Osim standardnih zimskih guma u dvije dimenzije, ovoga su se puta na HAK-ovom testiranju (ADAC-ovom) našli i cjelogodišnji pneumatici u opularnoj dimenziji 205/55 R16 V. Riječ je o dimenziji gume koja se koristi na automobilima poput Audija A3 ili A4, BMW-u Serije 1, 2 ili 3, Citroenu C4, Hondi Civic, Hyundaiju i30, Mercedesu A, B ili C klase, Opelu Astri, Peugeotu 308, Renault Laguni, Seat Leonu, Škodi Octaviji, Toyoti Auris i primjerice VW Golfu, koji je i ovdje u svojoj GTI izvedbi na sedmoj generaciji poslužio kao testno vozilo. Na testiranje cjelogodišnjih guma odlučili smo se zbog toga jer njihovo tržište sve više i snažnije raste. Upravo zbog toga, interes članova HAK-a, ali i interes članova naših partnera na ovom testiranju, sve je veći, a rezultati testiranja novih proizvoda izuzetno su traženi. Sami proizvođači odgovorili su zahtjevima tržišta pa je ponuda cjelogodišnjih guma iz godine u godinu sve bolja i bolja. Svih sedam testiranih guma koje smo ovom prilikom isprobali dosad se nikad nisu našli na našem testiranju pa zbog toga ne postoje rezultati s kojima bismo ih mogli usporediti. Od tih sedam guma, čak šest ih je predstavljeno 2014. i 2015. godine, jedino je Bridgestone A001, čija je proizvodnja nedavno zaustavljena, bio dostupan i ranije.
Testiranja HAK-a i europskih partnera iz drugih autoklubova te udruga za zaštitu potrošača razlikuju se od drugih redovitih testiranja pneumatika, i to ponajviše po broju kriterija i ponavljanja određenih testova te načinu i proceduri nabavke samih proizvoda. Kad je riječ o usporedbi cjelogodišnjih guma, samo testiranje odlazi još korak dalje. Cilj testiranja nije samo međusobno usporediti cjelogodišnje gume, nego i provjeriti jesu li ovi proizvodi učinkovita alternativa ljetnim i zimskim gumama. To znači da kandidate na samom testiranju ne uspoređujemo samo s ljetnim i zimskim gumama, nego se cjelogodišnji proizvodi ocjenjuju na snijegu i ledu poput zimskih guma, dok se performanse na mokrom u hladnijim uvjetima testiraju kao zimske gume, a u toplijim uvjetima kao ljetne. Kad je pak riječ o testiranjima na suhoj podlozi, cjelogodišnja guma mora se u usporedbi s ljetnom nositi s vrlo toplim vremenskim prilikama, dok se kod trajnosti polovica testiranja provodi u ljetnim, a druga polovica u zimskim mjesecima. S obzirom na sveukupno loše rezultate na suhoj cesti u testiranju cjelogodišnjih guma iz 2014. godine, odlučeno je da se ove godine testiranje napravi u dimenziji 205/55 R16 V. Nešto šira dimenzija guma koje su razvijene za više brzine, u usporedbi s 2014. godinom, pokazala se boljom na suhoj cesti. Ipak, ti rezultati na suhom ponovno su uglavnom razočaravajući, ali i sveukupno ne tako loši kao 2014. godine, kad dvije gume uopće nisu prošle testiranje. Ovoga puta nije bilo guma koje se ne mogu preporučiti, no zato čak pet proizvoda nije opravdalo očekivanja na suhom zaradivši samo djelomičnu preporuku. Rezultati na snijegu ovoga puta iznenađuju i pozitivno i negativno. Primjerice, Bridgestone A001 bazira se na zimskoj gumi, a istodobno pada na snijegu uz izrazito negativnu ocjenu. S druge strane, Michelin CrossClimate, koji proizvođač reklamira kao ljetnu gumu sa zimskim performansama, na snijegu pokazuje zadovoljavajuće karakteristike i može se preporučiti, dok Hankookov Kinergy 4S H740 pada zbog nezadovoljavajućeg kočenja na mokrom i lošeg lateralnog gripa.
Ukupni rezultati cjelogodišnjim kandidatima dva puta donose ocjenu preporučuje se, tri puta ocjenu djelomično se preporučuje, dok se dvije gume uopće ne mogu preporučiti. Izazovu da prežive simultanu usporedbu s ljetnim i zimskim gumama pozitivno su odgovorila samo dva proizvoda - Michelinov CrossClimate i Vredesteinov Quatrac 5. Michelin je iznenadio vrlo preporučljivim nastupom u svim testiranim kriterijima, osim na snijegu, gdje je zaradio ocjenu "preporučuje se". Vozaču koji može preskočiti vožnju svojim automobilom tijekom zimskih mjeseci i držati ga pred kućom kad su ulice prekrivene snijegom i bljuzgom savjetujemo izbor Michelinova proizvoda. S druge strane, Vredestein je i na suhoj i na mokroj cesti dobio ocjenu "preporučuje se".
Ostali proizvodi zaslužili su djelomičnu preporuku na suhoj cesti u ljetnim mjesecima, gdje su se ponašali baš kao standardne zimske gume. Upravo zbog toga, Goodyear Vector 4 Season Gen 2 i Nokian Weatherproof ne mogu se preporučiti vozačima koji tijekom ljeta redovito voze izvan grada ili se žele svojim automobilima odvesti na ljetni odmor. S druge strane, Pirelli Cinturato All Season djelomično se preporučuje i zbog performansi na suhom i zbog svojih karakteristika na snijegu.
Dvije gume koje će ovoga puta morati na popravni ispit pripadaju Bridgestoneu i Hankooku. Bridgestoneov A001 i Hankookov Kinergy 4S H740 "ne mogu se preporučiti" zbog katastrofalnog rezultata na snijegu, odnosno mokroj cesti.
Kod testiranja cjelogodišnjih pneumatika u obzir su se uzimale samo gume koje nose oznaku C kad je riječ o prianjanju na mokrom. Sve gume ovdje su opravdale tu oznaku, dok bi Goodyear i Vredestein bez ikakvih problema mogli nositi i oznaku više. Zaključak našeg testiranja jest kako su cjelogodišnje gume i dalje svojevrsni kompromis koji se ne može mjeriti sa specijalistima, odnosno gumama namijenjenim isključivo ljetnom ili zimskom vremenu.
CJELOGODIŠNJE GUME U DIMENZIJI 205/55 R 16 V Michelin CrossClimate + vrlo dobra trajnost, niska potrošnja goriva, dobra na suhom i mokrom - slabosti na snijegu (smanjenje ukupne ocjene) Vredestein Quatrac 5 + dobra u potrošnji goriva i trajnosti - manje slabosti na snijegu, slabosti na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene) Nokian Weatherproof + najbolja na snijegu, jedva dobra trajnost - manje slabosti na mokrom i ledu, vrlo slaba na suhom (smanjenje ukupne ocjene) Goodyear Vector 4 Season Gen 2 + najbolja na mokrom i snijegu - vrlo slaba na suhom (smanjenje ukupne ocjene) Pirelli Cintorato All Season + dobra trajnost - vrlo slaba na suhom, vrlo slaba na snijegu (smanjenje ukupne ocjene) Bridgestone A001 + - slabosti na mokrom, vrlo slaba na suhom, loša na snijegu (smanjenje ukupne ocjene) Hankook Kinergy 4S H740 + - slabosti na snijegu, vrlo slaba na suhom, loša na mokrom (smanjenje ukupne ocjene) |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....