Toyota Auris nikada nije bila prvi izbor na tržištu obiteljskih kompakata, ali zapravo je riječ o solidnom izboru i vrijedi ga pogledati. Nudio se u benzinskim, dizelskim i hibridnim pogonima što ga je učinilo jedinstvenim u svojoj klasi. Uz to, Auris je pouzdan, jeftin za vožnju i praktičan. S druge strane, 'anonimni' stil i iskustvo vožnje nije ga učinilo najuzbudljivijim polovnjakom, no ako tražite pristupačan i pouzdan automobil s jednostavnim iskustvom vlasništva, možda je Auris savršen izbor za vas.
Toyota Auris predstavljena je 2006. godine kao zamjena za Toyotu Corollu. Prva generacija zamijenjena je drugom u 2012. godini, a ovdje ćemo se fokusirati na taj model. Facelift je uveden 2015., pa ćemo u nastavku opisati promjene i poboljšanja. Toyota je 2019. predstavila novi model koji je zamijenio Aurisa i svom obiteljskom hatchbacku vratio ime Corolla, a ona je sada dostupna isključivo kao hibrid.
Naveli smo kako je ponuda Aurisa u to vrijeme bila široka. Osnovnom benzinskom modelu od 99 KS nedostaje malo vučne snage, no to je ispravljeno faceliftom 2015. godine novim 1,2-litrenim turbopunjenim motorom sa 116 KS. Hibrid je sa snagom od 136 KS prilično opušten i ekonomičan za vožnju, no možda je najbolji izbor, posebice za autocestu, 1,6-litreni dizelaš sa 112 KS.
Početna razina opreme Active uključuje klimatizaciju, električno-podesive grijane retrovizore i električno-podesiva prednja stakla. Icon paket dodaje 16-inčne naplatke, DAB radio, multimedijski zaslon osjetljiv na dodir, Bluetooth, kameru za parkiranje i električno-podesiva stražnja stakla. Sport paket uključuje 17-inčne naplatke, sportska profilirana sjedala, staklo za privatnost, dok vrhunski Excel ima dvozonsku klimatizaciju, prilagodljivi tempomat, automatska svjetla s brisačima i grijana prednja sjedala.
Kontrolna ploča je dovoljno jednostavna za korištenje, ali neki od materijala unutra ne izgledaju previše luksuzno, a dizajn je prilično funkcionalan. No, ima dosta prostora na stražnjim sjedalima, a prtljažnik od 350 litara raste na 1200 kad se stražnja sjedala preklope. Karavanski modeli imaju korisnih 530 litara prostora (1658 s preklopljenim sjedalima), i imaju donji rub niži od hatchback modela, pa im je lakše utovariti glomazne predmete.
Do sada je bilo nekoliko opoziva druge generacije. Prvi je izdan u siječnju 2015. godine, i bio je namijenjen dizelskim automobilima proizvedenim do rujna 2013. Oni bi mogli patiti od skupljanja ulja unutar turbine, a zatim ulaska u cilindre i oštećenja pogonskog sklopa. Još jedan opoziv uslijedio je u kolovozu 2015., a ticao se Aurisovih hibrida proizvedenih između svibnja 2013. i svibnja 2014. godine. Problem je bio pregrijavanje invertera pogonskog sklopa, što je dovelo do učestalog ulaska automobila u 'safe' način rada.
Toyota se pokazala prilično dobrom kao marka, završivši na šestom mjestu od 30 proizvođača. Posebno su hvaljeni operativni troškovi i pouzdanost. Auris je zauzeo 45. mjesto u istraživanju o zadovoljstvu vlasnika, 46. mjesto po troškovima servisiranja i 49. po lakoći vožnje. Pouzdanost mu je možda najbolja točka, gdje je zauzeo 29. mjesto, dok je 136. mjesto po iskustvu vožnje malo spustilo ukupnu ocjenu. Završio je 64. po kvaliteti izrade i 77. po udobnosti.
Što se tiče alternativa Aurisu, Volkswagen Golf iznimno je popularan na našim prostorima zahvaljujući širokom rasponu motora, razina opreme i karoserije, plus ima snažan imidž, zbog čega će njegova cijena na oglasnicima polovnjaka biti obično viša. Ako tražite nešto zabavnije i pritom jeftinije, Ford Focus je također vrlo dobro opremljen. Opel Astra također je jeftinija od Toyote, i iako općenito nije tako pouzdana, ipak je riječ o obiteljskom hatchbacku. Ista priča su Renault Megane, Citroen C4 i Peugeot 308, koji će također biti jeftiniji, ali ne i tako pouzdani kao Auris.
Hyundai i30, Kia Ceed i Honda Civic također su vrijedni pažnje, zajedno s izrazito podcijenjenom Mazdom 3. Ako tražite alternativu Toyoti Auris Touring Sports, većina modela koje smo spomenuli također su dostupni kao duži i praktičniji karavani.
Na domaćim oglasnicima rabljenih automobila, očekivano su najzastupljeniji dizelaši. Cijene 1,4D-a (90 KS) počinju od 60.000 kuna, no za malo više možete pronaći i 1,6D (112 KS), 1,8D (124 KS). Cijene faceliftiranih hibrida penju se i do 135.000 kuna, a 'zlatna sredina' je negdje na 95.000 kuna.
Konačno, Auris nije loš ni u jednom pojedinom području, a obično je impresivan koliko biste očekivali da će Toyota biti u smislu pouzdanosti i operativnih troškova. To je u suštini onoliko koliko i neki vozači žele od svog automobila, a kada u obzir uzmete razumne cijene, vrijedi ga bolje pogledati. Ako možete priuštiti, odaberite faceliftirani model proizveden od 2015. godine.