VOZILI SMO

Renault Koleos: Petica za peglanje bora

Novim licem i osvježenom unutrašnjošću francuski kompaktni SUV koji se proizvodi u Koreji postao je privlačniji, a s dorađenim motorima i mjenjačima ljepše se vozi i manje troši. Valjda će to kupci prepoznati...

Ništa ne može uništiti tržišni uspjeh automobila, kao loš dizajn. Pravi primjer za to je Renault Koleos, kompaktni SUV zamišljen u Francuskoj i razvijen u Japanu, koji se pod grčkim imenom, od proljeća 2008., proizvodi u Koreji. Izgledao je bezlično i neskladno, pa novom dizajnerskom timu, koji je dobio zadatak da ispravi što se ispravit dalo, treba skinuti kapu. Uz redizajne prvog Citroëna C5 i drugog Ford Focusa, ovo je zasigurno najbolje peglanje bora u proteklih deset godina.

Koleos je u osnovi projekt Samsunga te je konačnu riječ za novi izgled dala Renaultova azijska podružnica u Busanu. To je razlog zašto je u drugom izdanju dobio masku i lice koji u potpunosti odudaraju od prepoznatljivog Renaultovog stila te Koleos više sliči Ssangyong Korandu, nego Meganu. S novim, atraktivnijim licem i osvježenom unutrašnjošću, redizajnirani model ima bolje izglede na tržištu, pogotovo jer je prodaja u ovoj godini počela neočekivano rasti. Suprotno trendovima proteklih godina, većina kupaca birala je verzije verzije 4x4, a ne prednji pogon. No, očekuje se da će se to promijeniti.

Stilski dojam poboljšavaju trendovski bočni žmigavci u retrovizorima, koji su zamijenili klasične bočne. Novi su i aluminijski naplaci od 17 cola u serijskoj izvedbi, a uz doplatu se dobivaju 18-colni. Novosti u unutrašnjosti svedene su na izmijenjenu grafiku na instrumentima, ali i nove materijale na prednjoj armaturi i sjedalima. Sve to osigurava bolji osjećaj u unutrašnjosti i ugodniju vožnju. U svrhu racionalizacije proizvodnje, oprema je rangirana u samo dva paketa - Dynamique i Lux. Već serijski prilično je bogat i više nego dovoljna za većinu europskih kupaca. Nudi sve bitno osim kože.

Kompaktni Renaultov SUV, odgovor na Nissan Qashqai, Hyundai ix35 i Kiju Sportage, isprobali smo, u Parizu u dizelskoj verziji sa 150 konja i pogonom na prednje kotače. Ta kombinaciju ima najviše izgleda na europskom tržištu. U vožnji napučenim pariškim ulicama do izražaja su došli ugodan i precizan mjenjač te odlična zvučna izolacija. Koleos je nesumnjivo najudobniji kompaktni SUV, a po pitanju dinamike vožnje promjene nisu bile ni potrebne. Ostao je okretan i poletan te se podjednako dobro snalazi u gradskoj vožnji i na otvorenim prometnicama. Dizelaš 2.0 dCi s lakoćom se nosi s povećom masom novog Koleosa (1724 kg), što se prvenstveno može zahvaliti okretnom od 320 Nm i izvrsnom 6-stupanjskom mjenjaču.

U blizini Renaultova istraživačkog sjedišta isprobali smo i terenske mogućnosti, u verziji s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem. S obzirom da je sustav prijenosa razvio Nissan, nisu nas iznenadila vrlo dobra terenska svojstva. Nova maska nije donijela samo bolji izgled, već i unaprijedila aerodinamiku. Uz produžene stupnjeve prijenosa od trećeg do šestog i sustav ESM (energy smart management), dizelaš 2.0 dCi je uz jednaku snagu potrošnju smanjio sa 6,4 na 5,7 litara na 100 km - dakle za 11 posto, što je vrijedan rezultat.

Za usporedbu, deset konja slabiji Tiguan 2.0 TDI troši 6,0 litara. Kad se sve zbroji i oduzme, francuski stručnjaci za redizajn zaslužuju čistu peticu. Pogon 4x4 dostupan je dvolitrenim dizelašem pojačanim na 175 KS i automatskim mjenjačem. Kako bi povećali izglede za tržišni uspjeh, bitno dorađen i poboljšan novi Koleos nudit će se po cijeni staroga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. siječanj 2025 19:20