Ne bi li u stvarnim uvjetima testirala štedljivost i napredak četvrte generacije hibridnog sustava koji je debitirao u novom Yarisu, Toyota je provela zanimljiv test u Rimu, a potom i u drugim europskim gradovima - Parizu, Darmstadtu, Londonu, Dublinu i Madridu.
U istraživanju su sudjelovali zaposlenici Toyotinog odjela TMI, studenti rimskog sveučilišta Guglielmo Marconi, kao i djelatnici talijanske nacionalne agencije za nove tehnologije te održiv energetski i ekonomski razvoj.
Cilj je bio testirati karakteristike nove generacije hibridnog sustava u odnosu na prošlu u stvarnim, realnim uvjetima, pa je pred vozače postavljena ruta od 38 kilometara prosječnog trajanja od sat i pol koju je trebalo odvesti u tri specifična razdoblja kada je gužva u gradskom prometu najveća - ujutro, za vrijeme ručka i poslijepodne.
Da bi ruta bila statistički relevantna za demonstraciju dnevnog prometovanja sastojala se od 32 km prigradske vožnje i 6 km urbane vožnje u centru grada. Ukupno je za vrijeme testiranja u Rimu obavljeno 96 ovakvih testnih vožnji tijekom lipnja i listopada 2020. godine, automobili su voženi u Eco režimu i s isključenim klima-uređajem.
U konačnici je 20 vozača ukupno prešlo 2284 testnih kilometara za 79,6 sati prosječnom brzinom od 29,3 km/h i to s novim Yarisom kao i s Yarisom III iz 2017.
Rezultati su zanimljivi - novi Yaris je više od četiri petine vremena (82,6 posto) u gradskim uvjetima vozio na potpuno električni pogon, dakle bez emisije štetnih plinova, a tri četvrtine (75,7 posto) u prigradskoj vožnji.
Pritom je isključivo na električni pogon u gradu prešao tri četvrtine puta (76,1 posto), odnosno dvije trećine (64,5 posto) u predgrađu. To je za više od četvrtine bolji rezultat od već ionako štedljive prethodne generacije Yarisa! Preciznije, čak 29,3 posto više puta je novi Yaris prelazio samo na struju u gradskom prometu i 12,3 posto u prigradskom, a pritom je prosječno trošio 1,6 llitara manje.
Slične rezultate izjedrila su i testiranja u drugim gradovima. U Parizu je, primjerice, novi Yaris čak 86,9 posto vremena i 77,4 posto prijeđenog puta gradske vožnje provodio u potpuno električnom režimu, a u Madridu je čitavu rutu na struju vozio 78,5 posto vremena i 61 posto puta.
Ukratko
Novi 1,5-litreni hibridni trocilindraš direktno je izveden iz većeg 2,0 i 2,5-litrenog motora, pa ga također krasi smanjeno unutarnje trenje i mehanički gubitci
S izuzetnom termalnom efikasnošću od čak 41,5 posto novi je Yaris u stanju prijeći čak 30 km s litrom goriva
Test je pokazao da Yaris čak 82,6 % vremana i 76,1 % puta u gradskim uvjetima vozi bez emisije plinova, a 27 % električne energije generira prilikom kočenja i usporavanja
Potrošnju hibridnog Yarisa vozači su mjerili na 38 km i sat i pol dugoj ruti u tri najgora doba dana - ujutro, za vrijeme ručka i poslijepodne
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....