Na ugradnju novog multimedijalnog sustava, popularno zvanog Android, najčešće se odlučuju vlasnici luksuznijih auta, koji uopće nemaju ili imaju ugrađene prve generacije ovih sustava s malim ekranima, lošom grafikom i ograničenim mogućnostima.
Multimedijalni sustavi su, naime, u zadnjih par godina napravili veliki iskorak, pa novi uređaji nude više opcija i mogućnosti povezivanja s mobitelom, gledanja videa s interneta, navigacije i sličnih sadržaja te veće zaslone vrhunske razlučivosti. Sama ugradnja u pravilu nije veliki problem, no ključno je pitanje kako će jednom spojeni sustav funkcionirati, što ovisi isključivo o njegovoj kvaliteti. I tu leže najveći izazovi.
Nabavka provjereno kvalitetnog, procesorski brzog i sposobnog te s vozilom kompatibilnog uređaja u moru jeftinih kineskih proizvoda lažnih opisa i netočnih specifikacija prava je noćna mora, objašnjavaju nam stručnjaci iz Elektromedije koji se ovime bave. Zbog toga na kraju mnogi pokušaji često završe bačenim novcem, neobavljenim poslom i glavoboljom.
Tvrtke poput njihove su, pak, opterećene dodatnim troškovima dostave uređaja poput carine i poreza, koje privatni kupci često nemaju, kao i obavezom davanja jamstva što zahtijeva jednostavnu i brzu mogućnost komunikacije i zamjene odnosno popravka uređaja s dobavljačem.
- To sve znatno poskupljuje cijenu ovakvih uređaja koja kod nas kreće od 5400 kn, ovisno o željama i to je razlog što smo se zasad orijentirali na prestižne marke poput BMW-a i Mercedesa za čije smo aute, nakon puno muke, uspjeli naći pouzdane dobavljače multimedije, objašnjava Igor Gajski, direktor Elektromedije.
S druge strane, na internetskim stranicama poput eBaya i Amazona svatko sam za svoj auto može pronaći hrpu ovakvih uređaja možda i po trećini cijene, s obećavajućim, ali najčešće lažnim specifikacijama. Naime, u njima može pisati ili kupac može odabrati da uređaj ima četverojezgreni procesor, a najčešće nema, ili da ima primjerice 8GB RAM memorije, a ne mora imati ili se pak laže o inačici operativnog sustava.
Ukratko, kupce se privlači povoljnom cijenom, a jako je puno lažnih obećanja i lova u mutnom, kažu znalci. Ipak, za one koji se sami odluče na nabavku Android uređaja nude ugradnju po cijeni od 500 kn do 1000 kuna, ovisno o instalaciji, no onda je odgovornost za performanse samog uređaja na stranci.
Naime, tek kada uređaj stigne, čak i ako kupac izbjegne inače visoke troškove dostave, i bude ugrađen, na vidjelo izlazi što je zapravo kupljeno. A problema bude svakakvih - najčešće uređaj radi neupotrebljivo sporo, ne reagira na komande, ekran se “tilta” ili se cjelokupni sustav konstantno smrzava.
- Pa te onda, primjerice, netko zove na, preko Bluetootha spojen, telefon, hoćeš se javiti, a uređaj ne reagira. A podsjećam, sve se to događa u vožnji, naglašava Igor. Poteškoće stvaraju i zastarjeli operativni sustavi koje nije moguće ažurirati ili nekompatibilnost s mnogim aplikacijama koje ili uopće ne rade ili zastajkuju.
Bude tu i puno hardwearskih problema poput pregrijavanja uređaja ili konstantnog pražnjenja akumulatora, jer uređaj nekontrolirano vuče struju. Na kraju kupci najčešće sami, na teži način, shvate od kud tolika razlika u cijeni.
Ukratko
Svi multimedijalni uređaji rade na operativnom sustavu Android, od tuda i kolokvijalno ime za njih, a preko Android Auto odnosno Apple CarPlaya se povezuju s vašim telefonom
Kada je riječ o zamjeni postojećeg, najčešće malog zaslona većim i kvalitetnijim Androidom većinom se radi samo o prikladnom spajanju uređaja preko adekvatnih konektora na sve sustave vozila odnosno glavnu sabirnicu
Kada treba ugraditi zaslon u automobil koji ga prije nije uopće imao potrebno je pažljivo i pedantno izrezati središnju konzolu i tu je ključna vještina, odnosno iskustvo majstora
O kvaliteti samog uređaja ovisit će brzina rada, kvaliteta slike, ali i ponuda opcija, mogućnosti, aplikacija i slično