GUŠT ZA UPRAVLJAČEM

Mazda 3 i-Stop GTA: Zavlači se pod kožu sladokuscima

Raskošna oprema i prvoklasna izrada jaki su aduti japanskog kompakta koji s doplatnim sportskim oprugama i žestokim nastupom mami temperamentne vozače. Još kad bi benzinac od 150 KS imao više špirita...

Besprijekorno izrađena, vozački orijentirana, razmjerno skupa... Takav glas već dugo prati Mazdu 3, a ništa se neće promijeniti i nakon ovogodišnjeg redizajna. Druga generacija, predstavljena 2009., ušminkana je većom i elegantnijom maskom, u povećane otvore za zrak ugrađene su okrugle maglenke, nude se atraktivniji alu naplaci...

No, srž je ostala ista – na prvom mjestu je gušt za upravljačem, a posljedica takve politike neizbježno je i cijena od koje vas na prvu može zaboljeti glava. Spomenuto savršeno oslikava temperamentna izvedba 2.0, sa serijskim sustavom Start&Stop i raskošnom opremom GTA. Sa cijenom od 186.900 kuna ozbiljno konkurira broj većoj Šestici...

Ipak, teško je ne postati blagonaklon čim se sjedne za upravljač. Početni dojam, doduše, pomalo kvare perolaka vrata, koja pri zatvaranju u ruci djeluju kao list papira, no čim se sjedne u podatno sjedalo, namjesti izdašno podesiv upravljač te pritisne prekidač za paljenje (serijski u opremi GTA) na lice se u trenutku navlači osmijeh.

Razlog? U kompaktnoj klasi samo rijetki nude ovako pedantnu izradu, što uz bogatu opremu i ugodno osvjetljenje (pozadinsko plavičasto svjetlo glazbenog sustava Bose titra kada se pojačava zvuk ili kreće izbornikom) stvara iznimno ugodnu podlogu za vozačka iskušenja. Sportski štih testnog modela naglašen je i doplatnim alu papučicama, koje stoje priličnih 1419 kuna, a još više sportskim oprugama Eibach (1804 kn). Razmjerno tvrd ovjes time je dodatno ukrućen, što na lošijem, neravnom asfaltu zna biti zamorno. S druge strane, kada se krene u seriju zavoja čvrsto podvozje vrijedi zlata.

Vozači sa sportskom crtom tako dolaze na svoje, no isti slučaj nije i s provjerenim, najjačim usisnim benzincem 2.0, na papiru snažnim priličnih 150 KS. Brzinu razvija ravnomjerno, glasa se odlučno, no čupanje asfalta ne treba očekivati. Koliko god karoserija brojala perolakih 1266 kilograma, a redizanom bio smanjen koeficijent otpora zraka sa 0,30 na 0,29, očekivana agresivnost izostaje. Pokazuje to i ubrzanje – stotka se hvata se relativno sporih 10,4 sekunde, a za maksimalnih 206 km/h potreban je dugačak zalet po autocesti. Razlog tome je i što za maksimalni moment od 191 Nm motor treba zavrtjeti na 4500/min, što objašnjava zašto mnogi posežu za turbom, koji Mazda nudi samo uz MPS.

Ozbiljnijih zamjerki tako nema, barem dok se pažnja ne usmjeri na cijenu koja se sa doplatama penje iznad 200.000 kuna. Sasvim jasno, ova je izvedba namijenjena isključivo sladokuscima punog džepa, dok će ostali ipak tražiti razumnije izvedbe (cjelovito opremljena Mazda 3 1.6 nudi se za 129.900 kn). A njima odluku može olakšati trenutni akcijski popust od 5000 kuna, petogodišnje jamstvo i već poznate blagodati naljepnice Made in Japan...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 04:37