Pouzdanost i trajnost, pojmovi su koji desetljećima prate Toyotine automobile, a treća generacija Avensisa, čija se proizvodnja uskoro gasi, u potpunosti ih opravdava. Tako barem kažu statistike obje velike njemačke servisne institucije (Dekra i ADAC), koje ovaj Avensis svrstavaju u sam vrh pouzdanosti svoje klase. Osjetno je kvalitetniji od prijašnja dva modela, a kada tako kažu njemački serviseri, koji bi imali milijun razloga govoriti u prilog svojim, domaćim automobilima, treba im vjerovati. No, brojke ne lažu.
Treća generacija krenula je u prodaju 2009. i dvaput je redizajnirana i tehnički poboljšavana, 2012. i 2015. godine. Posljednjom obnovom izgled je vidljivo moderniziran i usklađen s novijim Toyotinim modelima, a dizelske motore počeo je isporučivati BMW. Za razliku od prijašnje dvije generacije, u trećoj nema više najpraktičnije peterovratne izvedbe (Liftback). Razlog? Iznenađujuće slaba tržišna prihvaćenost. Šteta je zapravo, da većina hrvatskih kupaca rabljenih u ovoj klasi, poznatih po gotovo fanatičnoj sklonosti prema njemačkim automobilima, praktički i ne pomišlja na Avensis.
Foto: Marin Tomaš
S druge strane, dojam je da se ni sama Toyota nije pretjerano trudila u popularizaciji svoje limuzine. A riječ je o autu koji sasvim dobro izgleda i solidne je mehanike, ovjesom i volanom sklonije mirnijoj i komfornoj nego napetoj i jurećoj vožnji. Avensis nudi izvrsnu prostranost i komfor i uz naprijed navedenu pouzdanost, kvalitetna je putnička limuzina. Avensis se zato i smatra idealnim izborom za razumnu gospodu, koja cijeni trajnost i ne robuje trendovima. Ima naravno, i tipičnih „japanskih“ elemenata, koji nisu po ukusu europskih kupaca (lagana vrata pomalo šupljeg zvuka pri zatvaranju, nosači poklopca prtljažnika koji ulaze u prostor i tiskaju gornju prtljagu, konfekcijska izvedba pojedinih prekidača, lupkav ovjes na neravninama…), ali u onome najbitnijem za vozača rabljenog, koji ne želi da mu popravci auta izbiju zadnju kunu iz džepa, rabljeni Avensis je automobil kojeg treba uzeti u obzir.
Karakterističnih tvorničkih boljki jednostavno nema, pa stanje rabljenog u potpunosti ovisi o (ne)savjesnom postupanju prijašnjeg vlasnika. Dobra je stvar što su vlasnici Toyote, posebno oni prvi, uglavnom vrlo brižni prema svom automobilu. Što se motora tiče, benzinski atmosferski 1.6 (132 KS), 1.8 (147 KS) i 2.0 (152 KS) nisu bog zna kako temperamentni, ali solidno vuku i voze li se smireno, potrošnja im ostaje u granicama umjerenosti. Pritom se najboljim pokazao osnovni 1.6-litreni. Dizelaši su, naravno, u prvom planu, a posebno je preporučljiv osnovni 2,0-litreni (125 KS). Trajan je i dugovječan, solidno je brz i malo troši. Kupcu rabljenog više i ne treba. Veći 2,2-litreni (150 i 177 KS) odabrat će oni koji vole jače jurnuti.
Godište: 2012. Ivana Hruškar, prodajna savjetnica u tvrtki za trgovinu rabljenim autima MaxxAuto, potvrđuje nam sklonost hrvatskih kupaca prema njemačkim rabljenim limuzinama i neupućenost u sve ono što nude jeftiniji japanski modeli. Ne spore im kvalitetu i dugovječnost, ali predrasude su jače pa strahuju od cijena rezervnih dijelova i težim pronalaženjem zamjenskih, a „čuli su“ i da ih je teže dalje prodati. Šteta, jer Avensis je iznimno solidan automobil, koji će na uredno održavanje i brigu uzvratiti vjernošću još niz godina. Da, ali nije Passat… |