Kada je u pitanju vrhunski premium imidž, malo je toga što može pobijediti Mercedes. Uostalom, tko se ne želi voziti s poznatom trokrakom zvijezdom na masci? Jedini problem za C-klasu uvijek je bila oštra konkurencija s kojom se suočava u klasi kompaktnih izvršnih automobila - Audi A4 i BMW Serije 3.
Međutim, njegova udobnost i opušteno iskustvo vožnje, a da ne spominjemo njegovu pouzdanost, bili su dovoljni da steknu mnogo obožavatelja.
C-Klasa W205
Kao i njegov nasljednik, W205 C-Klase bio je najbolji automobil srednje veličine u TÜV-ovom izvješću, i to tri godine zaredom. S modelom W205 Mercedes je predstavio "Modularnu arhitekturu pogona na stražnje kotače" (MRA), koju koristi i E-klasa. To je značilo složenu prednju osovinu i zračni ovjes. I dizajn je postao manje ozbiljan nego prije, prostora je bilo više nego u W204.
Kod W205, Mercedes se sjetio starih vještina kada je u pitanju podešavanje ovjesa. Sukladno tome, C-klasa filtrira većinu neravnina, a izvrsna sjedala apsorbiraju ostatak. Unatoč tome, podvozje također dopušta jako zavojite seoske ceste, a upravljač djeluje gipko i precizno kao ni u jednom Mercedesu prije.
Nije iznenađujuće da su u kategoriji poslovnih premium automobila najtraženiji automobili s dizelskim motorom. 1,6-litreni motor sa 136 KS u C200d ima dovoljno snage za većinu vozača, ali 2,1-litreni C220d sa 170 KS djeluje ipak živahnije. "Žedniji" 2,1-litreni C250d od 204 KS, iako je izuzetno žustar, teže je preporučiti, kao i kasniji 2,0-litreni C300d od 245 KS.
Benzinska ponuda započinje s 1,6-litrenim C180 od 156 KS, a zatim do 2,0-litrenog C200 od 184 KS. Kasnije je dodan 2,0-litreni C300 od 258 KS kako bi se popunila rupa između 3,0-litrenog C43 i 4,0-litrenog C63 AMG modela. Snagu raspodjeljuju dobro poznati automatski mjenjači sa sedam i devet stupnjeva prijenosa. Šestbrzinski ručni mjenjač nudio se samo za četverocilindraše.
Glavni problemi uključuju poteškoće s pokretanjem, cviljenje upravljača, tutnjava prednjih osovina i zveckanje. Treba napomenuti i na zatezače remena s neispravnim pogonskim punjenjem i probleme s generatorom u četverocilindričnim Otto motorima. Osjetljivo i skupo okretno dugme na središnjoj konzoli ponekad se pokvari nakon samo nekoliko godina.
C-Klasa W204
Mercedes-Benz C-klase iz serije W204, predstavljen u proljeće 2007. na dobrom je glasu kao luksuzna i statusna rabljena limuzina, puno boljem od prethodnika W203, poznatog po tragično lošoj antikorozivnoj zaštiti i brzom hrđanju rubova blatobrana, vrata i poklopca prtljažnika.
Na ovom modelu radilo se zato s posebnom pažnjom, pa je puno većim kvalitativnim standardima i dizajnerskom ozbiljnošću (2011. napravljen je i manji redizajn), uvelike približen većim klasama. Hrđu na njemu nećete pronaći, a tipične boljke su vrlo rijetke i uglavnom vezane za ranije modele.
Čak i mali motori se lagano vrte, okretni su i dovoljni za svakodnevnu upotrebu. Što se tiče pogona, ponuda je bila vrlo široka. Od dizelaša sa 120 KS do 6,2-litrenog AMG-ovog motora s 457 KS. Postojala je i Black Series izvedba od 517 KS, od atmosferskih motora do kompresora ili turba, s usisnom granom ili izravnim ubrizgavanjem, s ručnim mjenjačem sa šest brzina ili automatskim s pet ili sedam. Najbolja stvar kod W204 bio je širok premium izbor.
Pri kupnji, bitno je pogledati prebacivanje automatskog mjenjača u stupanj za vožnju unazad, koje ne smije kasniti. Prebacivanje ručnog mjenjača u prvi i drugi stupanj te hod unatrag treba ići glatko (u suprotnom greška je najčešće u sajli), a ako se iz motornog prostora čuje lagani zvuk mljevenja najvjerojatnije je u pitanju vodilica klinastog remena.
Važno je znati da ova C-klasa izvrsno podnosi veliku kilometražu i kvalitetom mehanike i izrade je još bolje prikriva, osobito ako je u pitanju 2,1-litreni common-rail dizelski motor 200 CDI (136 KS) i 220 CDI (170 KS). Razlika u snazi proizlazi iz različitih mapa s elektronikom i tlakova turbine, a riječ je o provjerenom i pouzdanom dizelašu, doduše nešto grubljeg rada, ali pravom maratoncu.
Serije od jeseni 2008. do ljeta 2009. imale su sporadičnih problema s lošijim brizgaljkama, laganim propuštanjem pumpe za vodu i labavljenjem zatezača lanca, ali to je u začetku rješavano servisnim opozivom i problema više ne bi smjelo biti. Benzinci su prava rijetkost na našem tržištu i njihova je ponuda mala, a potražnja za njima gotovo nikakva. A premda C-klasa dotad nije bila nije na glasu kao vozačka limuzina, model W204 napravio je prvi korak u tom smjeru. Dapače, mogao bi vas vrlo ugodno iznenaditi…
Mercedes-Benz C 220 CDI 170 (2007. - 2014.)
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, 2148 ccm
Snaga: 170 KS (120 kW) pri 3800 o/min
Okretni moment: 400 Nm na 2000 o/min
Pogon: na stražnje kotače
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 276 cm
Duljina: 458 cm
Širina: 177 cm
Visina: 144 cm
Prtljažnik: 475 L
Masa praznog vozila: 1530 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 229 km/h
0-100 km/h: 8,5 s
Potrošnja (kombinirana): 8,5 l/100 km
Emisija (CO2): 156 g/km