od 20 i 21 inča, kao opcija ponuđeni su pokrovi koje prekrivaju većinu naplatka i dodatno poboljšavaju protok zraka. Izrađeni su od vrlo otporne plastike, a njihova je debljina od samo 2 do 3 milimetra čin ih i vrlo laganim.

Aktivni ovjes i ravna podnica imaju važnu ulogu

Kada prilagodljivi zračni ovjes (standardno u RS modelu) spusti karoseriju za 22 mm, poboljšava se protok zraka i stabilnost. Dijelom je to učinak ravne podnice, te spojlera i zasebnih kanala koji usmjeravaju strujanje zraka ispred kotača. Pritom točke spajanja ploče ispod visokonaponske baterije imaju udubljenja slična onima na lopticama za golf što dodatno olakšava protok zraka čak i lakše nego preko potpuno ravne površine.

image
Audi RS e-tron GT
Audi

Položaj spojlera ovisi o brzini automobila

Stražnji spojler iz svog ležišta izlazi u dva položaja. Pri brzini od 90 km/h nagib spojlera je blag i služi prvenstveno boljem protoku zraka, a pri 170 km/h postaje oštriji i osigurava dodatni potisak na stražnju osovinu i umanjuje efekt podizanja.

Od vožnje u apsolutnoj, zaglušujućoj tišini do nenametljivog sportskog zvuka u pozadini

Performanse i jedinstveni ugođaj koje nudi Audi e-tron GT ne mjere se samo električnom snagom i okretnim momentom. Jedan od ključnih faktora je i zvuk, no, zaboravite tutnjavu V8 motora ili pucanje i zvižduk turbo punjača. Za Audijev GranTurismo stvoren je zvuk koji ne djeluje umjetno. Koji će oduševiti ušne bubnjiće vozača koji su navikli da brzinu prate zvučni efekti.

image
Audi zvuk
Audi

Stephan Gsell i Rudolf Halmbmeir, Audijevi eksperti za zvuk, umjesto banalne imitacije klasičnog motora, razvili su sportski sofisticirani zvuk koji kombinira poznate uzorke s novim, futurističkim elementima. Za početak su izradili zaseban softver koji snimke 32 pojedinačna zvuka pretvara u kratke zvučne dionice koji se mogu loopirati, a povećavanjem brzine ili pri samom ubrzanju, povećava se i ponavljanje.

U potrazi za temeljnim zvukom isprobali su razne vrste instrumenata, od violine do električne gitare, pa čak i didžeridu, glazbalo australskih Aboridžina. No, na kraju je za željeni poslužio komad plastične cijevi i ventilator spojen na jedan od krajeva koji je stvorio duboko i živo režanje na koji se spajaju ostali zvukovi i ovisno o brzini kretanja, okretajima motora i ostalim parametrima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 06:13