Fiat Punto, čija je prva generacija 1993. predstavljena kao zamjena za legendarni Uno, među najtraženijim je mališanima na tržištu rabljenih. Danas je u ponudi najviše Punta druge generacije, u prodaji od jeseni 1999., koji se u moderniziranom izdanju i danas proizvodi. Primjerci početnih godišta nude se po 2000 do 2500 eura, no preporučljivije je potražiti modele nakon proljeća 2003., kada je predstavljena redizajnirana serija. Na najvećim hrvatskim internet oglasnicima u ponudi je oko 500 primjeraka, tako da se doista ima što birati.
Najveći broj odnosi se na izvedbu s osnovnim benzinskim motorom 1.2 od 60 KS i dva ventila po cilindru, koja čini 90 posto ponude i potražnje. Malo troši (oko 6 litara) i jeftin je za održavanje, a vrlo solidno vuče, pa su jači benzinski dizelski motori manje zanimljivi. Osim toga, uglavnom dolaze uvezeni već kao rabljeni mahom iz Italije, pa i stoga često izazivaju nepovjerenje potencijalnih kupaca. Na testu smo imali upravo verziju s najjeftinijim motorom 1.2 8V Classico, iz visoke 2008. godine, solidno opremljenu (s klimom, metalikom i peterim vratima) i sa svega 42.000 prijeđenih kilometara.
Cijena od oko 6300 eura još uvijek je dovoljno zanimljiva za kupce koji traže pouzdanog i solidno opremljenog mališana, jeftinog za održavanje, a i dobar je ogledni primjerak za seriju Punta nakon 2003. Takvi, redizajnirani i tehnološki poboljšani modeli s velikim, bademastim svjetlima, dobro sačuvani i održavani i s relativno malom kilometražom, mogu se kupiti već od oko 3500-4000 eura. Upravo je ta, dotjerana serija najzahvalnija za kupnju, jer su na njoj otklonjene sve dječje bolesti prvog modela, poznatog po uskim prednjim svjetlima.
Problemi poput čestog pregorijevanja žarulja, masnoće motora zbog poroznosti brtve glave motora (od 2003. ugrađuju se metalne brtve), brtve poklopca ventila i kartera ulja ili nepouzdane elektronike, od 2003. u cijelosti su stvar prošlosti. Osim toga, ugrađuju se i izdržljiviji elementi spojke (izdrži preko 100.000 km gradske vožnje) i pojačani elementi distribucije (zupčasti remen, zatezači…). Upravo u ovom posljednjem Punto ističe svoju veliku prednost. U slučaju pucanja remena ne dolazi do teške havarije motora, jer konstrukcija je takova da nema sudaranja klipova i ventila.
Motor samo stane, a cijena popravka je višestruko niža nego kod konkurentskih modela. To je vrlo važna stavka u održavanju. Jednako je značajna potpuna pocinčanost karoserije pa niti desetak godina stari primjerci ne pate od hrđanja. To ne znači da ne treba pregledati podvozje, a za zdrav rad motora bitno je koristiti originalne NGK svjećice. Punto je i jedan od automobila za kojeg su zamjenski dijelovi tek neznatno povoljniji od originalnih.
Više pročitajte u tiskanom izdanju Autokluba!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....