Golf je prvi izbor kupaca rabljenih kompaktne klase, a Focus tek drugi, treći ili zapravo, tko zna koji… Premda Fordov kompakt slovi kao u svemu solidan, ipak nikako da izađe iz sjene Golfa, kojemu je praktički u svemu ravnopravan, a cijenom povoljniji. U čemu je onda kvaka? Fordovi se, naime, teško oslobađaju reputacije solidnih i izdržljivih, ali istovremeno izvedbeno konfekcijskih, dizajnerski neuzbudljivih i limarijski problematičnih modela. Istina? Nekad, prije 15 do 20 godina možda i jest, ali - to je bilo nekad…
Jednom zaživjele predrasude međutim, teško je iskorijeniti, premda su današnji Fordovi nebo i zemlja u odnosu na tadašnje. S druge strane, to ide na ruku potencijalnim kupcima Focusa, koji se za razumnu cijenu mogu dočepati odličnog auta, koji će uz normalnu vožnju i redovno održavanje godinama vjerno i povoljno služiti. Focus treće generacije uveden je, naime, na tržište 2011., a u izvornoj izvedbi u prodaji se zadržao sve do ovog proljeća, kad je zamijenjen redizajniranim i tehnološki unaprijeđenim modelom.
Riječ je, dakle, o još prilično svježem modelu, koji još uvijek može biti doslovce kao nov, a cijena mu može biti i do upola niža. Zvuči kao vrlo zahvalna kupnja, što i jest, ako ga prethodni vlasnik nije u tako kratko vrijeme uspio obezvrijediti nemarnim odnosom. Što ipak nije čest slučaj, pa takvi, sačuvani i skoro novi primjerci, sve češće miniraju prodaju posve novih iz prodajnih salona. Odličan primjer tomu je i naš testni, sa 79.000 prijeđenih kilometara savršeno sačuvan Focus.
Inače, još od prve generacije Fordov kompakt na glasu je kao obiteljski auto izrazito orijentiran vozačkom zadovoljstvu, s preciznim ovjesom, mjenjačem i upravljačem, pa ga u pravilu biraju kupci kojima je uz uobičajene vrijednosti poput udobnosti (puno bolja nego u prethodnoj generaciji), solidnosti izvedbe i opreme te dobre prostranosti, jednako važna upravo i ta nota vozačkog zadovoljstva. Svi su, dakle, aduti na broju, pa se može reći da odluka o kupnji zapravo najviše ovisi o subjektivnim sklonostima Fordu kao marki, ali i o Focusovom dizajnu. Mnogi su naime, skloni mišljenju da je karavan skladniji od standardnog modela.
Što se motora tiče, ova će generacija biti zapamćena po uvođenju izvrsnog 3-cilindarskog 1,0-litrenog turbobenzinca (100 i 125 KS), ali koji se ipak nije uspio probiti ispred starog 1,6-litrenog atmosferskog motora. Kod nas su tako i u Focusu zakon ostali dizelski motori, a daleko najveća ponuda i potražnja je za 1,6-litrenim sa 95 KS. Prosječnom vozaču nudi u pravilu dovoljnu količinu snage i temperamenta, koji lijepo i uglađeno razvija, dokazano je pouzdan i dugovječan, financijski nije problematičan za održavanje, nije ni pretjerano bučan, a povrh toga malo troši. Mudar izbor…
WAGON 1.6 TDCi (2011. - 2015.)
Cijena 75.000 kuna
Kilometraža 79.000 km
Motor turbodizelski, 4. cil
Obujam 1560 ccm
Snaga 70 kW/95 KS pri 3600/min
Moment 230 Nm pri 1500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 461 x 182 x 150 cm
Međuosovinski razmak 265 cm
Masa 1285 kg
Prtljažnik 490 litara
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 12,7 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Ispuh C02 117 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....