Da se ne lažemo, većina nas voljela bi imati nove BMW Peticu, Audi A6, Mercedes E-klase ili možda kakvu manje zapaženu limuzinu na našim cestama, a podjednako luksuznu i snažnu. Prepreka je, naravno, novac. Novi koštaju malo bogatstvo pa se rješenje, kao što obično biva, nazire u oglasnicima rabljenih.
I ovdje za primjerke koji nemaju puno godina, ni za ovu klasu previše kilometara na plećima, treba imati priličan iznos kuna ili eura. Međutim, mnoge škaklja i u mislima im se vrti misao da se za cijenu malo bolje opremljenog novog kompakta mogu dočepati oko sedam godina stare premium limuzine više srednje klase, koja sačuvana, garažirana, dobro održavana i s umjerenom kilometražom još uvijek pruža osjećaj blizak novom autu.
Mnogi se tim zaključkom na prvu oduševe i krenu u detaljniju pretragu oglasa, ali na drugu i zastanu i povuku “ručnu” u svojim željama. Razlog su, najčešće, veći troškovi redovnog, ali i izvanrednog održavanja u slučaju skupljeg kvara. Radi se, naime, o dosta skupim automobilima bez obzira na status rabljenih. Kompleksnije su pogonske i elektroničke tehnologije pa pri kupnji treba otvoriti četvere oči, uz obvezan pregled u ovlaštenom servisu. Sve ostalo je čista lutrija.
Generalno, nema puno izbora u višoj srednjoj klasi na našem tržištu, ni približno kao u jeftinijim klasama. Međutim, hrvatski kupci ionako se tradicionalno fokusiraju na tri njemačke premium limuzine, prihvaćene kao mjerilo materijalnog uspjeha u hrvatskom društvu.
AUDI A6 Kvalitetan, s poslovnom i političarskom aureolom
Razlike u cijenama Šestice istog godišta (u našem primjeru iz 2015.), ali i svih ostalih automobila u našem pregledu nisu određene samo općim stanjem, količinom opreme, prijeđenom kilometražom i stupnjem sačuvanosti, već i dokazivom povijesti održavanja, a na koncu veličinom i snagom dizelskog motora.
Primjerci opremljeni moćnim strojem 3.0 TDI V6 (218, 272 i 320 KS) uvijek uz sebe vežu pogon Quattro (4x4), automatski mjenjač (S-tronic sa 7 brzina ili Tiptronic s 8 brzina) i vrlo bogatu opremu, što sobom povlači i nekoliko tisuća eura veću traženu cijenu nego za osnovni 4-cilindarski motor 2.0 TDI (150 i 190 KS). Obje verzije početnog dizelskog motora mogu imati i automatski mjenjač S-Tronic, dok samo jača može biti i u verziji Quattro.
Kvaliteta izrade i postojanost materijala Audijeve limuzine uživaju visoku reputaciju, pa i primjerci s velikom kilometražom ne izgledaju ni približno toliko potrošeni.
Od 23.000 eura
BMW SERIJA 5 Najvozačkiji auto u klasi
Na glasu kao najsportskija u svojoj klasi, s osnovnim stražnjim pogonom i direktnijim radom ovjesa i volana od konkurencije, Peticu (F10 LCI) uglavnom biraju vozači skloni žustrijoj vožnji. Najdostupnije su verzije s 4-cilindarskim dizelašem 2.0 (150, 190 i 218 KS), dok je na većoj cijeni 6-cilindarski 3.0 redni motor (258 i 313 KS). Opcije su i pogon xDrive (4x4) i automatski mjenjač Steptronic s 8 brzina.
Od 23.000 eura
MERCEDES E-KLASA Nemaš li Mercedes, nisi uspio...
...poznata je narodska zabavna poštapalica, koju mnogi uzimaju i za ozbiljno. E-klasu (W212 redizajn), slično kao Audi A6, prati karizma poslovne i političarske limuzine, ali i jednog od simbola njemačke autoindustrije. Najzastupljeniji dizelaš je 4-cilindarski motor 2.1 CDI (136, 170 i 204 KS), dok se za 3.0 V6 CDI (231 i 252 KS) treba jače isprsiti. Neki primjerci imaju pogon 4Matic i automatski mjenjač 7G-Tronic.
Od 24.000 eura
TESLA MODEL S Dvostruko skuplja od njemačkih dizelaša
Znali smo da je i rabljeni Model S skup, ali kad smo shvatili da se oko sedam godina stari primjerci s manje od 150 tisuća kilometara prodaju za gotovo 50 tisuća eura, ostali smo bez teksta. Da, Model S nije dizelaš nego električar i na prvu se ne uklapa u naš pregled, ali je činjenica da je sve češća novodobna alternativa dizelašima. Prate ga i kritike na kvalitetu izrade, kao i na trikove tvornice oko naplate nekih osvježenja softwarea.
Od 45.000 eura
LEXUS GS Ugledna hibridna alternativa
Japanske standarde otmjenosti zastupa Lexusova limuzina sa stražnjim pogonom GS. Rijetka je na našem tržištu, jer joj je s jedne strane “grijeh” što nije njemačka, a s druge - nema dizelski motor. Ima, međutim, hibridni kao solidnu alternativu, koju ionako sada i drugi proizvođači sve više primjenjuju. Lexus je jedan od pionira te tehnologije i vodećih u tom segmentu. Osnova je benzinski motor 3.5 V6 (338 ili 345 KS), povezan s malom baterijom i elektromotorom.
Od 24.000 eura
INFINITI Q70 Egzotika s Mercedesovim dizelašem
Infiniti od 2020. nema zastupnika za Hrvatsku, ali to ne znači da se rabljeni primjerak ne može nabaviti. Međutim, većini je ova japanska premium limuzina izvan vidokruga, ne samo zbog manjka imidža, nego i zbog samo jednog zadržanog servisnog centra, u Zagrebu. Međutim, većini je malo poznata činjenica da Q70 ima poznate Mercedesove dizelske motore i mjenjače: 4-cilindarski 2.1 CDI (170 KS) i 3.0 V6 CDI (238 KS), oba s automatikom 7G-Tronic. I pogon je stražnji.
Od 25.000 eura
JAGUAR XF Svi ga žele, malo tko ga kupuje
Jaguar XF je mnogima tiha patnja, ali većina na koncu ipak odustane od britanskog šarmera. Šteta. Bojazan oko pouzdanosti i održavanja, a i kasnijih opcija daljnje prodaje, pokazuje se presudnom. Godina 2015. je prijelomna, jer tada je napravljen redizajn, s djelomičnim promjenama u dizelskoj ponudi, većinom sačinjenoj od Peugeot-Citroen-Ford motora 2.0, 2.2 i 3.0 V6 u više varijanti snage, od 163 do 340 KS.
od 25.000 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....