Nova Škoda Rapid Spaceback s duljinom od 430 cm pripada Golf klasi, odnosno popunjava prazninu koja u Škodinoj ponudi već dugo postoji između Fabije i Octavije. Dakle, namijenjena je najnapučenijem dijelu tržišta u kojem zaista nije lako uspjeti. No, Škoda, kao i obično, namjerava nuditi puno za malo novca.
Po prve dojmove krenuli smo na prezentaciju u okolicu Verone. Uživo Spaceback izgleda jednostavno i svrsishodno, pogotovo kad pogledate stražnji dio. Koketira s karavanima, pa već na prvi pogled daje dojam još veće prostranosti, premda je zapravo klasični pripadnik Golf klase s pet vrata. Izgleda sasvim dobro, pogotovo u kombinaciji sa staklenim krovom s kojim, za još bolji izgled, stiže i dugo staklo na prtljažnim vratima.
Novi trokraki upravljač
Ulazak u kabinu otkriva da Spaceback ne želi biti pretenciozan. Nudi solidan prostor, lijep dizajn, a i efektne letvice koje komandnu ploču čine puno ljepšom. Obični Rapid nije ih imao i izgledao je pomalo jeftino, ali sad su dostupne i na sedanu i na Spacebacku. Novost je i trokraki upravljač s kojim interijer izgleda puno bolje. Posebna pohvala mora ići stražnjoj klupi, prostranijoj ponajviše zahvaljujući Volkswagenovom MQB-u, platformi na kojoj bi trebalo nastati oko 120 koncernovih modela. U ovom slučaju, razmicanje osovina na stražnjoj klupi po pitanju prostora za koljena donosi gospodske uvjete - čak i ako ste viši od 190 cm, tamo se nećete stiskati. Usto, prtljažnik nudi sasvim pristojnih 415 litara, a u slučaju obaranja sjedala raste na 1380.
Ponuda motora je poznata: početak predstavlja 1,2-litreni MPI sa 75 KS, ali puno je bolji izbor 1.2 TSI koji dolazi sa 86 KS ili 105 KS te 1.4 TSI sa 122 KS. Dizelski predstavnik je 1.6 TDI sa 90 KS, odnosno sa 105 KS. Jasno, najzanimljiviji domaćim kupcima bit će početni 1.6 TDI sa 90 KS, kojeg smo i isprobali. Navodi proizvođača kažu da pije 5,6 litara u gradskom režimu, a zauzvrat nudi 230 Nm već od 1500 okretaja. To se u vožnji i osjeti, jer vrlo rano počne vući, uglađen je i nudi sasvim pristojna međuubrzanja.
Platforma i motori VW koncerna
Spaceback nije samo pošteni komad auta za pristojnu cijenu, nego u sebi skriva i neke simpatične trikove. To su strugalica za led kod čepa rezervoara, nosač za mobitel, kišobran, malena kvačica za parkirne karte, džep za reflektirajući prsluk ispod vozačeva sjedala, pretinac za otpad u vratima i još mnogo sitnica koje život čine lakšim. Zovu ih Simply Clever detaljima, i doista je tako. Novost su i nova ksenonska svjetla koja daju 2000 lumena, štede energiju i ne trebaju uređaj za pranje i niveliranje snopa pa će doplata za njih biti razumno niske cijene, a korist puno bolja sigurnost noću. A uz njih stižu i svjetla za osvjetljavanje zavoja.
Rapid Spaceback, dakle, donosi platformu i motore iz VW koncerna po popularnoj cijeni. Ona još nije određena, no očekuje se da će Spaceback stajati koju tisućicu manje od sedanskog Rapida, dakle - ispod 100.000 kuna.
SPACEBACK 1.6 TDI
Motor dizelski
Obujam 1598 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 4200/min
Moment 230 Nm pri 1500-2500/min
Dimenzije 430 x 171 x 146 cm
Međuosovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 415 l
Masa 1185 kg
Brzina 182 km/h
Ubrzanje 11,9 s
Potrošnja 4,4 l/100 km
C02 ispuh 104 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinci 1.2 MPI (75 KS), 1.2 TSI (86 KS i 105 KS), 1.4 TSI (122 KS)
Dizelaši 1.6 TDI (90 i 105 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....