Dobar vam je taj Land Rover, baš fino izgleda, to je novi Freelander? Još i danas se rado sjetimo anegdote otprije desetak godina s jednim od planinara u Gorskom kotaru, za vrijeme testiranja i fotografiranja tada novog Yetija na šumskim makadamskim putevima u okolici Delnica.
Bio je uvjeren da gleda novi Land Roverov model, kakva Škoda. Da, Česi su pod njemačkom paskom baš zgodno skockali svoj prvi SUV, posebno naočit u prvoj seriji prije redizajna, s velikim okruglim maglenkama tik ispod glavnih svjetala, što mu je davalo štih rally raid auta. Taj detalj, pri redizajnu 2013. zamijenjen klasičnijim izgledom prednjeg dijela, ni danas mnogi ne mogu prežaliti. Ipak, zadržani su karakteristični crni nosači krova, pa četvrtasti Yeti i danas na cesti izgleda moderno, robusno i uvjerljivo.
Pritom se mnogi iznenade da povišena karoserija dugačka kao Golf (Yeti vozi na ojačanoj platformi Golfa Petice/Šestice) ima tako dobar prostorni i funkcionalni komfor. Unutrašnjost je praktična i prilagodljiva, ima dosta pretinaca, neke izvedbe imaju i klizna stražnja sjedala, a sve prati solidnost mekanih i tvrdih plastičnih, ali i tkanenih površina.
Upadljivo je čvrst i krut, odaje dojam kvalitete i robusnosti, posebno kad zabrekće grubljim dizelašem. Uostalom, u pomalo šminkerski karakter odlično mu se uklapaju i moćnije 4x4 verzije, s kojima je sposoban dublje zabrazditi u offroad. Još su nam živa sjećanja na testne vožnje tada novog Yetija po offroad stazi u Zagorju, kad nas je visoko odignuto podvozje s dugačkim hodom ovjesa i 4x4 pogonom zabezeknulo mogućnostima.
Kao i svaka Škoda novijeg doba, i Yeti je u mehaničkom smislu preodjeveni Volkswagen. Od platforme i ovjesa do motora, mjenjača i svega ostaloga. Tu nema tajni ni problema ni s održavanjem ni nabavom rezervnih dijelova. Dizelski motori TDI i ovdje su zakon i jedino što treba paziti je da nisu aljkavo državani ili imaju „milijun kilometara”.
Isto vrijedi uzima li se primjerak s DSG mjenjačem ili 4x4 pogonom. Potrebno je upregnuti sva osjetila na probnoj vožnji, uz poželjnu stručnu detekciju stanja u servisu. Početni motori su nešto slabiji, ali za normalnu vožnju sasvim dovoljni.
Prve serije znale su imati vlagu u farovima, opruge sklone pucanju i bravu petih vrata koja je znala zatajiti, no kasnije je sve to otklonjeno. Isto vrijedi za rastezanje lanca u turbobenzinskim 1.2 i 1.4 motorima TSI, što je bila klasična boljka svih automobila Volkswagenova koncerna s tim motorima prije desetak godina.
Današnji kupci rabljenog od svega navedenog više ne trebaju imati bojazni, ali treba gledati da se ne uzme najjeftiniji iz oglasnika, što u pravilu znači slabije čuvan i održavan ili puno vožen i trošen primjerak.
Podaci
Godište 2015.
Kilometraža 188.000
Cijena 85.000
Škoda Yeti (2009.-2017.)
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1968 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 4200/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Pogon 4x4
Dimenzije 423 x 180 x 169 cm
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 405 litara
Masa 1450 kg
Najveća brzina 174 km/h
0-100 km/h 12,2 sekundi
Izmjerena potrošnja 7,2 l/100 km
C02 ispuh 154 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 280 kn
Prednje pločice (par) od 220 kn
Spojka komplet LuK od 1465 kn
Zamašnjak LuK od 2700 kn
Hladnjak od 325 kn
Dizna Bosch (kom) od 2175 kn
Elektropokretač od 700 kn
Alternator od 1220 kn
Škoda Yeti
2009. start prodaje u jesen, s dizelskim motorima 2.0 TDI (110, 140 i 170 KS) i benzincima 1.2 TSI (105 KS) i 1.8 TSI (160 KS). Jači motori imaju opciju DSG mjenjača i 4x4 pogona. Osvaja pet zvjezdica na EuroNCAPu
2010. uvođenje motora 1.4 TSI (122 KS) i 1.6 TDI (105 KS)
2013. redizajn
2015. benzinac 1.2 jača na 110 KS, 1.4 na 125 i 150 KS, srednji dizel na 150 KS
2017. kraj proizvodnje