Savršen obiteljski automobil znači tri stvari: puno prostora, dobra oprema i pouzdana tehnologija. Uz to, ni relativno niska cijena ne može škoditi. Ako ste u potrazi za obiteljskim automobilom, velika je vjerojatnost da vam je Škoda Superb, posebice u varijanti Combi na popisu.
Karavanska izvedba treće generacije (2015. - danas) popularne Češke perjanice uzima već ogromni petvratni limuzinski model i dodaje još više prostora straga, dovoljno da nadmaši svakog rivala u klasi, a možda i sve ostalo na cesti.
Superb nudi dovoljno da zadovolji potrebe obitelji i na drugim područjima, a veseli puno motora na izbor. Počevši od 1,4-litrenog benzinca (125 KS), pa snažnija verzija od 148 KS (zamijenjena za 1,5-litreni benzinac s istom izlaznom snagom od 2018. godine), a postoji i nekoliko verzija 2,0-litrenog benzinca čija snaga ide do 280 KS, Međutim, na našim prostorima popularniji su dizelaši, i to s razlogom.
Poznati 1,6-litreni dizelaš ima 120 KS, dok je najzastupljeniji 2.0 TDI sposoban za okruglih 200 KS, a može se dobiti s mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sva četiri kotača. Ako ste ipak skloni hibridnim pogonima, kasnije verzije Superb karavana nude plug-in hibrid 1.4 TSI iV s 218 KS koi je također zanimljiv, ali samo ako imate kuću, garažu i kućnu utičnicu. Međutim ako i imate, riječ je o putnom automobilu kod kojeg glavnu ulogu u radu uvijek preuzima benzinac, a elektromotor i baterija korisni su isključivo u gradu.
Riječ je o kombinaciji električnog motora od 85 kW uparenog s 1,4-litrenim benzinskim motorom. To je jedna od bržih verzija, a službeni domet samo električnog pogona iznosi 56 kilometara prema WLTPU-u, što je čisto dovoljno za vaše gradske potrebe. Dizelaši su ekonomični, pri čemu je 1,6 TDI Greenline apsolutni pobjednik, a ni 2.0 TDI ne zaostaje mnogo.
Emisije CO2 su niske - 1.6 TDI Greenline emitira 109 g/km, a odmah iza njega slijedi 2,0-litreni dizel sa 112 g/km. Tehnologija deaktiviranja cilindra 1,4-litrenog i 1,5-litrenog benzinca pomaže u smanjenju emisija na 119, odnosno 122 g/km.
Osnovni 1.4 benzinac koji radi bez takve tehnologije ispušta 126 g/km, što je gotovo koliko i 2,0-litreni dizel koji je opterećen automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Ni 2,0-litreni benzinci nisu "zeleni" sa 146, odnosno 168 g/km.
Što se tiče opreme modela koji dolaze iz Njemačke, početne varijante bolje su opremljene od ostalih automobila za taj novac, uključujući 6,5-inčni zaslon osjetljiv na dodir, klima uređaj, Bluetooth i DAB radio. Međutim, SE dodaje aluminijske 17-inčne naplatke, dvozonsku klimatizaciju, stražnje parking senzore i prilagodljivi tempomat.
Oprema SE Technology dodaje satelitsku navigaciju, prednje parking senzore i električno vozačevo sjedalo s memorijskom funkcijom. Modeli SE L Exclusive nude opremu sličnu onoj u ponudi Audija, Mercedesa i BMW-a. Sportline i Sportline Plus su predstavljeni s faceliftom 2018. godine, a uključuju unutarnje i vanjske detalje u crnom sportskom stilu. Slična je ponuda opreme i kod modela kupljenih na našem tržištu.
Superb karavani su se na cesti oduvijek po osjećaju vozi glatko, čak i u Sportline izvedbi s čvršćim ovjesom. Izbjegavajte 19-inčne naplatke i vožnja će biti kao u lađi. Jedina mana je povremeni "plutajući" osjećaj koji ćete iskusiti dok se vozite po valovitoj cesti. Uglavnom je profinjen na autocestama, uz povremeno treperenje buke vjetra oko prednjeg stakla i retrovizora na višim brzinama.
Unutrašnjost je dobra, pri čemu je upravljačka ploča i glavni instrumenti/komande raspoređeni na jasan i logičan način, a kvaliteta korištenih materijala visoka. Najveća prednost je velika prostranost, koja je jednako raspoređena sprijeda i straga. Prtljažnik je dugačak i nudi više tovarnog prostora od svojih glavnih rivala, iako po praktičnosti zaostaje za nekim SUV-ovima, što je sasvim razumljivo.
Na što trebate obratiti pažnju? Pa, Superb Combi je prilično dugačak i širok automobil, stoga provjerite ima li oštećenja na karoseriji i na aluminijskim naplatcima. Na Superbovima proizvedenima između 12. listopada 2018. i 27. lipnja 2019. bilo je prijavljenih problema oko okretnog momenta pri malim brzinama, no to se moglo riješiti jednostavnim ažuriranjem softvera. Neke električne funkcije na modelima proizvedenim između 1. svibnja 2015. i 1. prosinca 2015. mogle bi prestati raditi zbog neispravno postavljene kabelske stezaljke u kutiji s osiguračima.
Osim toga, manji problemi uključuju kućište ležaja stražnjeg kotača na modelima između 1. kolovoza 2017. i 31. kolovoza 2017, vozačev zračni jastuk na malom broju automobila između 8. siječnja 2018. i 28. veljače 2018., te zračni jastuci i zatezači pojaseva na nekim modelima između 1. svibnja 2016. i 31. studenog 2016.
Naš izbor je 2,0-litreni TDI koji nudi odličan omjer između performansa i ekonomičnosti, a što se tiče opreme, Active je IK, Ambition najbolji omjer uložen i dobivenog
Paketi Business, Style, Premium, SportLine i Laurin & Klement sadrže niz primamljivih značajki, ovosno o generaciji, a posljednje dvije sportski ili luksuzni ugođaj na najvišoj razini kroz sva godišta.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila, cijene najstarijih modela s najviše kilometara počinju od 100.000 kuna, dok ćete za mlađi i očuvaniji primjerak trebati izdvojiti oko 140.000 kuna. Najmlađi modeli se prodaju za preko 200.000 kuna. S obzirom na ve ponuđeno ne čudi da je Superb jedan od omiljenih modela na tržištu i kao rabljeni.
Naša preporuka
Škoda Superb Combi 2.0 TDI 190 DSG
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1968 ccm
Snaga 140 kW/190 KS na 3500/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije 486 x 186 x 146 cm
Osovinski razmak 284 cm
Prtljažnik 660/1950 litara
Gume 235/40 R 19, Pirelli Cinturato P7
Jamstvo 5 godina/100.000 km
MJERENJA
Brzina 233 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km