Druga generacija Nissana Qashqaija je baš kao i prva bila popularna kod hrvatskih kupaca. Mnogi su bili impresionirani niskim troškovima i prvoklasnom razinom udobnosti, profinjenosti, prostora i sigurnosti. Dobra vijest je da sve ovo još uvijek vrijedi i danas za rabljene modele.
Ta generacija dobila je ozbiljan facelift 2017. godine, a neke izmjene motora usvojene su godinu dana kasnije. Raspon motora sastojao se od 1,5-litrenih i 1,6-litrenih dizelaša. Ako više volite benzince, na izboru su 1,2-litreni i 1,6-litreni s turbom. U oba slučaja, manji motori su zapravo bili poželjniji i u smislu troškova i uglađenosti. CVT automatski mjenjač nazvan Xtronic bio je dostupan na 1.2 benzincu i 1.6 dizelu.
Taj je facelift donio niz promjena i na kraju novu liniju motora. Nudio se s 1,3-litrenim benzinskim agregatom od 138 KS, a slijedila ga je verzija istog motora sa 158 KS. Na strani dizela, tu je 1,5-litreni motor sa 113 KS. 1,7-litreni dizelaš sa 148 KS predstavljen je 2019. godine.
Što se tiče opreme, početni modeli dolaze s klima uređajem i tempomatom. Viši paketi uključuju alu-felge, dvozonsku klimu, automatska svjetla i brisače, razne nadogradnje infotainmenta, pristup bez ključa i još mnogo toga.
Na cesti, 1.3 benzinac manje snage postiže dobar kompromis između uglađenosti i ekonomičnosti. Dovoljno je žustar u svakodnevnoj uporabi i učinkovito zamjenjuje prethodne jedinice od 1,2 i 1,6 litara, od kojih niti jedna nije impresionirala kako bi trebala, ocijenio je na testu njemački Auto bild.
Dizelski 1,5-litraš je moćan i daje dosta potiska već od niskih okretaja, iako postoji povremena grubost. Općenito, Qashqai postiže odličnu ravnotežu između udobnosti vožnje i upravljanja. Upravljač je dobro odmjeren, karoserija se ne naginje previše u zavojima i ima puno prianjanja, a Qashqai također smireno vozi po neravninama i rupama, osobito ako izbjegnete najveće naplatke od 19 inča. Također jako dobro uklanja buku od vjetra i ceste.
Dok su ga noviji konkurenti kao što je Seat Ateca prestigli po veličini, u prtljažniku Qashqaija ima dovoljno mjesta za sklopljena dječja kolica i nekoliko torbi. Neki paketi opreme uključuju i pregrade prtljažnika koji se mogu koristiti za segmentiranje ili podizanje poda prtljažnika. Spustite stražnja sjedala i možete smjestiti bicikl za odrasle.
Ako planirate često prevoziti više putnika, isplati se odabrati model bez panoramskog staklenog krova, jer on troši prostor za glavu. Osim toga, straga ima dovoljno mjesta da troje ljudi sjedi jedno pokraj drugog, ili da udobno putuju dvije odrasle osobe. Prostranost je adut i sprijeda, a kvaliteta armaturne ploče pravi je korak naprijed u odnosu na prvu generaciju, što ovom novijem modelu daje otmjeni dojam.
Sigurna priroda Qashqaija potkrijepljena je ocjenom od pet zvjezdica na Euro NCAP testu sudara, iako ograničena vidljivost unatrag znači da se isplati odabrati model sa senzorima za parkiranje ili kamerom za vožnju unatrag.
Nissan je ponudio Qashqai s prednjim pogonom ili pogonom na sva četiri kotača. Velika većina kupaca odlučila se za prvo, ali ako želite mogućnost pogona na sva četiri kotača, to znači dodatno potrošiti za snažniji dizelski motor s jednom od viših razina opreme.
Qashqai je vrlo popularan izbor među obiteljima, pa pripazite na ogrebotine na mjestima oko prtljažnika i stražnjih vrata, kao i na opću istrošenost stražnjih sjedala. Imajte na umu da će 1.5 dizel modeli trebati novi remen svakih pet godina ili, pa ako se automobil kojeg gledate približava ovoj dobi ili kilometraži, provjerite je li to odrađeno. Svi ostali motori koriste razvodni lanac.
Svi Qashqaiji, uključujući početnu razinu opreme, dolaze s klima uređajem i USB utičnicom. Međutim, u obzir biste trebali uzeti više razine kako biste dobili dvozonsku klimu, alu-naplatke i kožni upravljač.
Ako kupujete jedan od ranijih Qashqaija prije redizajna, preporučujemo 1,5-litreni dizel, osobito ako provodite dosta vremena na autocesti. Od kasnijih modela preferiramo 1,3-litrenog benzinca koji spaja uglađenost i profinjenost s razumnom ekonomičnošću.
Nissan Qashqai II 1.5 dCi
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/8
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 110 KS na 4000 o/min
Moment: 260 Nm na 1750-2500 o/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 438 x 181 x 159 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Masa: od 1310 kg
Najveća brzina: 182 km/h
0-100 km/h: 11,9 sekundi
Izmjerena potrošnja: 6,1 l/100 km
CO2 ispuh: 99-103 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....