Na testnom poligonu na Palma de Mallorci Mazda je predstavila novi tehnološki koncept Skyactiv. Cilje je bio stvoriti lakše i dinamičnije, a sigurnije automobile, s štedljivijim i čišćim motorima. Unaprijedilo se i podvozje te upravljački mehanizam, kako bi se povećao užitak vožnje.
Prvi korak bilo je olakšanje karoserije za 100 kg prosječno, uz povećanje čvrstoće za 30 posto. Uvedena je koncepcija benzinskih i dizelskih motora, jedinstvenog stupnja kompresije od 14:1. Benzinci imaju najveći stupanj kompresije, a dizelaši najmanji od svih. Benzinski motori koriste direktno ubrizgavanje i Atkinsonov ciklus razvoda, s elektronički podesivom fazom usisnih ventila i hidraulički podesivim fazom ispušnih ventila.
Omogućava se bolje izgaranje i veća učinkovitost, bez turbopunjača te se potrošnja smanjuje za 15 posto, a moment povećava za 15 posto. Kod dizelaša se većim otvorom u klipu osigurava potpunije početno izgaranje te se produljuje iskoristivi radni hod. Za postizanje iste snage može se smanjiti maksimalni radni tlak, a smanjuju se i tlakovi (rad) kompresije, pa se mogla olakšati konstrukcija, koja smanjuje mehaničke gubitke te otpore trenja.
Omogućava se povećanje vrtnje do 5200/min, a potrošnja se smanjuje za 20 posto. Skyactiv-d postaje prvi dizelaš koji ispunjava norme Euro 6. Nova generacija ručnih i automatskih mjenjača, koji ubrzavaju izmjene stupnjeva i smanjuju potrošnju. Skyactiv će se najprije ugraditi u SUV CX-5, a potom u nove modele 3, 6...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....