Odlično izgleda „nova“ Laguna, naslušali smo se komplimenata na račun redizajnirane Renaultove limuzine. Tako se čini da je tek obnovljeno izdanje pogođeno kako treba, naročito smrknut i pomalo opasan prednji dio. Paket opreme Black Edition, s tamno sivim naplacima veličine 18 cola (serijski 17), dodaje papra sportskijem dojmu, kao i doplatni paket GT Line, s aerodinamičnim dodacima branika i pragova te dvije ispušne cijevi.
U drugu fazu životnog ciklusa Laguna ulazi i s više aduta u unutrašnjosti. Prije svega se to odnosi na opremu, koja i u osnovnom paketu Black Edition nudi štošta – od profiliranih sjedala presvučenih tamnom kožom i svijetlom alkantarom do roletnih sjenila protiv sunca na stražnjim prozorima. Osjete mazi i gornji dio armature od gumiranog materijala kao u visokoklasnim limuzinama te prošivena koža upravljača, sjedala i obloga vratiju.
Paket GT Line donosi i brojne dekoracije, sportski upravljač i profiliranija sjedala, a izvrstan glazbeni sustav Bose pretvara unutrašnjost u pokretnu rock dvoranu. Visok dojam djelomice umanjuju tek tvrđa plastika manje izloženih površina, pomalo tanak osjećaj na vratima te premalo pretinaca za sitne predmete. Prostranost je solidna, mada u okvirima srednje klase ima podosta suparnika koji nude više mjesta, posebice straga.
Laguna prilično visoko puca i tehnološkim sadržajem, naročito kada je u pitanju testna verzija, opremljena 2.0-litrenim dizelašem u najsnažnijoj izvedbi sa 178 KS i punih 400 Nm te sustavom aktivnog upravljanja sva četiri kotača (4Control). Kombinacija tolike snage i preciznosti vođenja u svakom času ostavlja sjajan dojam pune kontrole nad autom. Do 60 km/h stražnji kotači se blago zakreću u smjeru suprotnom od prednjih (kao kod kamionske prikolice), smanjujući krug okretanja na samo 10,8 metara (vrijednost Clija!).
To smo najbolje primjetili u gradskoj vožnji, u kojoj je Laguna čigrasto okretna za limuzinu te veličine. Prednost je i brži prolaz kratkih zavoja, što će se naročito dopasti vozačima sportskog stila vožnje. Na višim brzinama stražnji kotači se pak zakreću u smjeru prednjih. Stvar doista funkcionira, jer prolazak kroz zavoje je precizniji i brži, doslovce kao na tračnicama, s potpunijim osjećajem kontrole na upravljaču i minimalnim zanošenjem. Ima se dojam prilijepljenosti za podlogu, s gotovo jednakom uvjerljivošću na lošem kolniku. Odmah smo zamijetili i bolje podešen tvrđi i precizniji električni servoupravljač.
Treba se priviknuti i na grizlijevski ugriz kočnica (320/300 mm), koje ukopavaju već na malo energičniji pritisak papučice. Obzirom na snažan motor, zapravo je to i logično. Što se motora tiče, riječ je o vrlo uvjerljivom dugoprugaškom stroju, pomalo bučnom i prosječno ekonomičnom, ali sjajnih međuubrzanja i stalne isporuke snage bez imalo turbo zadrške. A visoka konačna brzina od 222 km/h jasno govori kako će u pretjecajnoj traci rijetko biti bržih…
Motor turbodizelski
Obujam 1995 ccm
Snaga 130 kW/178 KS pri 3750/min
Moment 400 Nm pri 2000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 469,5x181x144,5 cm
Osovinski razmak 275,5 cm
Prtljažnik 450 litara
Gume 225/45 R 18
Masa 1510 kg
CIJENA 26.100 eura
S DOPLATAMA 34.200 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....